Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter!

 

Jeg er snart ferdig med å bygge vannkjølingen mangler kun å koble på pump-&--#62;radiator . Det jeg lurer på da er , kan mcp655 pumpe ligge? dette hadde forenklet loopen så veldig! da jeg ville hatt slangen på baksiden og slippet en feit slange som går jamt med tanken.

 

 

 

slik som dette.

post-269848-0-72832100-1331852482.jpg

Endret av aRCTII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Har kjørt problemfritt med en Laing DDC pumpe med XSPC topp i nærmere 6 måneder nå, men for en liten time siden var det stopp. Satt å slumret i stolen foran TVen da jeg hørte en ny ulyd fra PCen, og fant raskt ut at det var pumpa. Så at hastigheten hadde gått ned med ca 1200 rpm mot normalen, og kjente også at pumpen vibrerte mer enn den bruker. Stoppet ned maskinen, og koblet pumpen på en test-strømforsyning. Får ikke start på 12V, så her må det nok litt feilsøking til. Det er vel bare å sett igang med tømming av loopen. :nei2:

Lenke til kommentar
Hei gutter og jenter! Jeg er snart ferdig med å bygge vannkjølingen mangler kun å koble på pump-&--#62;radiator . Det jeg lurer på da er , kan mcp655 pumpe ligge? dette hadde forenklet loopen så veldig! da jeg ville hatt slangen på baksiden og slippet en feit slange som går jamt med tanken. slik som dette.

 

De kan du kjøre oppned om du vil så det går helt fin å legge de på siden

 

Har kjørt problemfritt med en Laing DDC pumpe med XSPC topp i nærmere 6 måneder nå, men for en liten time siden var det stopp. Satt å slumret i stolen foran TVen da jeg hørte en ny ulyd fra PCen, og fant raskt ut at det var pumpa. Så at hastigheten hadde gått ned med ca 1200 rpm mot normalen, og kjente også at pumpen vibrerte mer enn den bruker. Stoppet ned maskinen, og koblet pumpen på en test-strømforsyning. Får ikke start på 12V, så her må det nok litt feilsøking til. Det er vel bare å sett igang med tømming av loopen. :nei2:

 

Au kjipt å måtte bytte pumpe, skaff deg noen hurtigkoblinger som du setter på strategiske steder så slipper du å tømme hele loopen når du må bytte noen komponenter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Det går lynraskt å tømme loopen, så jeg orker ikke å styre med hurtigkoblinger. Suger tomt reservoiret, så er det bare å ta av èn slange å drenere resten ned i en flaske. Går helt smertefritt, og med null søl.

 

Har testet litt forskjellig nå, og det er definitivt pumpen som har lagt inn årene. Ny er allerede på vei fra Techbay. Jeg oppdaget også en hel del rusk i vannet som jeg tappet fra loopen. Det så nesten ut som slipestøv fra metall. Jeg har åpnet, og rengjort, CPU-blokk og reservoir. Slangene så fine ut. Satser på at alt er oppe å går igjen når den nye pumpen kommer på plass.

Lenke til kommentar

Det går lynraskt å tømme loopen, så jeg orker ikke å styre med hurtigkoblinger. Suger tomt reservoiret, så er det bare å ta av èn slange å drenere resten ned i en flaske. Går helt smertefritt, og med null søl.

 

Har testet litt forskjellig nå, og det er definitivt pumpen som har lagt inn årene. Ny er allerede på vei fra Techbay. Jeg oppdaget også en hel del rusk i vannet som jeg tappet fra loopen. Det så nesten ut som slipestøv fra metall. Jeg har åpnet, og rengjort, CPU-blokk og reservoir. Slangene så fine ut. Satser på at alt er oppe å går igjen når den nye pumpen kommer på plass.

 

Du har renset radiatoren(e) før bruk? Dritten som ligger igjen etter produksjonen ligner, og er også ofte små metallspon. Min siste Coolgate360 måtte jeg skylle gjennom et utall ganger før den var tilnærmet ren. Tror jeg brukte godt over en time.

 

Hadde tenk på drainport, altså en fillport og en blindplugg som skrus fast i bunnen av kabinettet. Men kan vanne renne gjennom pumpa når den er avskrudd?

 

Vannet renner fint gjennom en avskrudd pumpe. Ang. drainport synes jeg personlig det er best å lage en t-linje med ønsket lengde slange og en stengeventil eller blindplugg nederst. Jeg innbiller meg at det blir mye mer kluss med en fastskrudd drainport med mindre du mekker til en eller annen patent med en stengeventil og mulighet til å feste en nippel og slange til fill/drainporten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Det går lynraskt å tømme loopen, så jeg orker ikke å styre med hurtigkoblinger. Suger tomt reservoiret, så er det bare å ta av èn slange å drenere resten ned i en flaske. Går helt smertefritt, og med null søl.

 

Har testet litt forskjellig nå, og det er definitivt pumpen som har lagt inn årene. Ny er allerede på vei fra Techbay. Jeg oppdaget også en hel del rusk i vannet som jeg tappet fra loopen. Det så nesten ut som slipestøv fra metall. Jeg har åpnet, og rengjort, CPU-blokk og reservoir. Slangene så fine ut. Satser på at alt er oppe å går igjen når den nye pumpen kommer på plass.

 

Du har renset radiatoren(e) før bruk? Dritten som ligger igjen etter produksjonen ligner, og er også ofte små metallspon. Min siste Coolgate360 måtte jeg skylle gjennom et utall ganger før den var tilnærmet ren. Tror jeg brukte godt over en time.

 

 

Joda, renset radiatoren før jeg monterte den. Det er godt mulig at jeg ikke har renset godt nok, og at det lå igjen litt dritt i radiatoren.

Lenke til kommentar

Pcen min varmer opp rommet mitt som aldri før!

Samtidig som systemet blir varmere enn det var i starten!

Temp på skjermkort er gått opp til 50c og CPU på rundt 60c ved gaming :)

Satser på at det er pga alt for mye volt på CPU da jeg prøvd og klokke høyest mulig :wee:

 

Hva ligger vanntempen din på da? :omg:

Lenke til kommentar

Pcen min varmer opp rommet mitt som aldri før!

Samtidig som systemet blir varmere enn det var i starten!

Temp på skjermkort er gått opp til 50c og CPU på rundt 60c ved gaming :)

Satser på at det er pga alt for mye volt på CPU da jeg prøvd og klokke høyest mulig :wee:

 

Hva ligger vanntempen din på da? :omg:

 

Det har jeg ikke peiling på.

Men radiatorene blir temmelig varme!

Kan ikke ta på mosfet på HKet uten at jeg brenner meg :p

 

EDIT: 1 Lang match i BF3 ga meg dette:

CPU: 4,9ghz @ alt for mye volt = 73c

GPU: 52c

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...