Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delta T? Hva er det?

@BMWcoupeftw; Skal bestille fra EK og Coolerkit.dk

Delta T er vell egentlig forandringen i temp, så det er vell i en loop, det jeg mente var Delta T mellom vann og Ambient (rom temp), mener og huske at jeg hadde ca 7-8C forskjell mellom Vannet og Rom temp under load.

Lenke til kommentar

SKal bygge et nytt system nå, å da har jeg 2 spørsmål til dere her inne som kan det.

1. Holder det med 360x60 rad til Intel I7 3930 og 2 stk 7970 eller 680, eller bør jeg legge inn en 120x60 også?

2. Er det mye å hente på push & pull med 25mm vifter kontra enkel konfig med 38mm vifter?

Lenke til kommentar

Du drar fort 600w+ når du belaster både cpu og gpu med det oppsettet (spesielt hvis det er overklokking inne i bildet). Ved så mye varme vil en enkelt 360 radiator slite. Regn med opp til 20grader delta T mellom luft og vann, selv med 2000rpm vifter.

Lenke til kommentar

En HW Labs GTX360 med GT AP-15 i P/P kvitter seg med imponerende mye varme så hvis du i tillegg klasker på en 120-radiator med litt tykkelse vil jeg påstå du vil ha tilstrekkelig med radiatorareal for rundt 10-15C delta-t, luft inn/vann ut. Sett bort fra tortur og benchmarksammenheng vil du jo heller ikke stresse dette oppsettet 100%. AP-15 på 1500rpm+ vil jo støye litt, men det er dessverre prisen for høy FPI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...