Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke Iwaki RD-30? Den skal visstnok klare 1.5GPM ved drøye 13PSI. Pumpen dumper en del varme i loopen, men med så mye radiatorflate burde det ikke utgjøre stort.

 

Jeg har lillebror RD-20 og det eneste negative jeg kan komme på er størrelsen og at portene er 5/8". Den krever også 24V på full guff, men kjører veldig fint på lavere spenninger helt ned til 6-8V. Jeg skaffet rett og slett en justerbar universal laptop-lader for bil (99kr) som jeg koblet til PSU. Med den kan jeg velge mellom alt fra 14-24V.

Lenke til kommentar

Tja, min RD-20 putrer på 15V. Jeg har langt ifra behov for kraften i en slik pumpe per idag, men så slipper jeg også å tenke på pumpen ved fremtidige oppgraderinger. Dét var mye av tanken bak kjøpet egentlig, samtidig som jeg liker overkill ;)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Da fikk jeg nettopp mail fra Digital impuls om att det var flere deler som manglet i wc oppsettet mitt too bad! da velger jeg rett og slett og gå for techbay.no!

 

Det jeg lurer på er igjen slange dimensjoner ( huff ,har han ikke lært detta enda? tenker nok folk ) jo til en hvis grad.

 

Jeg vil gjerne ha slanger som er "best" på performance og som ikke ser spinkle ut! isåfall - er dette mulig? hvilken slangedim er mest optimal? ser de har en endel str på techbay , enten har de den slange typen jeg tror vil passe meg bra ,men da har dem ikke nipler i kompresjonsvarianten noe jeg føler jeg må ha både for utseende og tettheten ikke minst..

 

- Hadde jeg hatt sorte slanger eller slanger som ikke var gjennomsiktige hadde jeg ikke brydd meg så mye... Men når jeg legger 4500-5000 kr i vannkjøling er jeg vel ikke for "kravstor" hvis jeg kan få begge deler? mao slanger som er gjennomsiktige som man får kompresjonsnipler til.

 

Det jeg skal vannkjøle er :

 

I7 2700k denne skal overklokkes mot 4.7-4.9 ghz 24/7, spørs på temps. får denne fint på 5,5 ghz med 1.6v ,men dog ustabilt med h70 "vann"kjøling.

 

Samt Gpu 7970 max OC i catalyst.

 

Er det en grunn for att folk velger swiftec mcp655 fremfor jingway 1200 https://www.techbay.no/product.html/jingway-vannpumpe-dp-1200?category_id=161 ?

 

Jeg vil gjerne også ha 25cm vanntank som er frittstående for syns skyld og det er sikkert bedre med større tank grunnet temps. https://www.techbay.no/product.html/techbay-vanntank-250?category_id=159 slik som denne.

 

Når det kommer til radiator så er jeg usikker på hvilken radiator jeg burde velge , aldri hørt om merkene de har på techbay.

 

Den jeg har valgt meg ut på fri fot er denne https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-3x120-60?category_id=76

 

Vet ikke noe om coolance , lest noe om fpi og hvilke vifter som er optimale til dens formål.

 

Det oppsettet jeg har satt opp ser slik ut:

 

Radiator : https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-3x120-60

 

Vannpumpe : https://www.techbay.no/product.html/jingway-vannpumpe-dp-1200

 

Vanntank : https://www.techbay.no/product.html/techbay-vanntank-250

 

Cpu blokk : https://www.techbay.no/product.html/ek-cpu-vannblokk-supreme-hf---acetal--en-nickel

 

Gpu vannblokk : https://www.techbay.no/product.html/ek-vannblokk-for-skjermkort-ek-fc7970---acetalen-nickel

 

Gpu bakplate : https://www.techbay.no/product.html/ek-bakplate-for-ek-fc7970-sort

 

Viftestyring : https://www.techbay.no/product.html/lamptron-viftestyring-fc6-sort

 

Kjøleveske : 2 x https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-double-protect-ultra-rod-1-liter

 

Dette er det jeg har satt opp foreløbig.

 

- ID/OD på slanger er jeg usikker på bortsett fra att jeg vet att jeg vil ha gjennomsiktig.

Ville helst hatt enda mer mørkerød enn den premixen som jeg har lagt i handlekurven ,men man kan ikke være for kravstor heller :) så spørsmålet mitt , hva gjør seg best til det jeg skal bruke det til?

 

- Aller først ser jeg fram til att systemet mitt holder seg kaldt , og det att det blir mye mere støyredusert er jo også en positiv ting! skjermkortet bråker absolutt mest når det står på auto viftehastighet. Spesielt i spill.

 

Gjerne kom med anbefalinger eller endringer av varer jeg har sett meg ut.

 

På forhånd takk..

Endret av aRCTII
Lenke til kommentar

Kjøp MCP655 istedet for den billig Jingay pumpa. Kjøp billigere CPU block, Ala Raystorm eller EK som ikke er nickel. Kjøp XSPC bay res+pump kombo istedet får den tanken der, den kjøpte jeg selv og den får ikke plass noen plass i kabinettet...

 

Personelig valgte jeg de beefeste slangene 1/2" - 3/4" fordi det bare ser kulest ut! Så kan anbefale den størrelsen.

Vil og anbefale og kjøpe ett par 90 gradere.

 

Hvilket kabinett kjører du?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Kjøp MCP655 istedet for den billig Jingay pumpa. Kjøp billigere CPU block, Ala Raystorm eller EK som ikke er nickel. Kjøp XSPC bay res+pump kombo istedet får den tanken der, den kjøpte jeg selv og den får ikke plass noen plass i kabinettet...

 

Personelig valgte jeg de beefeste slangene 1/2" - 3/4" fordi det bare ser kulest ut! Så kan anbefale den størrelsen.

Vil og anbefale og kjøpe ett par 90 gradere.

 

Hvilket kabinett kjører du?

 

hei og takk for svar!

 

Jeg har ett Corsair 800D det er stort! får mer enn nok plass til 250mm cylinder der.

 

den jingway er ikke den lik EK 4.0 pumpa da? (just asking) ;)

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha en del fra EK, blir det _mye_ billigere å bestille fra ekwaterblocks.com (som er deres side). Sparte over 800kr på ett oppsett jeg planla å kjøpe til 3000kr. Husk å lage bruker eller trekk fra "tax" fra hvert produkt og legg til Norges 25% på sluttsummen. Ikke ta 25% på frakta, da bare prisen for selve bestillingen som blir mompålagt. Vil også tippe du har litt bedre support fra EK enn fra Techbay, Har ikke levert noe tilbake til Techbay selv, men har ikke hørt noe dårlig der heller da. Derigjen så er det jo mye enklere å sende noe tilbake til Techbay enn EK, da den må sendes utenlands.

 

EDIT: Med det samme jeg er i gang, noen som hvet hvor jeg kan få en viftestyring som kan styres via Windows/USB?

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Dersom du skal ha en del fra EK, blir det _mye_ billigere å bestille fra ekwaterblocks.com (som er deres side). Sparte over 800kr på ett oppsett jeg planla å kjøpe til 3000kr. Husk å lage bruker eller trekk fra "tax" fra hvert produkt og legg til Norges 25% på sluttsummen. Ikke ta 25% på frakta, da bare prisen for selve bestillingen som blir mompålagt. Vil også tippe du har litt bedre support fra EK enn fra Techbay, Har ikke levert noe tilbake til Techbay selv, men har ikke hørt noe dårlig der heller da. Derigjen så er det jo mye enklere å sende noe tilbake til Techbay enn EK, da den må sendes utenlands.

 

EDIT: Med det samme jeg er i gang, noen som hvet hvor jeg kan få en viftestyring som kan styres via USB?

 

ja også ikke minst att jeg slipper å vente så jævlig lenge på å få varene :)

Lenke til kommentar

Syntes det går ganske kjapt jeg. Sist jeg bestilte fra Techbay tok det 4 dager før jeg fikk det. mandag-torsdag.

 

tenkte mer på ifra EK jeg :D

 

hvorfor velger du mcp655 pumpa istedet for noen andre pumper? leste litt på google ek 4.0 vs mcp655 , de sier att 655 lager 0 lyd what so ever selv på trinn 5 , den koster dobbelt så mye ,men er sikker verdt det?

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha en del fra EK, blir det _mye_ billigere å bestille fra ekwaterblocks.com (som er deres side). Sparte over 800kr på ett oppsett jeg planla å kjøpe til 3000kr. Husk å lage bruker eller trekk fra "tax" fra hvert produkt og legg til Norges 25% på sluttsummen. Ikke ta 25% på frakta, da bare prisen for selve bestillingen som blir mompålagt. Vil også tippe du har litt bedre support fra EK enn fra Techbay, Har ikke levert noe tilbake til Techbay selv, men har ikke hørt noe dårlig der heller da. Derigjen så er det jo mye enklere å sende noe tilbake til Techbay enn EK, da den må sendes utenlands.

 

EDIT: Med det samme jeg er i gang, noen som hvet hvor jeg kan få en viftestyring som kan styres via Windows/USB?

 

Bare så det er 100% rett, på varer med verdi over 200,- skal det betales moms på frakten også.

 

Og det er ikke så mye billigere.

7970 blokka + Backplate + Cpu blokka koster fra EKwaterblocks 1830kr ink frakt og toll.

 

Akuratt samme koster 1955,- fra Techbay ink frakt, så du hadde spart 125,- på og kjøpe det fra EK, men da må du vente ca 4-6 dager før du får det og de er noe vanskeligere og ha med og gjøre ettersom Techbay er en norsk butikk så er de underlagt Norske regler mtp angrerett etc.

 

Det at du også støtter en av de få i Norge som gidder og drive med vannkjøling hadde gjort saken enkel i mine øyne, spes når det er snakk om og spare 125,- kr.

 

BTW: Noen som er i marked for en god 2600k chip. Jeg kjøpte en 5730Mhz + for noen uker siden, han som solgte den har en til som ha nå har satt ned. 2400,- Ink EMS frakt. (Pm meg om dere er int så skal ha linke dere videre)

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

EDIT: Med det samme jeg er i gang, noen som hvet hvor jeg kan få en viftestyring som kan styres via Windows/USB?

 

Jeg kjenner til kun 2 stk som lar deg styr vifter etc via USB og det er Aquarero som du får fra Techbay og denne fra TMS-205 Software Thermal Interface Controller Koolance. Jeg har begge og min erfaring er at Aquarero er litt vanskeligere å sette opp men har vesentlig flere muligheter enn Koolance sin, Koolance saken er også veldig sær på temp-sensorene siden den kun godtar Koolance sine mens du kan bruke nesten alle typer på Aquarero.

 

Litt off topic here men siden jeg nettop har kommet hjem fra Cebit så her er ett bilde av en kompis og en av de store overklokkerne som heter NickShih

 

img2013z.jpg

 

knopflerbruce og NickShih på bildet her :D

Endret av minhund
Lenke til kommentar

YES, pumpa mi ga opp mens jeg var på jobb i dag, ti og en halv time på jobb for så å komme hjem til en maskin som whiner om høye temps og law(0) rpm :thumbdown:

 

Huff det er kjipt, har skjedd meg 2 ganger, den ene gangen ble det så varmet att vannet trengte seg ut av skjermkortblokka.:ohmy:

Type pumpe Balli?

Lenke til kommentar

EDIT: Med det samme jeg er i gang, noen som hvet hvor jeg kan få en viftestyring som kan styres via Windows/USB?

Jeg kjenner til kun 2 stk som lar deg styr vifter etc via USB og det er Aquarero som du får fra Techbay og denne fra TMS-205 Software Thermal Interface Controller Koolance. Jeg har begge og min erfaring er at Aquarero er litt vanskeligere å sette opp men har vesentlig flere muligheter enn Koolance sin, Koolance saken er også veldig sær på temp-sensorene siden den kun godtar Koolance sine mens du kan bruke nesten alle typer på Aquarero.

 

Om jeg ikke tar helt feil så funker vel MCubed over USB. Vet ikke hvordan det er å få tak i det her i Norge da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...