Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos Performance PC må du vel ut med 30 dollar + i frakt. Men ja, litt kjipt med lukkede hjørner. Med mindre du får tak i EK sine radiatorskruer? de er iallefall lange nok til å gå gjennom hele. Jeg har 3 stk YL's på min 360, mounta gjennom toppen på Obsidian og rett i radiator. Funka fjell!

 

Klarte forresten å regge meg på jab tech, men jeg kom til regge siden når jeg completa. Bare prøv å logg inn du :)

 

Fikk til og regge meg nå, var faktisk en del rimeligere enn jeg regnet med fra Jab. Ink frakt og fortolling så kommer 20 vifter på 1050,- (52,- pr vifte)

 

Hva med Scythe Slip Stream 1900 rpm som koster 89,- pr stk hos Techbay?

 

Alt for mye veier imot Slip Steam viftene.

 

- De har en del lavere statisk trykk, 2.3mm H2O vs 3.81mm H2O på YL viftene.

- De er også noe mer bråkete, 37dB(a) vs 33dB(a) på YL viftene.

- De er heller ikke på lager hos Tech Bay.

- ca 0.23A mer hver. Skal ha 5 på hver kanal på en viftestyring jeg har liggende, ratet til 30w pr kanal. Med YL viftene blir det ca 20w per kanal, mens på Slip Steam vil det være 32w som er litt mer enn det viftestyringen klarer, det under load, viftene trekker alltid noe mer når de skal starte så da må jeg ha ny viftestyring også.

- Men mest av alt er det at de koster 37,- mer pr vifte (740,- Totalt)

 

Liker absolutt og støtte de få seriøse vannkjølings aktørene her i landet, og kommer til og kjøpe pumpe, kabler og kanskje radiator stativ (om jeg ikke mekker et selv) derfra, men det veier liksom ikke opp for at YL viftene er bedre på alle punkter (bortsett fra at de krever litt mindre modding)

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Push pull går fint det :)

 

Det er med 3 vifter, du kan sikkert kjøpe 3 likedane på en av utenlandsbutikkene i tråden her på forumet. De som følger med er Yate Loon D12SL-12.

 

Eventuelt kan du sette 3 vifter på utsiden av kabinettet med et deksel over. Dekslene selges også, men husker ikke hvilken sjappe i farta.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

det blir vel ikke for tynne slanger mht att jeg også skal overklokke? målte nettopp i kabinettet mitt. er ca 12 cm klaring fra topp og ned til hovedkortet. rad er ca 6.4 cm tykk så er ingen fare det akkuratt.pumpa har jeg lest er ganske sterk hvis man skal oppgradere til 240 rad og skjermkort f.eks. eneste jeg må "bytte" eller kjøpe da er vel ett 7970 blokk og tykkere slanger + andre nipler.

Lenke til kommentar

det blir vel ikke for tynne slanger mht att jeg også skal overklokke? målte nettopp i kabinettet mitt. er ca 12 cm klaring fra topp og ned til hovedkortet. rad er ca 6.4 cm tykk så er ingen fare det akkuratt.pumpa har jeg lest er ganske sterk hvis man skal oppgradere til 240 rad og skjermkort f.eks. eneste jeg må "bytte" eller kjøpe da er vel ett 7970 blokk og tykkere slanger + andre nipler.

Slangetykkelse har fint lite å si på ytelsen, hastigheten på vannet i en loop er generelt så høy at temperaturen i loopen stabiliserer seg i løpet av et par minutter.

Lenke til kommentar

Har et par spm:

 

Noen som har noen erfaring med Mo-Ra3 Pro, tenkte først på 3x GTX360, men ble alt for dyrt. Så kom jeg over denne, er jo 3x360 radiator i en pakke, til 1695,- veldig mye greiere enn og mekke en stand og alt slik, slenge på noen bein på siden på denne så står den av seg selv.

 

Noen som har noen gode forslag til pumper? Trenger og ha en del trykk ettersom det skal brukes til og benche med, som regel 1 Mo-Ra3 + 1 cpu block og 3 gpu blocker så er litt motstand der.

Lenke til kommentar

da fikk jeg lov av samboeren til å kjøpe til skjermkortet også haheah :p hva trenger jeg ekstra da? må jeg ha ekstra radiator? og bør jeg ha backplate til skjermkortet? er det vannskelig å ta av det eksisterende kjølereferanse som er på skjermkortet idag? har ett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660799

 

jeg har allerede bestilt :

 

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/CPU/EK/EK-WB-KIT-H3O-360-HFX---Copper-Plexi-1-4---komplett-sett-med-pc-vannkj%C3%B8ling-117039.aspx

 

samt jeg har tenkt til å kjøpe denne blokka http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-WB-EK-FC7970---Copper-Acetal-1-4-for-7970---7950-reference-design-117035.aspx

 

blir mange spørsmål her , men bedre å spørre for mye en for lite! :)

 

Takker nok engang til de som kan dette!

Lenke til kommentar

Om du har kjøpt og fått skjermkortet er det en ting, men vær også obs på at powercolor selger HD 7970 LCS, som er samme greia bare med vannblokka forhåndsinstallert. ;)

 

Greit om du vil ha garantien.

 

Bakplate er ikkje nødvendig, og det å fjerne referansekjøleren skal være relativt smal sak. Det verste er helst å få TIMen til å slippe kortet, så du må vri veldig lett på kortet fram og tilbake. :!:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Om du har kjøpt og fått skjermkortet er det en ting, men vær også obs på at powercolor selger HD 7970 LCS, som er samme greia bare med vannblokka forhåndsinstallert. ;)

 

Greit om du vil ha garantien.

 

hei Drunken.

 

det har jeg allerede kjøpt. det blir nok ikke levert tilbake gitt:)

 

men hva trenger jeg av slanger og nippler og evt av radiator og vifter samt viftestyring? vil gjerne ha alt komplett slik att jeg slipper å mangle noe. heller for mye enn for lite:P

Lenke til kommentar

Om du har kjøpt og fått skjermkortet er det en ting, men vær også obs på at powercolor selger HD 7970 LCS, som er samme greia bare med vannblokka forhåndsinstallert. ;)

 

Greit om du vil ha garantien.

 

hei Drunken.

 

det har jeg allerede kjøpt. det blir nok ikke levert tilbake gitt:)

 

men hva trenger jeg av slanger og nippler og evt av radiator og vifter samt viftestyring? vil gjerne ha alt komplett slik att jeg slipper å mangle noe. heller for mye enn for lite:P

 

Går nok greit med blokk til skjermkortet med en 360 rad, men du kan evnt legge til en 140 rad, 2 nipler, 2 140mm vifter og 1 m slange. Varenr 113963 , 117062, 114698 hos DI om du vil ha noe som tilsvarer det i EK-settet du kjøpte. Vifter får du velge selv :) 2 stk 140mm i push pull burde gå fint.

Lenke til kommentar

så du hadde lagt til 140 rad. den har de selvfølgelig ikke på DI. bommer jeg helt hvis jeg kjører denne: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Radiator/EK/EK-CoolStream-RAD-XT-120-1x120mm-G1-4-Leveres-uten-nippler-114794.aspx

 

kan jo evt prøve med bare 360 først . men tenker att en egen "dedikert" radiator til skjermkortet ikke er dumt ! :) er det 1/2" slange som følger med i kittet mitt? det jeg sliter med når det kommer til vannkjøling er det rett og slett str på slanger og nippler som skal passe overens.

 

Evig glad for god hjelp! og ikke minst rask respons:)

Lenke til kommentar

Det går nok greit med en 120mm også, men hakket mindre kjøleflate samt andre vifter er jo et minus. Ville ventet på 140mm egentlig. Slangene du har er 3/8 ID 1/2 OD, samme med niplene. G1/4 er dimensjonen på gjengene på niplene.

 

Vil tro det går greit med CPU+skjermkortblokk på den radiatoren du har ja :)

Lenke til kommentar

Har et par spm:

 

Noen som har noen erfaring med Mo-Ra3 Pro, tenkte først på 3x GTX360, men ble alt for dyrt. Så kom jeg over denne, er jo 3x360 radiator i en pakke, til 1695,- veldig mye greiere enn og mekke en stand og alt slik, slenge på noen bein på siden på denne så står den av seg selv.

 

Noen som har noen gode forslag til pumper? Trenger og ha en del trykk ettersom det skal brukes til og benche med, som regel 1 Mo-Ra3 + 1 cpu block og 3 gpu blocker så er litt motstand der.

 

Prøver og bumpe denne litt opp, regner med og bestille deler til uken så vil helst ha ting klart innen da.

Lenke til kommentar

Bundymania skal ha gitt det både gull og sølv på eit tidspunkt.

 

Når det angår pumpa trur eg du må gå rett for dei sterkere pumpene på markedet ala Laing D5 med rett pumpetopp, og godt gjerne to stykker også om du er i tvil. :B

 

Ja så den klarte og holde 750w @ 5.3c Delta T med 18x 1200Rpm vifter. Så satser på at jeg klarer ca 6c Delta T med ca 1000w med 18x 2200Rpm vifter (går for YL high speed)

 

Var det jeg fryktet ang pumpene, har 2x D5 i riggen til 24/7 bruk, da ligger den på ca 1.2GPM, regner med at det blir en del mindre motstand i bench loopen mtp at jeg der slipper totalt 15stk 90 grader bends. Vil helst slippe unna med en D5 evt 2x MCP355. 355 har et mye høyere trykk og det tror jeg kan gjøre en del forskjell i en loop som dette med en del motstand.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...