Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal tømme og rense systemet til helgen.

Hva slags væske anbefaller dere å bruke? (Etter at det ferdig renset)

 

Har lest at destillert vann + glykol fungerer greit.

Hvordan blir dette mtp. alger og slikt?

 

Eller burde jeg heller gå for ferdig blandet væske?

Slik som EK Ekoolant?

 

Destillert vann eller batterivann og ca. 10% Ethylenglykol/frostvæske fungerer fint. Sistnevnte er veldig giftig så det forhindrer algevekst i tillegg til at den også har antikorrosive egenskaper. Det finnes også frostvæske basert på Propylenglykol. Denne er langt på nær like giftig, men beskytter likevel mot korrosjon. Nå behøver man i de fleste tilfeller ikke antikorrosjonsmiddel så lenge det ikke er Aluminium i kontakt med vannet, men det skader heller ikke. Algedrepende middel bør uansett tilsettes hvis man bruker kun vann.

 

Ferdigmiks som EK-Ekoolant er heller ikke dårlige valg, men mye dyrere.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med valg av vannkjøligskomponenter?

 

er helt ny når det kommer til vannkjøling .

 

det jeg skal vannkjøle blir i første omgang cpu ,deretter vannkjøle gpu.

 

kriterier:

 

kaldt og stille som mulig.

1/2" slange tykkelse.

 

Alt av god kvalitet. penger er ikke en hindring sålenge det er verdt det;)

 

corsair obsidian 800D

asus maximus extreme 4 z68 1155 socket.

i7 2700k @ 5ghz 1,42 V

AX850 corsair psu

xfx 7970 black edition ref kort. (vannkjøles senere)

vengeance rambrikker av den høye typen- 4 moduler.

 

trenger da pumpe 360 radiator , pumpe, cpu blokk,tank nippler trenger også noen gode vifter for å kjøle ned radiatoren og for å få ned støynivået generelt sett.

 

Sett på EK WB EK-Supreme HF Acetal+EN (Nickel) som jeg gjerne vil ha for å få alt i svart.

 

 

 

vil gjerne kjøpe alt på digitalimpuls.no eller techbay da jeg kan hente det raskt som mulig:)

Endret av aRCTII
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med valg av vannkjøligskomponenter?

 

er helt ny når det kommer til vannkjøling .

 

det jeg skal vannkjøle blir i første omgang cpu ,deretter vannkjøle gpu.

 

kriterier:

 

kaldt og stille som mulig.

1/2" slange tykkelse.

 

Alt av god kvalitet. penger er ikke en hindring sålenge det er verdt det;)

 

corsair obsidian 800D

asus maximus extreme 4 z68 1155 socket.

i7 2700k @ 5ghz 1,42 V

AX850 corsair psu

xfx 7970 black edition ref kort. (vannkjøles senere)

vengeance rambrikker av den høye typen- 4 moduler.

 

trenger da pumpe 360 radiator , pumpe, cpu blokk,tank nippler trenger også noen gode vifter for å kjøle ned radiatoren og for å få ned støynivået generelt sett.

 

Sett på EK WB EK-Supreme HF Acetal+EN (Nickel) som jeg gjerne vil ha for å få alt i svart.

 

 

 

vil gjerne kjøpe alt på digitalimpuls.no eller techbay da jeg kan hente det raskt som mulig:)

 

For å gjøre det enkelt kan du gjøre som meg, kjøpe et ferdig EK-kit fra Digital Impuls. Koster ikke skjorta, god ytelse og en pumpe som gjør at du kan utvide senere. Radiatoren er en 3x120mm som passer fint oppe i toppen på Obsidian. Kan du utvide med 2 stk 140mm i bunn og bak, eller modde litt og faktisk få plass til en 240mm i bunn. Kjøler min 3930K kjempebra. Vil anbefale deg å kjøpe en viftekontroller, Lamptron sine hos Techbay er solide.

 

Eventuelt kan du kjøpe alt hos DI, men sette sammen selv. En 360 Radiator, EK DCP4.0 pumpe, EK multires, 2m Clearflex slange, 9 stk EK G1/4 nipler og EK Coolant er vel det du trenger. Samtidig kan du finne gode 120mm vifter ganske enkelt :) Målene på alt er vel 3/8 OD 1/2 ID (eller motsatt)

 

EDIT: Glemte blokka såklart, men den har du vel allerede valgt selv.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Noen som har noen gode forslag til halvveis rimelige vifter i 1500-2000rpm rangen? De trenger og flytte en del luft ettersom jeg planlegger og bruke de på noen HWLabs GTX radiatorer.

 

Vil helst holde meg borte fra Gentle Typhoon, ikke fordi de ikke er gode, IMO er de blandt de beste mtp støy og mengden luft de flytter, men fordi disse viftene skal bli brukt i benching oppsett (3x GTX 360) med Push-Pull. Det blir da 18 vifter og til 129,- stk for GT'ene snakker vi nærmere 2500,- i vifter. Finner jeg noen til halve prisen så sparer jeg lett 1200,-

 

Støynivå er ikke så utrolig viktig, ettersom dette er i begrensede perioder, men mtp at jeg blir og bruke noen timer der så vil jeg helst holde meg borte fra typ Delta støynivå.

Lenke til kommentar

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=75_89&products_id=230

 

Fortsetter å pimpe Yate Loon jeg :)

 

Eventuelt kunne du prøvd Scythe Slipstream til 89 kr stykket, fins med flere hastigheter.

 

Har hørt mye bra om YL's ja. Eneste er at store deler av de du får tak i nå har lukkede hjørner, må evt ta fram dremel'n. Fra Yab-Tech går de for 3.10$ (for 10+) helt stock (med 3 og 4 pin's) så om jeg bestiller 20 stk (har 2 i reserve) så kommer det på snaue 1200,-

Nå må jeg bare få registert meg der, får feil om at jeg fylle ut alle felter som har *, men det har jeg da gjort!!

 

Blir evt Performance Pcs som har de til 3.95$, kanskje mulig og få en discount code om jeg bestiller 20skt.

Lenke til kommentar

Hos Performance PC må du vel ut med 30 dollar + i frakt. Men ja, litt kjipt med lukkede hjørner. Med mindre du får tak i EK sine radiatorskruer? de er iallefall lange nok til å gå gjennom hele. Jeg har 3 stk YL's på min 360, mounta gjennom toppen på Obsidian og rett i radiator. Funka fjell!

 

Klarte forresten å regge meg på jab tech, men jeg kom til regge siden når jeg completa. Bare prøv å logg inn du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...