Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ToothBear

Falt dessverre ikke i smak hos meg. Men det er jo ikke jeg som skal like den. Det er jo din PC, og sålenge du er fornøyd så er jo det flott :)

 

Gratulerer med ny PC!

 

@SverreOslo

Sinnsykt gjennomført og cleant bygg. Litt mye karbonlook for min sin smak, men herregud mann så gjennomført. Kudos!

Lenke til kommentar

Heisann... Jeg lurte på en ting..

 

Jeg har en server stående i boden.

Det er vannkjøling på denne nå, med to radiatorer.. En stor og en liten (overkill :p )

 

Det jeg vurderer og gjøre er å fjerne den store radiatoren og legge en slange ut til vannrøret til leiligheten (1 meter unna).

Mulig jeg også finner hovedvannrøret inni der (til resten av lailighetene)

 

Det jeg tenker på er å "surre" vannkjølingsrøret 4-10 runder rundt dette vannrøret og isolere rundt.

Det røret er vel så og si alltid kaldt (i alle fall om jeg finner hoved røret)

 

Har noen noe erfaring med noe lignende?

 

btw Jeg forventer ikke noe stort resultat, dette er/blir bare for morro skyld...

Alt må testes ;)

Lenke til kommentar

Liten pakke i posten i dag.

 

DSC_0091.jpg

 

Hmm noen som sa vifter?

DSC_0093.jpg

 

DSC_0092.jpg

 

Og radiator?

DSC_0094.jpg

 

Weee, skal bli en aldri så liten benche rigg, slenge på noen Qdc's, 2x Laing D5 pumper, en liten res så er kjølingen til vann delen klar. Alt dette skal på et Max V Gene og blir enten en 3770K eller en 57x 2600K chip jeg har liggende, blir nok og få tak i en pot også for litt LN2 alternativer.

 

BTW: Noen som vet hvor det går ann og få tak i skruer som er rett over 25mm lange? Viftene er lukkede og vet ikke hvorvidt jeg er lysten på og knekke opp eller finne fram dremmelen på 18 vifter så 25mm til selve vifta og noen mm til og gripe tak i radiatoren.

 

Thanks.

Lenke til kommentar

Liten pakke i posten i dag.

 

DSC_0091.jpg

 

Hmm noen som sa vifter?

DSC_0093.jpg

 

DSC_0092.jpg

 

Og radiator?

DSC_0094.jpg

 

Weee, skal bli en aldri så liten benche rigg, slenge på noen Qdc's, 2x Laing D5 pumper, en liten res så er kjølingen til vann delen klar. Alt dette skal på et Max V Gene og blir enten en 3770K eller en 57x 2600K chip jeg har liggende, blir nok og få tak i en pot også for litt LN2 alternativer.

 

BTW: Noen som vet hvor det går ann og få tak i skruer som er rett over 25mm lange? Viftene er lukkede og vet ikke hvorvidt jeg er lysten på og knekke opp eller finne fram dremmelen på 18 vifter så 25mm til selve vifta og noen mm til og gripe tak i radiatoren.

 

Thanks.

 

 

Da har du litt å drive med hehe. Hvor har du kjøpt viftene?

Lenke til kommentar

Liten pakke i posten i dag.....

 

BTW: Noen som vet hvor det går ann og få tak i skruer som er rett over 25mm lange? Viftene er lukkede og vet ikke hvorvidt jeg er lysten på og knekke opp eller finne fram dremmelen på 18 vifter så 25mm til selve vifta og noen mm til og gripe tak i radiatoren.

 

Thanks.

 

 

Da har du litt å drive med hehe. Hvor har du kjøpt viftene?

 

Kjøpte dem fra Aquatuning. De har et "supertilbud" på Yate Loon 140mm medium vifter. Tenkte egentlig og kjøre 18x High speed vifter, men med så stor overflate (9x140) så er dette mer enn nok, skal også kjøre Push-Pull bare fordi jeg kan :p og når viftene var satt ned fra 51.60kr til 24.60kr så var det ikke vanskelig og bestemme seg. High speed viftene koster 30.50kr mer pr stk så med de 20 jeg kjøpte hadde det blitt 610,- i ren verdi og så 150,- mer i toll, så var ikke verdt 760,- og få high speed vifter.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Monsterradiator :thumbup:

 

Nå har jeg kun sett maskinskruer i 25, 30, 35mm osv, men blir virkelig 30mm for langt? En slags løsning kan jo være å legge en skive eller to mellom viften og skruehodet så du mister et par mm. på den måten. Hvis du finner sorte skiver behøver det jo heller ikke å bli stygt.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Monsterradiator :thumbup:

 

Nå har jeg kun sett maskinskruer i 25, 30, 35mm osv, men blir virkelig 30mm for langt? En slags løsning kan jo være å legge en skive eller to mellom viften og skruehodet så du mister et par mm. på den måten. Hvis du finner sorte skiver behøver det jo heller ikke å bli stygt.

 

Jupp må måle opp hvor mye klaring det er på innsiden, tror kanskej 30mm er noe for langt, men ikke sikker, like greit og måle opp før jeg bestiller mtp at jeg trenger nærmere 80 skruer på denne lille greia :p

Lenke til kommentar

Morsomt å se noen som kjøpte en slik. Når jeg vurderte om jeg skulle gå for vannkjøling av både CPU og GPU (4870x2) så jeg på disse, da de vil gi massiv kjøling ved lavt støynivå med lav-rpm vifter.

Etter jeg får satt opp LGA2011 og brukt det litt ut over sommeren får jeg se om jeg vil gå fra NH-D14 til vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...