Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke ha styringa i bay, isåfall må jeg modde den ett sted :p Noe jeg har tenkt litt på :hmm:

Noen som kan linke en radiator som er har best mulig ytelse, men som også har en tendens til å lage litt mindre lyd? vurderte HWL-GTX360, men den lager en god del lyd om med mindre jeg missforstod?....

Lenke til kommentar

EDIT: Med det samme jeg er i gang, noen som hvet hvor jeg kan få en viftestyring som kan styres via Windows/USB?

Jeg kjenner til kun 2 stk som lar deg styr vifter etc via USB og det er Aquarero som du får fra Techbay og denne fra TMS-205 Software Thermal Interface Controller Koolance. Jeg har begge og min erfaring er at Aquarero er litt vanskeligere å sette opp men har vesentlig flere muligheter enn Koolance sin, Koolance saken er også veldig sær på temp-sensorene siden den kun godtar Koolance sine mens du kan bruke nesten alle typer på Aquarero.

 

Om jeg ikke tar helt feil så funker vel MCubed over USB. Vet ikke hvordan det er å få tak i det her i Norge da.

Den har jeg verken hørt om eller sett og google ga meg ingen gode svar har du link?

 

 

YES, pumpa mi ga opp mens jeg var på jobb i dag, ti og en halv time på jobb for så å komme hjem til en maskin som whiner om høye temps og law(0) rpm :thumbdown:

 

Huff det er kjipt, har skjedd meg 2 ganger, den ene gangen ble det så varmet att vannet trengte seg ut av skjermkortblokka.:ohmy:

Type pumpe Balli?

mcp355 med bitspower topp

 

Hmm lakk det inn vann i selve elektronikken? Det gjorde det for meg en gang jeg hadde glemt pakningen mellom pumpa og toppen. :p

 

 

 

 

Kan ikke ha styringa i bay, isåfall må jeg modde den ett sted :p Noe jeg har tenkt litt på :hmm:

Noen som kan linke en radiator som er har best mulig ytelse, men som også har en tendens til å lage litt mindre lyd? vurderte HWL-GTX360, men den lager en god del lyd om med mindre jeg missforstod?....

 

Du kan bruke kun PowerAdjust fra Aquacomputer om det ikke er mange vifter du skal styre for den kan du putte hvor du vil.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Kan ikke ha styringa i bay, isåfall må jeg modde den ett sted :p Noe jeg har tenkt litt på :hmm:

Noen som kan linke en radiator som er har best mulig ytelse, men som også har en tendens til å lage litt mindre lyd? vurderte HWL-GTX360, men den lager en god del lyd om med mindre jeg missforstod?....

 

Du kan bruke kun PowerAdjust fra Aquacomputer om det ikke er mange vifter du skal styre for den kan du putte hvor du vil.

Tror du den kan klare 7 vifter som ikke bruker mer enn 2W? 3 vifter per kanal via splitter. AP-15 skal mest sansynlig brukes, derfor under 2w

Lenke til kommentar

Kan ikke ha styringa i bay, isåfall må jeg modde den ett sted :p Noe jeg har tenkt litt på :hmm:

Noen som kan linke en radiator som er har best mulig ytelse, men som også har en tendens til å lage litt mindre lyd? vurderte HWL-GTX360, men den lager en god del lyd om med mindre jeg missforstod?....

 

Du kan bruke kun PowerAdjust fra Aquacomputer om det ikke er mange vifter du skal styre for den kan du putte hvor du vil.

Tror du den kan klare 7 vifter som ikke bruker mer enn 2W? 3 vifter per kanal via splitter. AP-15 skal mest sansynlig brukes, derfor under 2w

 

Er litt usikker men om jeg forstår denne rett så skal det gå fint men jeg skal sjekke med Hans Petter i Techbay for han vet det helt sikkert. :)

Lenke til kommentar

Den har jeg hørt om og sett ja men ikke testet selv så det må jeg få gjort :D

Skal visst være ganske bra. Du vet ikke om det finnes et bra program for å styre pwm kontaktene på hovedkortet? Eneste jeg har funnet er speedfan, men det funker ikke særlig bra. Er jo litt bortkastet å ikke få brukt alle pwm kontaktene.

Lenke til kommentar

Den har jeg hørt om og sett ja men ikke testet selv så det må jeg få gjort :D

Skal visst være ganske bra. Du vet ikke om det finnes et bra program for å styre pwm kontaktene på hovedkortet? Eneste jeg har funnet er speedfan, men det funker ikke særlig bra. Er jo litt bortkastet å ikke få brukt alle pwm kontaktene.

 

Beklager men det gjør jeg ikke og speedfan bruker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Da ser følgende oppsett slik ut.. Det skal bli spennende å montere :D newcomer getting wc pc oooooooh yes!

 

Ser fint ut, men uten noen 45" og/eller 90"-nipler kan du få store problemer med å koble slangene på reservoaret. Radiatoren med vifter vil strekke seg nesten 9cm nedover samtidig som de nederste 20cm'ish av kabinettet er adskilt så du sitter igjen med rundt 30cm.

 

Med litt fikling kan det alltids gå og jeg aner ikke om du har planer om å modde, men det er utrolig hvor mye enklere ting blir med noen vinklede nipler.

Lenke til kommentar

Kan ikke ha styringa i bay, isåfall må jeg modde den ett sted :p Noe jeg har tenkt litt på :hmm:

Noen som kan linke en radiator som er har best mulig ytelse, men som også har en tendens til å lage litt mindre lyd? vurderte HWL-GTX360, men den lager en god del lyd om med mindre jeg missforstod?....

 

Du kan bruke kun PowerAdjust fra Aquacomputer om det ikke er mange vifter du skal styre for den kan du putte hvor du vil.

Tror du den kan klare 7 vifter som ikke bruker mer enn 2W? 3 vifter per kanal via splitter. AP-15 skal mest sansynlig brukes, derfor under 2w

 

Jeg har totalt 11 AP-15 på min Aquaero fordelt på bare 2 kanaler og funker som fjell det. (6+5)

Lenke til kommentar

Kjøp MCP655 istedet for den billig Jingay pumpa. Kjøp billigere CPU block, Ala Raystorm eller EK som ikke er nickel. Kjøp XSPC bay res+pump kombo istedet får den tanken der, den kjøpte jeg selv og den får ikke plass noen plass i kabinettet...

 

Personelig valgte jeg de beefeste slangene 1/2" - 3/4" fordi det bare ser kulest ut! Så kan anbefale den størrelsen.

Vil og anbefale og kjøpe ett par 90 gradere.

 

Hvilket kabinett kjører du?

 

hei og takk for svar!

 

Jeg har ett Corsair 800D det er stort! får mer enn nok plass til 250mm cylinder der.

 

den jingway er ikke den lik EK 4.0 pumpa da? (just asking) ;)

 

jeg har og 800D, ligger noen bilder av PCen i denne tråden tror jeg.

Jeg har og samme 250 tank som du vil ha, og det er mildt sagt syykt trangt så det er ikke å anbefale. Du vil slite med og fylle og alt. Bay res/tank kombo vil gjøre det mye finere og

 

EDIT: Åja, det er Techbay sin 250 du bestilte :!: jaja, får håpe får din del at det ikke er like stort som bitspower sin 250 tank

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Kjøp MCP655 istedet for den billig Jingay pumpa. Kjøp billigere CPU block, Ala Raystorm eller EK som ikke er nickel. Kjøp XSPC bay res+pump kombo istedet får den tanken der, den kjøpte jeg selv og den får ikke plass noen plass i kabinettet...

 

Personelig valgte jeg de beefeste slangene 1/2" - 3/4" fordi det bare ser kulest ut! Så kan anbefale den størrelsen.

Vil og anbefale og kjøpe ett par 90 gradere.

 

Hvilket kabinett kjører du?

 

hei og takk for svar!

 

Jeg har ett Corsair 800D det er stort! får mer enn nok plass til 250mm cylinder der.

 

den jingway er ikke den lik EK 4.0 pumpa da? (just asking) ;)

 

jeg har og 800D, ligger noen bilder av PCen i denne tråden tror jeg.

Jeg har og samme 250 tank som du vil ha, og det er mildt sagt syykt trangt så det er ikke å anbefale. Du vil slite med og fylle og alt. Bay res/tank kombo vil gjøre det mye finere og

 

EDIT: Åja, det er Techbay sin 250 du bestilte :!: jaja, får håpe får din del at det ikke er like stort som bitspower sin 250 tank

 

får håpe på det samme! :D vil bare ha 250 fordi det ser vannvittig rått ut! blir litt guttunge igjen når jeg ser modds av andre på corsair 800D wc tråder osv. mye pent og vel gjennomført der ute! kjører du forresten push pull konfig? jeg ser att jeg får ikke plass til det med 60mm rad og 25mm vifter, har akkuratt 10,5 cm før det butter i 8-pins kontakten på hovedkortet :( har asus maximus extreme 4 z68 for å være ganske presis . hehe

 

 

Edit:

 

Tror faktisk du er inne på noe der med tanken, sett bilder nå av andre prosjekter.Er sykt trangt som du sier.. blir å endre den til en 150mm tank! bra du sa ifra 2 ganger :)

Endret av aRCTII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...