MiiX Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Tror det blir GTX360 og push eller pull med AP15 i første omgang. Tåler den GPU+CPU med oc? @powersound: Kan jo gjøre slik: 3x oppe, 1x bak, 1x nede. Endret 15. april 2012 av MiiX Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Er det vits med push/pull da? Leste et sted at det gir noe som 5% bedre ytelse. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Spørs vel fra radiator til radiator... Lenke til kommentar
powersound Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Tror det blir GTX360 og push eller pull med AP15 i første omgang. Tåler den GPU+CPU med oc? @powersound: Kan jo gjøre slik: 3x oppe, 1x bak, 1x nede. Tenkt på samme konfig. Som du tegnet opp der, men vurderer å ha en ca 180mm vifte i bunn ved PSUen for å få inn med luft til komponentene. Skal måle å se litt etterpå, men nå skal jeg kjøre til Holmestrand å løpe marathon Men tror 3 rad. Og 3 blokker blir litt mye for en D5 pumpe... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hva er egentlig de praktiske forskjellene på Gentle Typhoon og Noiseblocker? Tenker da i hvilke settings en bør bruke den ene foran den andre (og mer spesifikt: hvilken vil være best på gode gamle Thermochill PA120.3?). Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 PA120.3 skinner mest med lavere rpm vifter. Så GT AP13 er hva jeg vil anbefale. GT viftene overgår samtlige vifter testet her: Se på støynivå for gitt cfm http://img87.imageshack.us/img87/9652/fantable124.png Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Er det vits med push/pull da? Leste et sted at det gir noe som 5% bedre ytelse. Test av Push/Pull vs. Push vs Pull Vil jo variere etter hvilken radiator det er snakk om. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hvor stor forskjell er der fra å gå CPU->GPU istedet for GPU->CPU? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hvor stor forskjell er der fra å gå CPU->GPU istedet for GPU->CPU? Litt avhengig av loopen, men til vanlig ikke mer enn 1-2c tops, gjør det slik at det ser mest ryddig ut og kortest vei, om det er samme mtp ryddighet og vei så ville jeg tatt Cpu før Gpu. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 klarte å svi hovedkortet mitt i dag når jeg ikke så en skrue som ble liggende bak, så da sitter jeg her med en apogee gt blokk som jeg trenger mounting kit til 1155. Noen som veit hvor jeg kan få tak? Har ikke lyst å bruke en 500 kroner på ny blokk om det ikke er nødvendig. Har vannkjøling mest for å få stille pc i stua... lista til selgere fra swiftech er litt utdatert. har feks microplex lista fortsatt. http://www.swiftech.com/internationalresellers.aspx Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Satt opp vannkjøling til min bror tidligere i dag og her er resultatet: Litt utdatert, men det eneste han har betalt for er vannkjølinga(-vannblokk på vga), kabinettet og ssder Etter en litt god 50% overklokk så funket den bra i bf3 igrun. Ser vi skulle hatt en 45grader på returen mot pumpen. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 klarte å svi hovedkortet mitt i dag når jeg ikke så en skrue som ble liggende bak, så da sitter jeg her med en apogee gt blokk som jeg trenger mounting kit til 1155. Noen som veit hvor jeg kan få tak? Har ikke lyst å bruke en 500 kroner på ny blokk om det ikke er nødvendig. Har vannkjøling mest for å få stille pc i stua... lista til selgere fra swiftech er litt utdatert. har feks microplex lista fortsatt. http://www.swiftech....lresellers.aspx Kondolerer med HK. Det står enkelte steder at mountingen til GTX/GTZ vil fungere, og det kan du kjøpe løst. En eksakt match er ikke dette, men alt du i praksis trenger er noe som kan holde blokka nede, og utifra mitt øyemål midt på natta burde det kunne gå. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) klarte å svi hovedkortet mitt i dag når jeg ikke så en skrue som ble liggende bak, så da sitter jeg her med en apogee gt blokk som jeg trenger mounting kit til 1155. Noen som veit hvor jeg kan få tak? Har ikke lyst å bruke en 500 kroner på ny blokk om det ikke er nødvendig. Har vannkjøling mest for å få stille pc i stua... lista til selgere fra swiftech er litt utdatert. har feks microplex lista fortsatt. http://www.swiftech....lresellers.aspx Kondolerer med HK. Det står enkelte steder at mountingen til GTX/GTZ vil fungere, og det kan du kjøpe løst. En eksakt match er ikke dette, men alt du i praksis trenger er noe som kan holde blokka nede, og utifra mitt øyemål midt på natta burde det kunne gå. Så det skal fungere? Får kikke litt rundt og se om jeg finner mål osv. Kunne du pm link hvor du så dette i tilfelle jeg ikke finner. Takk for oppløftende håp. Alternativet er jo å kjøpe am3 siden blokka skal støtte am2... fant her selv: http://forum.xcpus.c...e-gt-45891.html evt, får jeg gjøre noe som forslagene her, borre nye hull osv og lage feste selv... http://www.overclock...-gt-socket-1155 Endte opp med å bestille nytt am3+ sett så bruker jeg bare blokka videre på den plattformen uten noe mere stress. 2300 for prosessor, hovedkort og 8 gb minne og da valgte jeg ikke billigste heller. Endret 16. april 2012 av Stonescream Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hvordan flusher folket her radiatorer etc? Tenkte jeg skulle kjøpe vannfilter på biltema til kun 100 spenn! Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hvordan flusher folket her radiatorer etc? Tenkte jeg skulle kjøpe vannfilter på biltema til kun 100 spenn! Jeg kobler hvertfall hageslangen til ene nippelen og blåser på fullt trykk noen minutter. Funker fett 2 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Kjører du destillert vann gjennom etter det? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Nei, har ikke sett behovet for og gjøre det. Etter at jeg så hvor ren og pen loopen min var etter ca18mnd uten vedlikhold ser jeg ikke vitsen. Det var med killcoil og destilert vann. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Er det ikke litt skummelt å dure på med så høyt vanntrykk gjennom en radiator? Vanntrykket i et gjennomsnittlig hus ligger vel på ca. 4 bar, mens de fleste radiatorer til denne typen vannkjøling er trykktestet på 2 bar, eller er jeg på viddene her? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Vil jo ikke bli noe særlig trykk med mindre du tetter igjen ene enden. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Vil jo ikke bli noe særlig trykk med mindre du tetter igjen ene enden. Nettopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå