Heilage Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Hei folkens. Vil et MIST Economy trippelrad-sett kunne kjøle en AMD Phenom II X4 på 3GHz og to HD 5770 effektivt? Jeg har ikke overklokket og har ingen planer om å gjøre det, det er mest for utseendet og stillheten. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Fikk radiatoren min no til helga, men klare ikke få ut lufta så pumpa kakla som bare f... har rista maskina opp og imente samt lufta via lufte skruen på radden. kan herved fortelle at shell sin kjølevannstilsetning sammen med destilert vann leder strøm da det drypte nedpå psu å tydligvis trekt inni en skjøt. Pang sa det hvertfall så no bruker jeg en patetisk 700w som jeg fikk låne. maskina dør såfall under spilling så har bestillt en Corsair HX1000. Kunne utvida vannkjølinga bra for de pengene der Men skulle hatt noen gode tips til å få ut lufta, da det nesten ikke er sirkulasjon å myyyye knatring av pumpen. Vil det hjelpe med ei kraftigere pumpe, vil den klare å trykke ut lufta evt? Crap, da har den lånte psuen død også... Just keep getting better and better Skal sette på et T stykke med en slange bit på vei ut av rad, satser på at det går ann å lufte om jeg legger den sideveien. Heilage: tror det skal gå greit, satser selv på å vannkjøle et dobbelskjermkort og cpu med bra overklokk med en trippel rad. Noe større enn din, men siden du ikke skal overklokke... Endret 2. mai 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Hei folkens. Vil et MIST Economy trippelrad-sett kunne kjøle en AMD Phenom II X4 på 3GHz og to HD 5770 effektivt? Jeg har ikke overklokket og har ingen planer om å gjøre det, det er mest for utseendet og stillheten. Det skal gå fint så lenge du ikke klokker. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 *snip* Du må jo tette lekkasjen før du setter inn ny hw. Så lenge du har lekkasje vil du ikke få lufta skikkelig ut heller. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Hehe... det er tett, det som rant ned det var fra lufteskruen i radiator. Merkmystisk det her! Lenke til kommentar
Proliator Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Hehe... det er tett, det som rant ned det var fra lufteskruen i radiator. Kall det hva du vil men det er fortsatt en lekkasje. Er en grunn til at mange radiatorer ikke kommer med lufte skruer lenger. Er bedre å bare la systemet stå på i 24 timer og mens det står på rister litt og vrir og vender på kabinettet, også klem på slanger. Trenger ikke¨å bruke lufte skruen for luften vil jo til slutt bare ende opp i reservoaret. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Helt riktig Proliator, samme hvor vannet kommer ifra...kommer det fra en plass det ikke skal komme så er det lekasje Selv om en lekasje som ikke kan fikses med en strips vises ganske så fort hvis man er nøye med sjekkinga på koblingene osv. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 har no tappa ned systemet og endra litt på slangelengder å fått ut de fleste luftboblervirker det som, men det er ikke snakk om at det blir noe sirkulasjon å snakke om. klare ikke å se noen lekasjer. er det normalt at pumpa ikke klare å løfte opp vann fra res når slangen inn til pumpa er tom? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Det du opplever skjer med noen pumper( spørs hvordan loopen er satt opp osv. ), du må få vannet til og gå inn i pumpa fra begge sider...da klarer pumpa det. Det der kan skje med 655 også som er ganske kraftig for og være 12v-pumpe, så se om litt hjelp kan hjelpe. Jeg suger på og forklare:( Endret 2. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 det er fyllt opp no, sikkert noen bobler i rad, men tror ikke det skal vær så mye. klarer fortsatt ikke å dytte rundt vannet pluss pumpa kakler så lure litt på om den kan vær herpa. bare det at den virka helt fint når jeg slipper den nedi vasken Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Personlig kjører jeg alltid 24-36 timer med lekkasjetesting før jeg så mye som tenker på å sette spenning på komponentene. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 ser den wiki, kosta meg en kraftig psu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) det er fyllt opp no, sikkert noen bobler i rad, men tror ikke det skal vær så mye. klarer fortsatt ikke å dytte rundt vannet pluss pumpa kakler så lure litt på om den kan vær herpa. bare det at den virka helt fint når jeg slipper den nedi vasken Er det som er poenget mitt som du sier på slutten, du må få vannet inn i pumpa fra andre siden også. Løft på kabinettet..hva enn som må til. Wiki: Og etterhvert som man har drevet på i noen år så finner man teknikker for og fremprovosere lekasje hvis de er der. Men for folk som er nye så er den regelen et must, men jeg tar ikke 24 timer rett og slett for jg bytter såpass ofte. Endret 2. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Joda, men så er PSU en komponent du nesten må ha i gang for at pumpa skal gå, så sånn sett er det jo greit Evt. kan man jo bruke batteri. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) det som er så rart. har rista som en gal mann og snudd kabinettet på hodet! der er vann både foran og bak pumpe, muli jeg missforstår noe her wiki: 220v pumpe blei så utålmodig Endret 2. mai 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Joda, men så er PSU en komponent du nesten må ha i gang for at pumpa skal gå, så sånn sett er det jo greit Evt. kan man jo bruke batteri. Jeg bruker en 300watter som jeg jumpstarter Så har jeg papir under blokkene og et håndkle over psuen ( når den er i bunnen ) Hvis psuen som vann på seg da Mumriken hadde du kunne tørke og den hadde fungert da (hvis den var av of course når det skjedde ) Endret 2. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) akkurat det er ikke dumt, har noen gamle ubruklige psuer liggende. tørka over psu når jeg så der vann vann på men noe hadde trekt inni en skjøt. tenkte det var trygt siden vifta er på undersida så hadde ikke forestillt meg at det skulle komme vann inni. den va avslått ja, så ingen tegn til at det hadde trekt noe inni. ok,no er det umulig å få ut mer luft og når jeg løsner på luftinga kommer det bare vann så da blir det ny pumpe. mpc655 ser mest aktuell ut,noen som er uenig? Endret 2. mai 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Bestilte feil hurtigkobling bestilte hurtigkobling med dimensjon for slange 1/2" ID 3/4" OD og jeg kjører 3/8" ID og 1/2" OD tygon slange klarer å bruke denne slangen på hurtigkoblingen... bilder: varmet opp enden på slange i varmt vann, tredde på nippel, klippet av 2 stk 2 cm lang krympeslange 19/6 mm med lim inni krympet denne over slange ende/nippel.. to stk... og fikk skrudd på kompresjons nippel... burde vel duge/holde dette ? Endret 2. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 Personlig kjører jeg alltid 24-36 timer med lekkasjetesting før jeg så mye som tenker på å sette spenning på komponentene. Kjører som regel rett på jeg, ser fort om det lekker uansett, og skulle det lekke leder ikke fesern min strøm uansett. Er alt for utålmodig til å vente et helt døgn på noe slikt! Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2010 En ting som jeg lurer på... swiftech MCP (350 og) 355 ddc-1plus vannpumpa, det fulgte med vibrasjons dempe puter med disse... la merke til at det var utsparing i denne til 2 hull en ved hvert skruefeste... virker nesten som disse er ventilasjons åpninger ? Selv omk det ikke står noenting i bruksanvisningen... har jo tidligere diskutert om å montere vannblokk på vannpumpene, egentlig burde det være mere enn nok å ha 2 tynne luftledninger og ha disse plassert i forbindelse med en vifte der en luftslange er mot luststrømmen og den andre med luftstrømmen. Har lest i flere forum sider at 18 watts vannpumpa kan bli varm og smelter underlaget den er lagt på pg tilsynelatende har blokkert varmen fra å slippe ut, altså blokkert ventilasjons åpningene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå