Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil jo kunne putte en Ivy Bridge-CPU inn i et hvilket som helst P67 ev. Z68 hovedkort så jeg ser ikke helt hvordan du kan kalle 1155 for en gammel sokkel. Den vil være på høyden i lang tid fremover.

 

En hovedkortblokk er ene og alene for syns skyld, med mindre du har helt spesielle behov, og bidrar ellers med en ikke ubetydelig restriksjonsøkning. Noen god grunn til å kjøre en slik når du likevel skal sette maskinen i et annet rom?

 

Finnes noen hovedkort der vannblokk hjelper ekstremt mye på tempen...som foreks. Evga sitt 4-way:)

Men du har helt rett at de fleste hk så er vannblokk for syns skyld:)

Lenke til kommentar

Jo, hvis det er absolutt null luftflyt kan det nok være lurt. Var kanskje litt bastant med det utsagnet ;)

 

Kan ikke se noen mangler i oppsettet såfremt du er sikker på at skjermkortblokka passer. Det er dette kortet du har?

Gainward-GeForce-GTX-580-1536MB-Dual-Fan.jpgGainward-GeForce-GTX-580-Phantom-PCB_92421.jpg

 

 

Husk nok nipler så du. ev kan lage en fillport til reservoaret og kanskje en t-linje og en blindnippel el. til drenering. En temperatur-sonde, enten en slik eller en slik kan være fint hvis du vil ha et lite overblikk over tingenes tilstand. Ev. må du også skaffe en viftekontroller som de kan kobles til. Scythe Kazemaster Pro er forholdsvis billig og svært god.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Jan: hjelper fint lite når du har et hovedkort som ligger på 80-90 på NB med kraftig vifte blåsende over og hele den pakka( alt på stock ). Sånn er Evga 4-way.

Men som jeg også sa, de fleste hk blir det bare for utseende sin skyld ;)

 

Koma: Neida, du var ikke bastant for det er som du sier, 4-way foreks. blir unntak:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

PSU'en er vel perforert så hvis du monterer en 140mm vifte på 500rpm på et strategisk sted vil det sikkert være tilstrekkelig, hvis du da får problemer.

 

Jeg har såvidt jeg vet normalt god hørsel, men jeg klarer ikke å oppfatte noen lyd fra en slik vifte med mindre jeg klistrer øret inntil så jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du tror dette blir et problem. I et rom uten bakgrunnsstøy høres riktig nok alt mye bedre, men jeg tviler :)

Lenke til kommentar

Deilig å se Amanita tilbake :D:love:

 

 

Hadde vært fint om noen kunne sett litt på server tråden jeg startet... om det er noen her som har kjennskap til servere.

 

har amanita også vært borte ? :p

tror ikke jeg har vært på kjøling vann og ekstrem på 1,1/2 -2 år...

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...