Drunkenvalley Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Blargh. Kjøpte med meg en NZXT Sentry, men den er ikkje enige med verden om korleis ei pumpa skal oppføre seg visst... Slet med idle-temperaturer på 44 grader til eg oppdaget at pumpa ikkje gikk. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hvilken pumpe er det du har? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Phobya DCP 4.0 med reservoir. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Den behøver jo 18W, sikkert mer ved oppstart mens NZXT leverer maks 10W per kanal. Hvis jeg da forstår deg riktig og du kjører pumpa fra viftekontrolleren. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Blargh. Kjøpte med meg en NZXT Sentry, men den er ikkje enige med verden om korleis ei pumpa skal oppføre seg visst... Slet med idle-temperaturer på 44 grader til eg oppdaget at pumpa ikkje gikk. Har vært mange problemer med Sentry-kontrollerne og litt mer sultne vifter. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Den behøver jo 18W, sikkert mer ved oppstart mens NZXT leverer maks 10W per kanal. Hvis jeg da forstår deg riktig og du kjører pumpa fra viftekontrolleren. /facepalm At det gikk meg hus forbi... x_x Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Techbay fører Lamptron-kontrollere som stort sett ligger på 30-45W per kanal. Denne er f.eks et godt valg. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg har en Lamptron FC2 som Komakino linket til. Storfornøyd! Stilig er den også. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Lamptron lager vel noen av de beste viftekontrollerene. Har selv FC8, og det jeg liker med den kontra andre jeg har hatt er at viftene kan faktisk skrus helt av! Også kan du endre lys på vær knob Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Finnes det viftekontrollere som kan skru vifter helt av etter temperaturen i kassa? Forundrer meg litt at det ikke er mulig gjennom hovedkortet. Skal bestille vannkjøling den 25. når lønninga kommer inn, og det blir å bestille fra Aquatuning. Planen er å gjøre det enkelt å kjøpe et EK H3O kit, men da må jeg kjøpe væske i tillegg, og planen er destillert vann. Hva er prisen på dette i Norge? Kan umulig koste mere enn ca 20kr literen... Endret 20. mars 2012 av N1ko Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg har brukt å kjøpe 5-liters kanner med batterivann fra Bilxtra. Det funker kjempebra sammen med Innovatek Protect konsentrat. Husker ikke hva vannet koster, men det er ikke mange kronene per liter. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Så destillert vann er ikke nokk? Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Har desverre ingen erfaring med å kun bruke destillert vann, men litt googling burde gi deg en del lesestoff om emnet. Slik jeg har forstått det, er hva som regnes som det "beste" vannet en evig diskusjon. Personlig er jeg tilhenger av å ha tilsetninger i vannet, enten i form av konsentrat eller ferdigblandet produkt, og har bare gode erfaringer med det. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Den følelsen når man har montert nesten alt for så å finne ut "hvor faen skal jeg plassere pumpa og tanken?" Endret 20. mars 2012 av Balli Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Finnes det viftekontrollere som kan skru vifter helt av etter temperaturen i kassa? Forundrer meg litt at det ikke er mulig gjennom hovedkortet. Skal bestille vannkjøling den 25. når lønninga kommer inn, og det blir å bestille fra Aquatuning. Planen er å gjøre det enkelt å kjøpe et EK H3O kit, men da må jeg kjøpe væske i tillegg, og planen er destillert vann. Hva er prisen på dette i Norge? Kan umulig koste mere enn ca 20kr literen... Vet ikke om noen vanlige viftekontrollere som kan gjøre dette, men Aquaero5 ol. har denne, blant haugevis av andre mer eller mindre nyttige funksjoner. Den kan tilogmed skru av maskinen din når visse temperaturer oppnås. Batterivann og destillert bruker å ligge på ca.15kr/l når man kjøper 1l-flasker. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Den følelsen når man har montert nesten alt for så å finne ut "hvor faen skal jeg plassere pumpa og tanken?" Haha! Jeg hadde litt den samme følelsen når jeg skrudde sammen mitt. Fant ut hvor jeg skulle sette tanken til slutt, men da ble det "Faen, drillen funker ikke..." Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hadde samme greia her også. Og hadde til og med en ide av kor eg skulle gjøra av pumpa når det slo meg at eg ikkje ville ha plass for slangen, som ville kollidert med skjermkortet. -.- Så nå står den parkert i 5.25" rommet, heh. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Da er endelig maskinen oppe å går igjen med ny pumpe. Min havarerte Laing DDC er byttet ut med en Jingway DP-600P. Virker som en bra pumpe dette her, så gjenstår det bare å se hvor lenge den varer. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hatt min Jingway 400 i 4mnd, ikke faila enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå