Mumriken Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Eg undres egentlig på kvifor dei sender med skruer som de er fullt over vil skade radiatorene om du skrur dem til, men likevel ikkje forsøker å blokkere det med å lage eit "deksel" som separerer skruegjengene fra finnene... Oh well. Du er ikke den eneste som undrer over det, er du litt noob og gjør en slik feil så er det vel lite sansynlig at du kommer til å kjøpe mer vannkjølingsutsyr. Så de ødlegger på en måte litt markedet for seg selv, men ,men Joa, men det er jo opplagt en brukerfeil, og er radiatoren ødelagt er det marked for å få solgt en til Dessuten er det mange ulike tykkelser for vifter, så at noen skruer er for lange for enkelte vifter er helt normalt (eller er dette snakk om typ 2mm for lang?) Joda, helt klart en brukerfeil.. men når man bestiller et komplett sett hos de så burde de klare å putte ved noen skruer som passer.. Lenke til kommentar
Fossin Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Eg undres egentlig på kvifor dei sender med skruer som de er fullt over vil skade radiatorene om du skrur dem til, men likevel ikkje forsøker å blokkere det med å lage eit "deksel" som separerer skruegjengene fra finnene... Oh well. Du er ikke den eneste som undrer over det, er du litt noob og gjør en slik feil så er det vel lite sansynlig at du kommer til å kjøpe mer vannkjølingsutsyr. Så de ødlegger på en måte litt markedet for seg selv, men ,men Joa, men det er jo opplagt en brukerfeil, og er radiatoren ødelagt er det marked for å få solgt en til Dessuten er det mange ulike tykkelser for vifter, så at noen skruer er for lange for enkelte vifter er helt normalt (eller er dette snakk om typ 2mm for lang?) På Alphacools nye NexXxoS-serie har de faktisk laget en plate som forhindrer akkurat det. Fant ingen bilder, men du kan se det i denne omtalen på 08:40 http://www.youtube.com/watch?v=S7SCio3zCx0&feature=player_embedded EDIT: Dette gjelder antakelig ikke Rev.2-radiatorene. Bare ST30, XT45, UT60 og Monsta. Endret 12. april 2012 av AngelBow 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det har dei jaggu meg gjort ja. Trur eg skal holda meg til alphacool Nexxos då når eg tenker å modde i kabinettet for å få inn en 480 rad. Grunnen til at eg reagerer er hovedsaklig at fleste vifter er 25mm (eller 28mm? Husker ikke), så då skulle ein tru dei kunne holde seg innenfor en viss margin, eller som i Alphacools tilfelle faktiskt gjøre noe med problemet. Noe som minner meg på ein anna rar kuriositet... At Magicool 180mm radiatorene bruker dei sære gjengene sine målt i tommer, og at sjølv om dei passer med radiatorene passer dei ikkje med viftene som eg tør påstå folk faktiskt har når dei vurderer den pokkers saken. :| (AP-181/FP-181 er ~30mm tykke) Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Fikk en liten pakke fra HK i dag, så jeg vet en som skal kose seg litt med kaldt vann i kveld. Og et lite bilde: hehe, skal bli spennende og se hva den er god for på vann og så litt LN2 om noen dager. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 'HK'? o.o Og er ikkje det 2500k sin Ivy Bridge broder? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 'HK'? o.o Og er ikkje det 2500k sin Ivy Bridge broder? mhm, HK = Hong Kong. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 'HK'? o.o Og er ikkje det 2500k sin Ivy Bridge broder? mhm, HK = Hong Kong. Obligatorisk at du poster hver minste ting du gjør med den cpuen Hvilket hk skal du kjøre den på osv?? 1 Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 'HK'? o.o Og er ikkje det 2500k sin Ivy Bridge broder? mhm, HK = Hong Kong. Obligatorisk at du poster hver minste ting du gjør med den cpuen Hvilket hk skal du kjøre den på osv?? hehe, har bare et P67-UD7 liggende her nå, så blir på det på vann i første omgang, om ikke det funker bra stikker jeg ned på DI og napper med meg et Z77. LN2 blir uansett på Z77 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei, Den gamle maskinen min (2009) står i kottet og samler støv og jeg ser for meg at det hadde vært morro å plukke ut de viktigste delene i denne, smekke dette inn i et lite kabinett og vannkjøle det hele, for å ha det som en liten spillmaskin. Ser for meg lukket løsning på CPU og kjøleblokk + div. på skjermkort, hvis dette ikke blir for dyrt, tidkrevende osv. Noen som kan anbefale meg hvilke løsninger jeg kunne gått for? Tenkte f.eks. Corsair H40 på CPU pluss blokk, tank og pumpe koblet til GPU. Er forøvrig en C2Q 2,4 som kjører på 3,1 og et Radeon 5870 om jeg ikke husker helt feil. Vil det være bedre å heller ha én løsning på hele sulamitten? E: Ser for meg ca. øvre pristak på ca. 2000, inkludert kabinett. Lurer forøvrig mest på kjøling her, da. Hepp. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei, Den gamle maskinen min (2009) står i kottet og samler støv og jeg ser for meg at det hadde vært morro å plukke ut de viktigste delene i denne, smekke dette inn i et lite kabinett og vannkjøle det hele, for å ha det som en liten spillmaskin. Ser for meg lukket løsning på CPU og kjøleblokk + div. på skjermkort, hvis dette ikke blir for dyrt, tidkrevende osv. Noen som kan anbefale meg hvilke løsninger jeg kunne gått for? Tenkte f.eks. Corsair H40 på CPU pluss blokk, tank og pumpe koblet til GPU. Er forøvrig en C2Q 2,4 som kjører på 3,1 og et Radeon 5870 om jeg ikke husker helt feil. Vil det være bedre å heller ha én løsning på hele sulamitten? E: Ser for meg ca. øvre pristak på ca. 2000, inkludert kabinett. Lurer forøvrig mest på kjøling her, da. Hepp. Jeg syntes ikke du bør påkoste så gammel hardware noe slikt. Men forøvrig så får du såvidt vannkjøling til den prisen. Hvertfalt om du skal ha CPU og GPU. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Crap, får ikke stilt multiplier'n over 38x med 3570'en, en rask tur ned på DI og dra med et Z77 så er jeg tilbake igjen. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Okay. Håper du nevner kva du plukker opp her, men antar det ikkje blir billige greiene du kjøper... Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Ble et Asus Max Z77, får duge, hehe. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 crap ass, misunner dere som bare kan dra utfor døra for bra hardware! Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Mikro-ATXen? o_O Jepp, kommer vell bare som m-Atx på Z77 Endret 12. april 2012 av EggMan88 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Jepp, kommer vell bare som m-Atx på Z77 Huh, trudde ATX versjon skulle komme nedover veien et sted. Akk ja. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 WHaaat? Kommer ikke ATX/EATX versjon? Oioi, da ser det ut som det blir 2011 på meg da Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 WHaaat? Kommer ikke ATX/EATX versjon? Oioi, da ser det ut som det blir 2011 på meg da Du kunne jo bare kjøpt et EVGA FTW eller ASRock Extreme7 om du er så opptatt av 16x/8x/8x, ikke at jeg tror det vil hjelpe på båndbredden så voldsomt da... Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 WHaaat? Kommer ikke ATX/EATX versjon? Oioi, da ser det ut som det blir 2011 på meg da Om det kommer en gang i fremtiden vet jeg ikke, med atm så er det bare m-Atx. Ville egentlig ha atx med 16/8/8 pci-ex men eneste de hadde var 16/8/4 så da gikk jeg heller for Maximus mtp div spennings prober og noe bedre Vrm design. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå