EggMan88 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Noen som har lyst og prøve seg på en gåte, be my guest. All hjelp er vellkommen. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Driver å leker litt med Rampage IV Extreme og 3960X her før det skal på plass i 800D. Bord-vannkjøling Desverre så har jeg kun et 5870 kort ledig men håper på å få et par 7970 om ikke alt for lenge. kansje fra Cebit om de selger noen der. Ok å klare vantage med CPU @5151 MHz på vann Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Driver å leker litt med Rampage IV Extreme og 3960X her før det skal på plass i 800D. Desverre så har jeg kun et 5870 kort ledig men håper på å få et par 7970 om ikke alt for lenge. kansje fra Cebit om de selger noen der. Ok å klare vantage med CPU @5151 MHz på vann Ser ikke dumt ut det der, du har ikke et 1155 hk liggende da? Må få testet om hva det er som ikke funker helt her i gården (se posten over) byttelåne et 1155 Hk mot 3 vannkjølte 6970? burde kunne pynte fint på scoren din det, hehe. Om noe andre i Oslo omr har et 1155 hovedkort og låne bort en dag eller to så sleng over en PM, er lite keen på og sende Hovedkortet her bort til Netshop for RMA i 2 uker uten og vite 100% sikkert at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Driver å leker litt med Rampage IV Extreme og 3960X her før det skal på plass i 800D. Desverre så har jeg kun et 5870 kort ledig men håper på å få et par 7970 om ikke alt for lenge. kansje fra Cebit om de selger noen der. Ok å klare vantage med CPU @5151 MHz på vann Ser ikke dumt ut det der, du har ikke et 1155 hk liggende da? Må få testet om hva det er som ikke funker helt her i gården (se posten over) byttelåne et 1155 Hk mot 3 vannkjølte 6970? burde kunne pynte fint på scoren din det, hehe. Om noe andre i Oslo omr har et 1155 hovedkort og låne bort en dag eller to så sleng over en PM, er lite keen på og sende Hovedkortet her bort til Netshop for RMA i 2 uker uten og vite 100% sikkert at det er det som er problemet. Har svart deg i tråden din. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Driver å leker litt med Rampage IV Extreme og 3960X her før det skal på plass i 800D. Desverre så har jeg kun et 5870 kort ledig men håper på å få et par 7970 om ikke alt for lenge. kansje fra Cebit om de selger noen der. Ok å klare vantage med CPU @5151 MHz på vann Ser ikke dumt ut det der, du har ikke et 1155 hk liggende da? Må få testet om hva det er som ikke funker helt her i gården (se posten over) byttelåne et 1155 Hk mot 3 vannkjølte 6970? burde kunne pynte fint på scoren din det, hehe. Om noe andre i Oslo omr har et 1155 hovedkort og låne bort en dag eller to så sleng over en PM, er lite keen på og sende Hovedkortet her bort til Netshop for RMA i 2 uker uten og vite 100% sikkert at det er det som er problemet. Har svart deg i tråden din. Jepp, var Hovedkortet som ikke leverte strøm gjennom PCI_EX slottene, er nå gått til RMA hos netshop så håper og få et nytt tilbake iløpet av noen dager. Har også fått tak i en liten godbit av en 2600k, gjør 58x+ og er 3d bench stabil @ 5.75Ghz med ca 1.65v, så får håpe at kaldværet holder seg et par uker til slik at jeg får kjørt noen runder med denne. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jepp, var Hovedkortet som ikke leverte strøm gjennom PCI_EX slottene, er nå gått til RMA hos netshop så håper og få et nytt tilbake iløpet av noen dager. Har også fått tak i en liten godbit av en 2600k, gjør 58x+ og er 3d bench stabil @ 5.75Ghz med ca 1.65v, så får håpe at kaldværet holder seg et par uker til slik at jeg får kjørt noen runder med denne. Har du ikke tilgang på LN2? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jepp, var Hovedkortet som ikke leverte strøm gjennom PCI_EX slottene, er nå gått til RMA hos netshop så håper og få et nytt tilbake iløpet av noen dager. Har også fått tak i en liten godbit av en 2600k, gjør 58x+ og er 3d bench stabil @ 5.75Ghz med ca 1.65v, så får håpe at kaldværet holder seg et par uker til slik at jeg får kjørt noen runder med denne. Har du ikke tilgang på LN2? Er et par ting som har holdt meg igjen: - Har aldri hatt tiden til og sette meg ned og starte med LN2. - Har heller ikke hatt økonomi (fortsatt student) til og "ofte" utstyrt til og benche med LN2, så bencher fortsatt med utstyret jeg sitter på 24/7. Skulle gjerne blitt med på noen runs og fått et par lynkurs, men har først nå begynt og bli aktiv på norske forum, har lenge sittet på OCN og gjør det fortsatt. Har sett en del på SS, og var hakket fra og kjøpe en som lå ute på Bruktmarkedet, en ble aldri til det. For nå så er det vannkjøling med hjelp av moder natur og kaldvær. Holder greit, men mister nok en del på cpu'en som er begrenset på ~1.6v og da blir det ca 60c så hadde nok kommet en del lengere med samme spenningen men -30c. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Vi kan jo ta noen sesions her hos meg med den 58x CPUen din, SB og SB-E HK isoleres fort siden man ikke trenger -190C. Tok meg 10 min å isolere og gjøre klart til LN2 på R4E. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Vi kan jo ta noen sesions her hos meg med den 58x CPUen din, SB og SB-E HK isoleres fort siden man ikke trenger -190C. Tok meg 10 min å isolere og gjøre klart til LN2 på R4E. Hadde vært artig det, få litt mer innsyn i Ln2, har dog ikke noe ekstra HK, det ene jeg har er til RMA nå, ellers står det i riggen med vann på hele så er et strev uten like og tømme loopen o.l for og og få ut HK. Om du har et HK verdig noe slikt vi kan bruke, så kan jeg ta med et par chipper over, har fortsatt noen 2700k og gå igjennom så mulig jeg har flaks der, har iværftall den ene 57/58x chippe, den skal være god for 5.75Ghz+, har også en 54x Chip om jeg ikke treffer gull med noen av de jeg ikke har testet. Har 3 6970 som er vannkjølt flashet med eggen bios så de kan kjøre på 1.4v om det trengs, sett at du har et HK som kan kjøre 3-Way CF da. Har ikke tid akuratt nå om dagen (mye skole etc) men om et par ukers tid så begynner det og åpne seg så hadde vært fett og få til noe slikt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 10 minutter er tregt, jeg gjør det på maks 2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Vi kan jo ta noen sesions her hos meg med den 58x CPUen din, SB og SB-E HK isoleres fort siden man ikke trenger -190C. Tok meg 10 min å isolere og gjøre klart til LN2 på R4E. Hadde vært artig det, få litt mer innsyn i Ln2, har dog ikke noe ekstra HK, det ene jeg har er til RMA nå, ellers står det i riggen med vann på hele så er et strev uten like og tømme loopen o.l for og og få ut HK. Om du har et HK verdig noe slikt vi kan bruke, så kan jeg ta med et par chipper over, har fortsatt noen 2700k og gå igjennom så mulig jeg har flaks der, har iværftall den ene 57/58x chippe, den skal være god for 5.75Ghz+, har også en 54x Chip om jeg ikke treffer gull med noen av de jeg ikke har testet. Har 3 6970 som er vannkjølt flashet med eggen bios så de kan kjøre på 1.4v om det trengs, sett at du har et HK som kan kjøre 3-Way CF da. Har ikke tid akuratt nå om dagen (mye skole etc) men om et par ukers tid så begynner det og åpne seg så hadde vært fett og få til noe slikt. HK har jeg, ikke noe highend da, og 2 stk 6970 med flashet bios. Du får bare si i fra når du har tid. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Vi kan jo ta noen sesions her hos meg med den 58x CPUen din, SB og SB-E HK isoleres fort siden man ikke trenger -190C. Tok meg 10 min å isolere og gjøre klart til LN2 på R4E. Hadde vært artig det, få litt mer innsyn i Ln2, har dog ikke noe ekstra HK, det ene jeg har er til RMA nå, ellers står det i riggen med vann på hele så er et strev uten like og tømme loopen o.l for og og få ut HK. Om du har et HK verdig noe slikt vi kan bruke, så kan jeg ta med et par chipper over, har fortsatt noen 2700k og gå igjennom så mulig jeg har flaks der, har iværftall den ene 57/58x chippe, den skal være god for 5.75Ghz+, har også en 54x Chip om jeg ikke treffer gull med noen av de jeg ikke har testet. Har 3 6970 som er vannkjølt flashet med eggen bios så de kan kjøre på 1.4v om det trengs, sett at du har et HK som kan kjøre 3-Way CF da. Har ikke tid akuratt nå om dagen (mye skole etc) men om et par ukers tid så begynner det og åpne seg så hadde vært fett og få til noe slikt. HK har jeg, ikke noe highend da, og 2 stk 6970 med flashet bios. Du får bare si i fra når du har tid. Du hadde også 2 stk? isåfall hadde det vært fristende og få tak i et kort med 4 PCI-ex slots og få kjørt noe 4-Way CF + SB @ 5.7Ghz, burde gi noen litt pene tall det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Du hadde også 2 stk? isåfall hadde det vært fristende og få tak i et kort med 4 PCI-ex slots og få kjørt noe 4-Way CF + SB @ 5.7Ghz, burde gi noen litt pene tall det. Tror nok 3-veis CFX er det maksimalt mulige på LGA1155, og selv det oppnås med en "hack" i form av Lucid Hydra/NF200 Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 True, glemte helt NF200 og PCI-ex lanes. Ser at selv med 4x 6970 så ligger toppen på HWbot lusne 800p over min rekord med 3x 6970, Det skyldes at han hadde en 2600k @ 5.56Ghz og jeg hadde min på 5.18Ghz. Virker faktisk som at han får lavere score med 4kort en jeg ville fått med 3 kort med cpu'en på samme overclock (350Mhz gir vell mer enn 800p i 3dMark 11?) Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 True, glemte helt NF200 og PCI-ex lanes. Ser at selv med 4x 6970 så ligger toppen på HWbot lusne 800p over min rekord med 3x 6970, Det skyldes at han hadde en 2600k @ 5.56Ghz og jeg hadde min på 5.18Ghz. Virker faktisk som at han får lavere score med 4kort en jeg ville fått med 3 kort med cpu'en på samme overclock (350Mhz gir vell mer enn 800p i 3dMark 11?) Vi kan jo kjøre med 2 kort på LN2 og se om de skalerer på kulde. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Får se, det er kortene jeg bruker 24/7 så ikke se keen på og modde dem om til og kjøre LN2. De scalet heller ikke særlig bra når jeg hadde dem på 5c vann vs 40c vann, fikk 20mhz mer core og 15Mhz mem . Da gjør de 1065/1490. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Er så enormt skuffende at det ikke er noe miljø for LN2 i Trondheim. Med tanke på Gløshaugen og miljøet rundt burde det vært det, mener jeg. De er vel for opptatte av å reise til Åre for å drikke Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Noen som så hvor det ble av SS'en som lå til salgs på bruktmarkedet for noen uker siden? Satt noen timer og var fristet og nå som den er borte har jeg fått øynene opp for SubZero. Tror det var en HW mod som solgte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå