EggMan88 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det skulle ikke være noen som har en av disse til overs, vel? http://www.frozencpu...tl=g30c407s1577 ...evt som skal bestille noe fra utlandet snart. Denne selges endel steder, hadde jo vært superdupert om jeg kunne fått den med på en av deres bestillinger. Blir dyrt å kjøpe bare en sånn liten fillesak... Tror jeg skal ha en del liggende. Skal skjekke og sende deg en PM om en liten time. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Da var vannkjølingsprosjektet ferdig! Specs i signatur, loopen består av et EK 240 LTX kit, Primochill Primoflex rød tubing og to 90* Bitspower vinkler Minhund solgte meg! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jalla noob spm: http://techbay.no/product.html/bitspower-svivelnippel-90-1/4bspx1/2id?category_id=102 - hvordan fester man sånne skikkelig? det er jo ingen sekskant der så man kan bruke tang, bare riller... og da får jeg ikke det til noe bedre enn med hådnkraft, noe som ofte viser seg å ikke være nok... Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jalla noob spm: http://techbay.no/pr...category_id=102 - hvordan fester man sånne skikkelig? det er jo ingen sekskant der så man kan bruke tang, bare riller... og da får jeg ikke det til noe bedre enn med hådnkraft, noe som ofte viser seg å ikke være nok... Surr noe papir eller en klut rundt rillene, og ta tak med en tang og stram litt til. Trenger ikke mye men bare litt mer enn du klarer med fingrene. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Det slår meg at du har dekket strømforsyninga, n1ko. Kva har du gjort med den egentlig? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Det slår meg at du har dekket strømforsyninga, n1ko. Kva har du gjort med den egentlig? Kjøpte selvklebende karbonfiber folie på eBay! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Satser på at det ikkje var spesielt vanskelig å gjøre da. Kanskje eg også gjør det når eg har bekrefta at delene eg bruker ikkje er defekte. Tenkt å bytte moderkort til Z77 Sabertooth, for det ser heftig rått ut... Og er omtrent eneste delen eg ikkje har bytta, så kanskje det er gamle moderkortet som lager coil whinen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Da begynner mitt lille prosjekt å nærme seg slutten - mangler shrouds og min nyinnkjøpte fanomatic, til viftekontroll og måling av vanntemperatur (har noen nipler med innebgyd sensor, det syns neppe veldig godt i bildene).- men ellers tror jeg det er komplett (ideelt sett skulle jeg hatt noen gamle SSDer istedet for disse relativt bråkete IDEdiskene, men det er ikke en del av vannkjølingsprosjektet). Vanntempene er 8,11 og 13 grader as we speak, fra høyre mot venstre (dette tilsvarer forøvrig forskjellen iufttemperatur inni raddiskassa - det ER 6-7 grader kaldere i høyre side enn i venstre). Ble litt kabler hengende løst her og der, men det ble den greieste løsningen totalt sett, da hovedkortene står LIMT inntil hverandre, og jeg dermed ikke hadde plass til å koble mer enn nettverkstilkoblinger der hvor IO shield normalt ville vært. KVM-switch-USB-kabelen er plugget inn i noen eksterne USB-porter via en sånn 9-pinsovergang. har også dekket til de fleste LEDs med knetgummi - vil ikke ha 100 leds i øya når jeg sover. Det er to små "skjønnhetsfeil" i bildet, Kanskje noen pirkete vannhuer greier å se hva jeg sikter til (små detaljer vi snakker om her). 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Nice! Men kjipt at vinduet åpner innover? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg vurderer og kjøpe blokk får mosfets siden dem blir så inni h varme at man brenner seg! Er dette noe jeg bør gjøre? Eller er det en varme kortet vil tåle slik at det er bare waste og kjøle det ned med vann? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Nice! Men kjipt at vinduet åpner innover? Ja, jeg må bøye den ene atx-kontakten noe aldeles grusomt Men ser ut til å funke sålangt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Da har jeg ryddet litt i kablene. Epic kabelsalat bak der, men bedre der enn på gulvet og alle andre steder. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Bruker folk MSN enda? Jeg bruker det nå og da, "[email protected]" så bare og legge meg til om folk vil ta en prat nå og da. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Bruker folk MSN enda? Jeg bruker det nå og da, "[email protected]" så bare og legge meg til om folk vil ta en prat nå og da. Sammer her, "[email protected]" her- Bruker også nettpraten i gmail, hva bruker folket ellers? Skype? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Vil det fungere å feste to stykk Thermochill PA120.3 oppå den raddiskassa med dobbeltsidig tape, tror dere? Kunne jo satt et kabinett mellom skrivebordet og området der de andre 3 står, om jeg snur og vender litt på kabinettet tror jeg at det skal gå (må snu det på hodet så jeg har åpningen mot vinduet), og evt kjørt en maskin til (det er en TV i billedkanten, og TVbordet er faktisk et gammelt chieftec bigtower...). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Hei, Den gamle maskinen min (2009) står i kottet og samler støv og jeg ser for meg at det hadde vært morro å plukke ut de viktigste delene i denne, smekke dette inn i et lite kabinett og vannkjøle det hele, for å ha det som en liten spillmaskin. Ser for meg lukket løsning på CPU og kjøleblokk + div. på skjermkort, hvis dette ikke blir for dyrt, tidkrevende osv. Noen som kan anbefale meg hvilke løsninger jeg kunne gått for? Tenkte f.eks. Corsair H40 på CPU pluss blokk, tank og pumpe koblet til GPU. Er forøvrig en C2Q 2,4 som kjører på 3,1 og et Radeon 5870 om jeg ikke husker helt feil. Vil det være bedre å heller ha én løsning på hele sulamitten? E: Ser for meg ca. øvre pristak på ca. 2000, inkludert kabinett. Lurer forøvrig mest på kjøling her, da. Endret 11. april 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Venter på denne her saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå