Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan toppen er på den tanken du har bestilt, om det i det hele tatt er "uttak" på toppen. Uansett så kan det føre til litt problemer og ha vann som kommer inn i tanken i toppen, vis ikke tanken er helt full vil vannet falle et lite stykke, dette vil for det første lage en del bråk (se for deg vann som spruter ned i en vanntank...) Det kan også skape en del bobler i tanken som fort kan plukkes opp og dras videre inn i loopen. Bombler hemmer kjøleevnen til radiatorer og blokker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan toppen er på den tanken du har bestilt, om det i det hele tatt er "uttak" på toppen. Uansett så kan det føre til litt problemer og ha vann som kommer inn i tanken i toppen, vis ikke tanken er helt full vil vannet falle et lite stykke, dette vil for det første lage en del bråk (se for deg vann som spruter ned i en vanntank...) Det kan også skape en del bobler i tanken som fort kan plukkes opp og dras videre inn i loopen. Bombler hemmer kjøleevnen til radiatorer og blokker.

 

Det blir tegning nr 2 jeg går for. Blei noen 45gradere samt ett par 90 gr nipler.

 

Da kan jeg endelig sende inn bestillingen! :)

 

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

De fleste tube-reservoar inklusive det fra Techbay har et lite rør fra inntaket som går et stykke inn i tanken. Dette forhindrer følgelig dannelse av bobler når man har inntak i topp og så lenge vannstanden dekker bunnen av røret.

 

Vannet må selvfølgelig dekke røret, vis ikke så suger det inn luft, men har litt erfaring med at vis vannet er godt over røret, men fortsatt litt fra toppen så blir det et rom på ca 3cm som er fylt med luft, når vannet kommer inn i tanken fra toppen så detter vannet 3cm før det treffer vannet igjen, det blir som en liten foss. Dette skaper igjen turbulens og uro i vannet som er i tanken og ofte bobler som blir sugd videre inn i loopen.

Lenke til kommentar

De fleste tube-reservoar inklusive det fra Techbay har et lite rør fra inntaket som går et stykke inn i tanken. Dette forhindrer følgelig dannelse av bobler når man har inntak i topp og så lenge vannstanden dekker bunnen av røret.

 

Vannet må selvfølgelig dekke røret, vis ikke så suger det inn luft, men har litt erfaring med at vis vannet er godt over røret, men fortsatt litt fra toppen så blir det et rom på ca 3cm som er fylt med luft, når vannet kommer inn i tanken fra toppen så detter vannet 3cm før det treffer vannet igjen, det blir som en liten foss. Dette skaper igjen turbulens og uro i vannet som er i tanken og ofte bobler som blir sugd videre inn i loopen.

 

Som jeg skrev, hvis man har inntaket i topp. Mao, at vannet kommer ut fra dette røret, noe som vel også er hensikten med slike rør. Jeg har ihvertfall mitt BP-res satt opp slik.

Lenke til kommentar

De fleste tube-reservoar inklusive det fra Techbay har et lite rør fra inntaket som går et stykke inn i tanken. Dette forhindrer følgelig dannelse av bobler når man har inntak i topp og så lenge vannstanden dekker bunnen av røret.

 

Vannet må selvfølgelig dekke røret, vis ikke så suger det inn luft, men har litt erfaring med at vis vannet er godt over røret, men fortsatt litt fra toppen så blir det et rom på ca 3cm som er fylt med luft, når vannet kommer inn i tanken fra toppen så detter vannet 3cm før det treffer vannet igjen, det blir som en liten foss. Dette skaper igjen turbulens og uro i vannet som er i tanken og ofte bobler som blir sugd videre inn i loopen.

 

Som jeg skrev, hvis man har inntaket i topp. Mao, at vannet kommer ut fra dette røret, noe som vel også er hensikten med slike rør. Jeg har ihvertfall mitt BP-res satt opp slik.

Om du vil ha bort luftbobler fort, både store og små, så vil jeg anbefale å kjøpe dette filteret og klippe til en bit å ha i reservoiret, det fjerner luftbobler veldig fort.

Lenke til kommentar

Forslag til radiator? Krav:

120x3

God ytelse

ikke for mye støy med AP-15.

 

Coolgate sine eller XSPC RX.

Begge er beregnet for folk som vil ha stille system.

 

Er ganske sikker på at begge produseres av Magicool så de er nok ganske like.

Har sett en del på HWLabs! Black Ice GTX360, den skal vist være ganske god selv med lav RPM på viftene skryter det selv av, stemmer dette?

Ellers så er ikke støy så viktig, men det må være såpass att jeg kan skru dem ganske lavt/av når jeg skal se film da jeg bruker maskinen som HTPC av og til :p

 

@aRCTII: http://en.mdpc-x.com/ er høykvalitets sleeving. Du kan ta en titt på http://www.million-dollar-pc.com/ der brukes sleevinga.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Forslag til radiator? Krav:

120x3

God ytelse

ikke for mye støy med AP-15.

 

Coolgate sine eller XSPC RX.

Begge er beregnet for folk som vil ha stille system.

 

Er ganske sikker på at begge produseres av Magicool så de er nok ganske like.

Har sett en del på HWLabs! Black Ice GTX360, den skal vist være ganske god selv med lav RPM på viftene skryter det selv av, stemmer dette?

Ellers så er ikke støy så viktig, men det må være såpass att jeg kan skru dem ganske lavt/av når jeg skal se film da jeg bruker maskinen som HTPC av og til :p

 

@aRCTII: http://en.mdpc-x.com/ er høykvalitets sleeving. Du kan ta en titt på http://www.million-dollar-pc.com/ der brukes sleevinga.

 

Jeg kan si at GTX 360 ikke er så gode på lav RPM, de er greie men finnes absolutt bedre. Se her:

 

GTX360_watts-compared-simple.png

 

Ved ca 1000RPM så er de ca like gode som PA120.3 og MCR320, det det er først opp mot 1800RPM at de virkelig skinner og videre oppover skalerer de helt rått. Har 2 GTX 360 i loopen her, begge med Push Pull Gentle Typoon 1850RPM og ved ca 1.2GPM har jeg ikke noe problem og holde 900W med load @ 5C Delta.

Lenke til kommentar

Hva er GPM og "5C Delta"? :\ ny til vannkjøling.

 

Så lenge maskinen lager mindre/like mye lyd på idle enn hva 2x Akasa Apache på H50 gjør er jeg fornøyd. Load har lite å si, hører _hele_ tiden mine 3xNoctua S12B og 2xNoctua P14 på load, og de lager litt lyd...

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...