Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Hæ? Det er da plenty ATX Z77...

ATX

Gigabyte GA-Z77X-UD3H

Gigabyte GA-Z77X-UD5H

MSI Z77A-GD55

MSI Z77A-GD65

ASUS P8Z77-V PRO

ASUS P8Z77-V DELUXE Z77

ASUS SABERTOOTH Z77

ASUS P8PZ77 WS Z77

ASRock Z77 Extreme4

ASRock Z77 Extreme6

ASRock Z77 Professional

BIOSTAR TZ77XE3

BIOSTAR TZ77XE4

ECS Z77H2-A2X DELUXE

E-ATX

Gigabyte G1.Sniper 3

EVGA Z77 FTW

Er enda flere men gadd ikke å liste opp dem lavere modellene...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? Det er da plenty ATX Z77...

ATX

Gigabyte GA-Z77X-UD3H

Gigabyte GA-Z77X-UD5H

MSI Z77A-GD55

MSI Z77A-GD65

ASUS P8Z77-V PRO

ASUS P8Z77-V DELUXE Z77

ASUS SABERTOOTH Z77

ASUS P8PZ77 WS Z77

ASRock Z77 Extreme6

ASRock Z77 Extreme6

ASRock Z77 Professional

BIOSTAR TZ77XE3

ECS Z77H2-A2X DELUXE

E-ATX

Gigabyte G1.Sniper 3

EVGA Z77 FTW

Er enda flere men gadd ikke å liste opp dem lavere modellene...

Nå var det vel snakk om hvilke kort de hadde inne på Digitalimpuls i dag som hadde 3x PCIe???

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Jepp, kommer vell bare som m-Atx på Z77

Huh, trudde ATX versjon skulle komme nedover veien et sted. Akk ja.

WHaaat? Kommer ikke ATX/EATX versjon?

Oioi, da ser det ut som det blir 2011 på meg da

Tolket det som Z77 generelt jeg...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

For og klare opp i missforsåelsene, så henviste jeg til Asus Max serien på Z77 når jeg sa at det bare var m-ATX på Z77, det og hva de hadde nede på DI.

Har testet en del i kveld på 3570'en, men virker ikke lovende. Nekter på alt over 4.8Ghz, det selv med 1.45v (funket som fjell med 1.3v @ 4.5Ghz og ser mange på nettet som har 4.5Ghz helt ned i 1.18v) så det er ikke noe problem der.

Cpu'en går også utrolig varmt, med 1.4v så har jeg en peak på ca 55c, virker kanskje ikke så høyt men dette er med 2x 360mm radiatorer i 6c temp, vannet ligger på greie 10-15c under load) med samme oppsettet og samme temp så holdt jeg en 2600k med HT (3570'en har ikke HT) rundt 63c, men da med 1.63v og 3x6970 @ 1.4v i samme loopen.

Slik det ser ut nå så er det bare og glemme og teste noe mer over 4.8ish på vann for min del, kan hende jeg har hatt veldig dårlig flaks med chippen, men det får vi se når den skal på LN2 til uka.

Lenke til kommentar

Det var det jeg var redd for: lik eller litt dårligere overklokking grunnet tettere varme og kraftig innstrammede timings for å øke IPC.

Det har jo vært flere andre rykter som indikerer det samme, så det er ikke et sjokk for meg, men kanskje andre vil bli overrasket.

Jepp, jeg hadde regnet med ca lik som SB på vann og luft, men så en del bedre på Dice / LN2.

Har laget en ny tråd med div tester HER

Kommer til og oppdatere den utover helgen etterhvert som jeg får tatt flere tester og litt LN2 hos *dp* senere.

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille viftekontroller. Er det noen spesielle anbefalinger? Lite hypp på allverdens sensorer og dilldall, bare trenger noe som funker med DCP 4.0 pumpa, ettersom den kjører 1.8A heller enn 1.2A visstnok... -.-

(Noe NZXT Sentry 2'en ikkje ville.)

NZXT Sentry mesh tar jo 30watt per kanal som er vel over de rundt 22wattene den pumpa der tar på 12volt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lamptron-kontrollerne er jo nærmest legendariske så det er ikke et dårlig valg. Med 50W per kanal skulle den også takle det meste, selv om pumpen din krever mer under oppstart.

Cougar-viftene skal også være veldig gode. Synd de ikke kan oppdrives i Norge.

Lenke til kommentar

Åssen er dette med belastning på viftekontrollerne, egentlig? Jeg har en Innovatek Fanomatic som skal settes i drift når jeg får sensorkabler. Planen er der å kjøre 3 vifter på samme uttak, og ift specs så går det greit på 24/7-basis, men under oppstart vil viftene trekke noe sånt som 10% over specs for kontrolleren (antar da at alle verdier er reelle). Vil dette være et problem i praksis?

Lenke til kommentar

Uff, kassa kommer i slutten av neste uke eller på mandag 23 april...

Så jeg må få bestilt det jeg "mangler":p

Hva vil dere anbefale til å kjøre MCP655 pumpene i serie?

Ser Techbay har disse Koolance tankene, men jeg er litt vel skeptisk etter alt drittet jeg leser om dem...

Skulle hatt 2 480 radiatorer også, men Techbay er utsolgt for coolgate. Så lurer på om jeg skal kjøpe disse EK Coolstream dem har på Digital Impuls. Hva tror dere om disse? Skal bruke GT-15 vifter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...