Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som eg like gjerne plukker opp Powercolor Radeon HD 7970 LCS, mao HD 7970 som allerede er overklokket lengre enn eg fekk mitt ut av eska og som har samme vannblokka eg har...

 

Nå håper eg bare at eg kan spørre veldig, veldig pent av techbay.no om å ta i mot igjen den ubrukte vannblokka... :!:

1050/1425

Fikk du et virkelig elendig 7970 eller?

 

EDIT:

Fikset dobbelquote

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ser ut som eg like gjerne plukker opp Powercolor Radeon HD 7970 LCS, mao HD 7970 som allerede er overklokket lengre enn eg fekk mitt ut av eska og som har samme vannblokka eg har...

 

Nå håper eg bare at eg kan spørre veldig, veldig pent av techbay.no om å ta i mot igjen den ubrukte vannblokka... :!:

1050/1425

Fikk du et virkelig elendig 7970 eller?

 

Ser ut som eg like gjerne plukker opp Powercolor Radeon HD 7970 LCS, mao HD 7970 som allerede er overklokket lengre enn eg fekk mitt ut av eska og som har samme vannblokka eg har...

 

Nå håper eg bare at eg kan spørre veldig, veldig pent av techbay.no om å ta i mot igjen den ubrukte vannblokka... :!:

1050/1425

Fikk du et virkelig elendig 7970 eller?

Tydeligvis :p

Ser ut som eg like gjerne plukker opp Powercolor Radeon HD 7970 LCS, mao HD 7970 som allerede er overklokket lengre enn eg fekk mitt ut av eska og som har samme vannblokka eg har...

 

Nå håper eg bare at eg kan spørre veldig, veldig pent av techbay.no om å ta i mot igjen den ubrukte vannblokka... :!:

1050/1425

Fikk du et virkelig elendig 7970 eller?

 

Ser ut som eg like gjerne plukker opp Powercolor Radeon HD 7970 LCS, mao HD 7970 som allerede er overklokket lengre enn eg fekk mitt ut av eska og som har samme vannblokka eg har...

 

Nå håper eg bare at eg kan spørre veldig, veldig pent av techbay.no om å ta i mot igjen den ubrukte vannblokka... :!:

1050/1425

Fikk du et virkelig elendig 7970 eller?

Tydeligvis :p

 

Sorry, måtte bare dobbelquote dobbelquoten, Arni :p

Lenke til kommentar

1050/1425

Fikk du et virkelig elendig 7970 eller?

 

EDIT:

Fikset dobbelquote

Eg leste det var 1150/1425 som kom med PowerColor sitt kort, men eg kan ha lest feil. :hmm:

 

Hadde ikkje spesielt bra kort visst, med ein ASIC på ~55% og ein core clock som ikkje ville høyere enn... kva var det? 1095MHz var det vel. Minneklokken makset eg nesten, men ikkje heilt. 1570MHz.

 

Det var i det minste det som var artifakt-fritt under Unigen. :ermm:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Du kan ikke bedømme minneklokking med artifakter. :nei:

Det er error correction på minne, så du går ned i ytelse lenge før du får artifakter. Du må klokke og sjekke ytelse hele veien for å finne ut hvor minne makser ut uten å gjøre feil som trigger error correction.

På mitt 6950 så kan jeg presse minnet opp i 1580 eller noe rundt der, men 1515 gir best ytelse.

Lenke til kommentar

Du hadde også 2 stk? isåfall hadde det vært fristende og få tak i et kort med 4 PCI-ex slots og få kjørt noe 4-Way CF + SB @ 5.7Ghz, burde gi noen litt pene tall det.

Tror nok 3-veis CFX er det maksimalt mulige på LGA1155, og selv det oppnås med en "hack" i form av Lucid Hydra/NF200 ;)

 

jeg fikk skalering på M3E og clarkdale med quadfire 5870 i sin tid. uvisst hvordan det blir med 6970.

post-88790-0-14628600-1330697988_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du hadde også 2 stk? isåfall hadde det vært fristende og få tak i et kort med 4 PCI-ex slots og få kjørt noe 4-Way CF + SB @ 5.7Ghz, burde gi noen litt pene tall det.

Tror nok 3-veis CFX er det maksimalt mulige på LGA1155, og selv det oppnås med en "hack" i form av Lucid Hydra/NF200 ;)

 

jeg fikk skalering på M3E og clarkdale med quadfire 5870 i sin tid. uvisst hvordan det blir med 6970.

Da vet jeg det, ikke særlig praktisk da:

 

To kjerner

4x 5870

 

wat

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Du hadde også 2 stk? isåfall hadde det vært fristende og få tak i et kort med 4 PCI-ex slots og få kjørt noe 4-Way CF + SB @ 5.7Ghz, burde gi noen litt pene tall det.

Tror nok 3-veis CFX er det maksimalt mulige på LGA1155, og selv det oppnås med en "hack" i form av Lucid Hydra/NF200 ;)

 

jeg fikk skalering på M3E og clarkdale med quadfire 5870 i sin tid. uvisst hvordan det blir med 6970.

Da vet jeg det, ikke særlig praktisk da:

 

To kjerner

4x 5870

 

wat

 

produserte fremdeles noen OK scores i 06 og 05. Clarkdalen kjørte vel på rundt 6.2-6.3Ghz mener jeg å huske.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Har lenge hatt den pumpa stående uten å kunne teste den. Det er ein av gjengene på tanken som eg syntes var for løs, så eg ville sjekka at den ikkje var lekk. I dag var det på tide å få gjort det, så eg rigga til viftepanelet til Level 10 GTen min til strømforsyninga så eg kunne teste utenfor kassa. :p

 

I tillegg tenkte eg det var på tide å høre korleis viftene var, så eg satte like gjerne ein av dei på plass også.

post-160649-0-18034200-1330702552_thumb.jpg

post-160649-0-14106200-1330702557_thumb.jpg

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Du hadde også 2 stk? isåfall hadde det vært fristende og få tak i et kort med 4 PCI-ex slots og få kjørt noe 4-Way CF + SB @ 5.7Ghz, burde gi noen litt pene tall det.

Tror nok 3-veis CFX er det maksimalt mulige på LGA1155, og selv det oppnås med en "hack" i form av Lucid Hydra/NF200 ;)

 

jeg fikk skalering på M3E og clarkdale med quadfire 5870 i sin tid. uvisst hvordan det blir med 6970.

 

6970 på 1155 scaler ikke over 3 kort pga PCI lanes, om det er noe scaling i det hele tatt så

er det kun noen få %

 

3dMark 2011

Min 3DM11 run - 3x 6970 @ 1065/1490 - Graphic = 22027p

4x 6970 @ 1000/1375 - Graphic = 22452p

4x 6970 @ 950/1450 - Graphic = 21499p

 

Forskjellen er nok bare tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Ser lekkert ut Balli eneste jeg ser for meg er at det må være et h.. å fylle loopen eller har du laget en løsning for det som jeg ikke ser?

 

@Miix

Det er som regel ikke optimalt å blåse oppvarmet luft inn i kabinettet så om du kan unngå det så gjør det.

Lenke til kommentar

Skal tømme og rense systemet til helgen.

Hva slags væske anbefaller dere å bruke? (Etter at det ferdig renset)

 

Har lest at destillert vann + glykol fungerer greit.

Hvordan blir dette mtp. alger og slikt?

 

Eller burde jeg heller gå for ferdig blandet væske?

Slik som EK Ekoolant?

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...