Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Mayhem sine farger i noen måneders tid og de har også funket veldig bra. har ikke merket noe til "clogging" (Tett system) der men har ikke brukt det over noe veldig lengere tid så er ikke 100% sikker på det, men ser andre på større forum også har gode erfaringer med det.

 

Når det kommer til Silvercoil så er det også mye uenigheter rundt det, er mange som mener at Silvercoil ikke utgjør noen forskjell, og i episoden EK hadde med sine blokker (tror også koolance hadde noe av samme problemene) så mente de at det var en reaksjon mellom sølvet og noen andre stoffer i loopen som gjorde at blokkene korroderte og begynte og få problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Techbay.no hadde ein ganske lang forklaring på kvifor dei meinte det var veldig dårlig ide med killcoil. Meinte dei var veldig logiske der.

 

Ellers virker det veldig som hell og uhell kva som gjør eller ikkje gjør seg til tull i loopen straks du har unngått dei større fellene der ute.

 

Personlig er planen enten å kjøpe frostvæske og batterivann, eller bare plukke opp ferdigblandet. Forhåpentligvis tar det ikkje lange tida før eg får plukka opp det nye skjermkortet og installert det, så eg kan fullføra loopen.

Lenke til kommentar

Noen som har testet disse? Skal bruke viftene til radiatoren (360)

 

meningen var att jeg skulle gå for scythe sine vifter, aner ikke hvorfor jeg har lagt til noiseblockerne. :/

 

http://www.techbay.no/product.html/scythe-gentle-typhoon-120-d1225c12b3ap-14-120x25?category_id=93

 

http://www.techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-blacksilent-pro-pl2-120x25?category_id=93

 

Ser att Noiseblockerne skyver mere luft og er ca like i hastighet og prisen er ganske lik. Hvem egner seg best kanskje like gode mht støy og i bruken av radiatorvifter iht kjøleevne..

 

Har bestillt de sistnevnte ..

 

Stikker også å kjøper destilert vann og anticoro fluid og biocide , vil helst ikke kødde til med å tette med premix liquid.

 

Går litt veeeel for kjapt noen ganger , trykk og bestill :p

Endret av aRCTII
Lenke til kommentar

De har helt likt statisk trykk (0.051mmh2o), GT-14 er ca 6dBA stillere målt ra 6" (47 vs 41) men vil anta at med en gang du kommer en meter eller to fra maskinen så er det minimalt.

 

Største fordelen er av GT-14 trekker 0.5W vs 1.5W på NB PL2.

 

 

jeg sitter ca 50cm unna kabinettet, blir det for jævlig så må jeg bare bytte da.. Har kjøpt med en sterk viftestrying som sikkert ikke blir så dum. sålenge jeg får det godt og kaldt er jeg egentlig fornøyd. gleder meg STORT til å se resultater på temperatur biten.

 

Her er tempsa mine idle og load Eneste som er oc er skjermkortet.

post-269848-0-76522000-1331589364_thumb.png

post-269848-0-82383700-1331589411_thumb.png

post-269848-0-02466000-1331590055_thumb.png

Lenke til kommentar

Du har tilsynelatende en god luftkjøler allerede så du vil antageligvis ikke se den helt store forskjellen på CPU. Min uklokkede i7 2600k bruker å ligge på henholdsvis 45C uten skjermkortene i aksjon og rundt 50C med.

 

Skjermkortet vil du nok derimot se en stor forbedring på. Nå vet jeg ikke hvordan 79xx oppfører seg under vann, men mine GTX570 bruker å ligge ca. 5C over vanntemperatur, ca. 38C maks.

 

Skjermkortene har fått fred idag ;)

 

post-180418-0-56676700-1331610913_thumb.png

Se bort fra de øverste verdiene. Haugevis av sensorfeil på dette hovedkortet.

 

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Ser du har AquaSuite, hva bruker du det til?

 

Må hjem å måle mer nå, skal se om jeg får moddet en Lamptron FC9 i hotswapen i det gamle kabinettet mitt. :p

EDIT: Planen var jo å bruke noe fra AquaComputer elns. men, tror det blir nokk en "vanlig" viftekontroller dersom jeg kan det.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

De har helt likt statisk trykk (0.051mmh2o), GT-14 er ca 6dBA stillere målt ra 6" (47 vs 41) men vil anta at med en gang du kommer en meter eller to fra maskinen så er det minimalt.

 

Største fordelen er av GT-14 trekker 0.5W vs 1.5W på NB PL2.

 

Hvor henter du støymålingene fra?

Lenke til kommentar

Ser du har AquaSuite, hva bruker du det til?

 

Må hjem å måle mer nå, skal se om jeg får moddet en Lamptron FC9 i hotswapen i det gamle kabinettet mitt. :p

EDIT: Planen var jo å bruke noe fra AquaComputer elns. men, tror det blir nokk en "vanlig" viftekontroller dersom jeg kan det.

 

Det er jo softwaredelen av Aquaero5 som styrer vifter, overvåker temperaturer, flowmeter ol. Snerten liten sak :) Kan også sette det opp slik at maskinen skrur seg av ved for høye temperaturer, f.eks som resultat av at pumpa streiker el.

Lenke til kommentar

YES, pumpa mi ga opp mens jeg var på jobb i dag, ti og en halv time på jobb for så å komme hjem til en maskin som whiner om høye temps og law(0) rpm :thumbdown:

Yes da, den var slik i dag også gitt..... :thumbdown:

 

trøst deg med at du ikke sitter ved siden av maskinen når plutselig ene slangen i maskinen løsner.. blir partystemning av mindre! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

YES, pumpa mi ga opp mens jeg var på jobb i dag, ti og en halv time på jobb for så å komme hjem til en maskin som whiner om høye temps og law(0) rpm :thumbdown:

Yes da, den var slik i dag også gitt..... :thumbdown:

 

trøst deg med at du ikke sitter ved siden av maskinen når plutselig ene slangen i maskinen løsner.. blir partystemning av mindre! :D

 

i lol'd :p

 

Da skal jeg endelig få hentet delene i morgen kl 0700 imorgen! Dette skal bli morro! poster bilder underveis om det er av interesse:)

Lenke til kommentar

YES, pumpa mi ga opp mens jeg var på jobb i dag, ti og en halv time på jobb for så å komme hjem til en maskin som whiner om høye temps og law(0) rpm :thumbdown:

Yes da, den var slik i dag også gitt..... :thumbdown:

 

trøst deg med at du ikke sitter ved siden av maskinen når plutselig ene slangen i maskinen løsner.. blir partystemning av mindre! :D

Tell me about it, hadde 3 6970 kort som badet med ca 1cm med vann på PCB'en. En rask natt i en pose med ris, noen timer på serverrommet og alle korta funker som nye den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...