Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det viftekontrollere som kan skru vifter helt av etter temperaturen i kassa? Forundrer meg litt at det ikke er mulig gjennom hovedkortet. :hmm:

Skal bestille vannkjøling den 25. når lønninga kommer inn, og det blir å bestille fra Aquatuning. Planen er å gjøre det enkelt å kjøpe et EK H3O kit, men da må jeg kjøpe væske i tillegg, og planen er destillert vann. Hva er prisen på dette i Norge? Kan umulig koste mere enn ca 20kr literen...

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Jeg har brukt å kjøpe 5-liters kanner med batterivann fra Bilxtra. Det funker kjempebra sammen med Innovatek Protect konsentrat. Husker ikke hva vannet koster, men det er ikke mange kronene per liter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Har desverre ingen erfaring med å kun bruke destillert vann, men litt googling burde gi deg en del lesestoff om emnet. Slik jeg har forstått det, er hva som regnes som det "beste" vannet en evig diskusjon. Personlig er jeg tilhenger av å ha tilsetninger i vannet, enten i form av konsentrat eller ferdigblandet produkt, og har bare gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar

Finnes det viftekontrollere som kan skru vifter helt av etter temperaturen i kassa? Forundrer meg litt at det ikke er mulig gjennom hovedkortet. :hmm:

Skal bestille vannkjøling den 25. når lønninga kommer inn, og det blir å bestille fra Aquatuning. Planen er å gjøre det enkelt å kjøpe et EK H3O kit, men da må jeg kjøpe væske i tillegg, og planen er destillert vann. Hva er prisen på dette i Norge? Kan umulig koste mere enn ca 20kr literen...

Vet ikke om noen vanlige viftekontrollere som kan gjøre dette, men Aquaero5 ol. har denne, blant haugevis av andre mer eller mindre nyttige funksjoner. Den kan tilogmed skru av maskinen din når visse temperaturer oppnås.

Batterivann og destillert bruker å ligge på ca.15kr/l når man kjøper 1l-flasker.

Lenke til kommentar

Den følelsen når man har montert nesten alt for så å finne ut "hvor faen skal jeg plassere pumpa og tanken?"

Haha! Jeg hadde litt den samme følelsen når jeg skrudde sammen mitt. Fant ut hvor jeg skulle sette tanken til slutt, men da ble det "Faen, drillen funker ikke..." :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Da er endelig maskinen oppe å går igjen med ny pumpe. Min havarerte Laing DDC er byttet ut med en Jingway DP-600P. Virker som en bra pumpe dette her, så gjenstår det bare å se hvor lenge den varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...