Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Kan ikke ha styringa i bay, isåfall må jeg modde den ett sted :p Noe jeg har tenkt litt på :hmm:

Noen som kan linke en radiator som er har best mulig ytelse, men som også har en tendens til å lage litt mindre lyd? vurderte HWL-GTX360, men den lager en god del lyd om med mindre jeg missforstod?....

 

Du kan bruke kun PowerAdjust fra Aquacomputer om det ikke er mange vifter du skal styre for den kan du putte hvor du vil.

Tror du den kan klare 7 vifter som ikke bruker mer enn 2W? 3 vifter per kanal via splitter. AP-15 skal mest sansynlig brukes, derfor under 2w

 

Jeg har totalt 11 AP-15 på min Aquaero fordelt på bare 2 kanaler og funker som fjell det. (6+5)

Så ikke postden din før nå. *Legger Aquaero i handlelista"

Hvordan pleier du å bruke den? Temperatur basert eller manuelt?

 

Forslag til radiator? Trenger en 120x3, tykkelse betyr lite, ytelse og støy gjør derimot det. Mest mulig ytelse, minst mulig støy... Hjelp? skal bruke 3xAP-15 og en viftekontroller.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ser følgende oppsett slik ut.. Det skal bli spennende å montere :D newcomer getting wc pc oooooooh yes!

 

Ser fint ut, men uten noen 45" og/eller 90"-nipler kan du få store problemer med å koble slangene på reservoaret. Radiatoren med vifter vil strekke seg nesten 9cm nedover samtidig som de nederste 20cm'ish av kabinettet er adskilt så du sitter igjen med rundt 30cm.

 

Med litt fikling kan det alltids gå og jeg aner ikke om du har planer om å modde, men det er utrolig hvor mye enklere ting blir med noen vinklede nipler.

 

skal få bestillt det også !:) holder kanskje med 2 av hver? blir nok til att jeg endrer til 150mm tank for å få bedre plass.

 

ang loopen har jeg en hvis aning ,men fortsatt litt usikker på den praktiske biten bl.a fylle/tappe muligheter samt att den gjerne skal se pent ut..

Lenke til kommentar

Da har jeg lekt meg litt ute i garasjen igjen, Nizzen var over i går og lånte meg noen litt bedre ram brikker, det kombinert med en litt bedre 2600k chip gjorde at jeg fikk blod på tann igjen.

 

Fortsatt ikke presset denne helt, har tidligere kjørt cpu'ene opp på 1.65v, men venter litt med denne. Den skal være god for 5730Mhz under LN2 så vil først prøve det før jeg kaster alt jeg har på den.

 

50623-1.jpg

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Jeg kjører pull med Noiseblocker 3HS vifter koblet til en Lamptron FC8 viftekontroller (alt fra techbay), men jeg er ikke nøyd med viftekontrollen. 3 Molex kontakter får strøm til den... ughhh

Om viftene trenger:

>100w=1x4pin molex

<100w=2x4pin molex

Siterer fra Techbay:

NB! Vi mener 3 stk. 4-pins drevkontakter for effekttilførsel fra strømforsyning er unødvendig selv om alle 8 kanaler belastes for fullt (30W). Selv ved 240W forbruk vil 2 av de 3 kontaktene være tilstrekkelig og ved normal bruk (mindre enn 100W) holder det å bruke bare 1 av de 3 kontaktene.

Lenke til kommentar

Hvordan blir loopen med 1 radiator som skal kjøle cpu og skjermkort?

 

tenker bare radiator-> cpu-> cpu-> skjermkort-> pumpe-> tank-> radiator da drar den varme fra cpu og til skjermkort fra skjermkort til pumpa fra pumpa til radiator igjen da?

 

bør vel kanskje ha 1 radiator til som forskyner skjermkortet med "nytt" kaldt vann?

 

Ja er helt ny på dette:P

Lenke til kommentar

Hvordan blir loopen med 1 radiator som skal kjøle cpu og skjermkort?

 

tenker bare radiator-> cpu-> cpu-> skjermkort-> pumpe-> tank-> radiator da drar den varme fra cpu og til skjermkort fra skjermkort til pumpa fra pumpa til radiator igjen da?

 

bør vel kanskje ha 1 radiator til som forskyner skjermkortet med "nytt" kaldt vann?

 

Ja er helt ny på dette:P

 

Rekkefølgen har veldig lite og si, når temp gjevner seg ut vil det ikke skille mer enn 2-3 grader maks fra start til stop. Gjør det slik at det ser ryddigst ut, og bruker minst slange.

Lenke til kommentar

Hvordan blir loopen med 1 radiator som skal kjøle cpu og skjermkort?

 

tenker bare radiator-> cpu-> cpu-> skjermkort-> pumpe-> tank-> radiator da drar den varme fra cpu og til skjermkort fra skjermkort til pumpa fra pumpa til radiator igjen da?

 

bør vel kanskje ha 1 radiator til som forskyner skjermkortet med "nytt" kaldt vann?

 

Ja er helt ny på dette:P

En ting til, Så lenge pumpa kommer ETTER tanken er alt vel og bra. Tingen er att pumpa må ha en "enkel", måte å få vann fra tanken. Husk også att pumpen ikke skal testes uten vann i seg, altså du må "fylle" pumpa med vann ved å fylle tanken på ett høyere punkt en pumpa. Dersom du ikke gjør det vil du nesten garantert, skade pumpa.

 

Det må gå motsatt vei. Skal finne bilde.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Hvordan blir loopen med 1 radiator som skal kjøle cpu og skjermkort?

 

tenker bare radiator-> cpu-> cpu-> skjermkort-> pumpe-> tank-> radiator da drar den varme fra cpu og til skjermkort fra skjermkort til pumpa fra pumpa til radiator igjen da?

 

bør vel kanskje ha 1 radiator til som forskyner skjermkortet med "nytt" kaldt vann?

 

Ja er helt ny på dette:P

En ting til, Så lenge pumpa kommer ETTER tanken er alt vel og bra. Tingen er att pumpa må ha en "enkel", måte å få vann fra tanken. Husk også att pumpen ikke skal testes uten vann i seg, altså du må "fylle" pumpa med vann ved å fylle tanken på ett høyere punkt en pumpa. Dersom du ikke gjør det vil du nesten garantert, skade pumpa.

 

Det må gå motsatt vei. Skal finne bilde.

 

det var det jeg egentlig tenkte jeg også,men var litt usikker..

Lenke til kommentar

Her skal du se:post-182316-0-11096700-1331428455_thumb.png

 

Dersom du skal ha pumpa på plata som skiller PSU og resten av maskinen er det lettest å montere pumpa slik: 6911163738-orig.jpg. Den kan festes med teip på den flate sida som du ser bakerst i bildet.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Hvordan blir loopen med 1 radiator som skal kjøle cpu og skjermkort?

 

tenker bare radiator-> cpu-> cpu-> skjermkort-> pumpe-> tank-> radiator da drar den varme fra cpu og til skjermkort fra skjermkort til pumpa fra pumpa til radiator igjen da?

 

bør vel kanskje ha 1 radiator til som forskyner skjermkortet med "nytt" kaldt vann?

 

Ja er helt ny på dette:P

En ting til, Så lenge pumpa kommer ETTER tanken er alt vel og bra. Tingen er att pumpa må ha en "enkel", måte å få vann fra tanken. Husk også att pumpen ikke skal testes uten vann i seg, altså du må "fylle" pumpa med vann ved å fylle tanken på ett høyere punkt en pumpa. Dersom du ikke gjør det vil du nesten garantert, skade pumpa.

 

Det må gå motsatt vei. Skal finne bilde.

 

det var det jeg egentlig tenkte jeg også,men var litt usikker..

 

 

da har jeg laget ny tegning. dette er kanskje mere riktig?

post-269848-0-92303000-1331429434_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her skal du se:post-182316-0-11096700-1331428455_thumb.png

 

Dersom du skal ha pumpa på plata som skiller PSU og resten av maskinen er det lettest å montere pumpa slik: 6911163738-orig.jpg. Den kan festes med teip på den flate sida som du ser bakerst i bildet.

 

så denne først etter, men ja da er vi enig:)

Lenke til kommentar

vi er ett par kammerater som har litt forskjellige teorier om hva som trenger mest kjøling og hvilke måter som er best ,jeg tegnet tegningen som jeg viste mens han tegnet den andre , begge måter er sikkert riktig ,men hvilken er "best" tror du? jeg kommer til å oc cpu ganske mye så er kanskje hva man selv vil ha best mulig temps på . Her er kompiss sin versjon: samt min til høyre. Teorier er morro sent på en lørdags natt/kveld via skype hehe. ja vi er voksne gutter på 23 og 24 år bare sånn att det er sagt :)

post-269848-0-87845400-1331430402_thumb.jpg

post-269848-0-57936500-1331430431_thumb.jpg

Endret av aRCTII
Lenke til kommentar

Den første av disse to er best, på en måte... Kortere loop er alltid ett pluss. Dessuten kan du få problemer med å gjøre det du har tegnet på tegning #2, grunnet pumpa har en ut på topp og en inn på sida. Selv ville jeg definetivt gått for tegning #1...

 

MEN nå så jeg litt på tanken din, den ser bare ut til å ha ut og inn under seg. Dette kan skape litt problemer, spørs hvor du fester tanken. Så du må nesten gå for tegning #2.

 

Her har du en tegning slik jeg selv ville gjort det:

http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/3/6912084470-orig.jpg

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...