Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CaseLabs har kommet med en del "mindre" kabinettet med 100% fokus på vannkjøling M8 og M10, eller STH10 som kan sammenlignes med LD sine kabinett.

 

Ellers er det få som vet om Cooler Master ATCS840, det er vanskelig og få tak i og er synd de ikke går videre med det. Stilrent og med plass til en full 360mm (60mm tykkelse) radiator med Push-Pull 25mm vifter i toppen. 240mm (60mm tykkelse) radiator med Push-Pull 25mm vifter på harddisk buret. Om du ofrer 3stk 5.25" slots (eller bruker dem til viftestyring etc så har du plass til en 360mm istedet for den 240mm radiatoren, krever vistnok 2min med dremmel i bunnen men det klarer hver og en.

Lenke til kommentar

Forslag til gode 80mm vifter på 10-15dB som er å oppdrive i Norge? Pris er ikke så viktig, støy og evnen til å flytte luft er det som teller. Har tidligere vært borti både Schyte (Gentle Typhoon) og SilenX, og har vært fornøyd med begge produsentene.

 

Ser vel ut som om alternativene mine er:

  • Fractal Design Silent Series (27m³/time, 11 dB, 1400 RPM)
  • Noctua NF-R8 80mm (53 m³/h, 17 dBA, 1800 RPM)

Noen som kan anbefale/fraråde meg å kjøpe de modellene? Noctua-en virker mye bedre på papiret ihvertfall, selv om den støyer "en del mer".

 

 

<h2 class="ProductTitle"></h2>

 

Ville kanskje kjøpt en av hver, testa litt, kjøpt flere av den beste, men jeg heller nok mest mot Noctua. dBA fra produsent er jo bare tull uansett? :p

Lenke til kommentar

har et spørsmål til dere vannhoder :D

 

jeg har en EK 420 radiator vertikalt i fronten på mitt Lian Li X-2000 kabinett. har lagt merke til at varme stiger og at denne blir vesentlig varmere i toppen enn nederst.

 

mitt spørsmål er da som følger; hvilken vei burde den stå, nipler nederst eller øverst?

 

I mitt hode burde niplene stå nederst, dvs der radiatoren er kaldest.. noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Hvordan er flowraten i systemet ditt? Vis den er merkbart mye varmere på toppen så vil jeg tro den kanskje er noe lav, har selv en 360 stående oppreist og merker ikke noe der, skal ta og teste ved og skru av en pumpe og stresse systemet litt i kveld og måle om det er noe forskjeller med en IR temp måler.

Lenke til kommentar

Nivå 5 vil garantert takle det. Kjører du pumpa på nivå 4 vil jeg tippe du må kjøre blokkene i parallell for å komme over 1.0 GPM

 

Martin's Pump and rad optimizer spreadsheet er et fint lite excel-ark der du kan leke litt opp og ned. Det er ikke helt oppdatert på blokker og radiatorer, men du kan i verste fall anta at EK-FC7970 er like restriktiv som FC-480.

 

Apogee HD er midt imellom XSPC Rasa og Apogee XT Rev 2 i motstand.

 

Hadde sterkt vurdert en annen blokk enn Apogee HD om du ikke har kjøpt enda, den blokken er utrolig restriktiv.

Lenke til kommentar

Så langt ser handlekurven slik ut:

ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011

Intel® Core i7-3820 Processor

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Silverstone SST-ST50NF Nichtjar 500W

Lian Li hovedkortbrett

 

Fra før har jeg et Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX og en 80gb Intel ssd.

 

Regner med jeg legger inn en bestilling i morgen kveld. Må se litt på hva jeg trenger for å få vannkjølt alt dette, og hvor jeg skal bestille vannkjølingen fra.

 

Noen som har tips når det gjelder planen min om å kjøre radiatoren på andre siden av en vegg? Regner med at det kan være greit å gjøre det skikkelig, med fastmonterte vannrør.

 

Fins det noen fallgruver når jeg skal se etter blokk til skjermkortet?

 

Edit: oj, snek seg in en gammel cpu jo. :blush: Virker som om strategien min om å ignorere I7 og late som om LGA775-cpuen min var god nok fungerte. Nå har jeg hoppet over en sokkel. :woot:

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
EK-10mm (3/8") G1/4 High-Flow Fitting

EK-CoolStream RAD XT (480)

Arctic Cooling MX-3 thermal compound (4g)

EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced

EK-Supreme HF - Full Nickel

EK-FB KIT RE4 - EN (Nickel)

EK-FC5X0 GTX GW - EN (Nickel)

TUBE Clamp PVC 15-17mm Black

 

Swiftech MCP355 vannpumpe

Tygon R3603, slange, 3/8"ID -5/8"OD

 

 

ASUS RAMPAGE IV EXTREME/BF3, Socket-2011

Intel® Core i7-3820 Processor

Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Silverstone SST-ST50NF Nichtjar 500W

Lian Li hovedkortbrett

 

Ser dette brukbart ut? Har jeg fått med meg det jeg trenger?

Lenke til kommentar

Skal selvfølgelig ha 32GB ram.

 

Kjøpte GTX580 for ca. 10 måneder siden, så det er lite jeg kan gjøre med det.

 

Å gå for en gammel sokkel er uaktuelt. Jeg vil ha muligheten til å putte inn en kjappere cpu om et par år.

 

Rampage IV er vel litt bortkastet siden jeg ikke skal klokke, men jeg velger å gå den veien allikevel, siden det fins ferdig sett med gode vannblokker til det.

 

Jeg prøver å tenke fornuftig og langsiktig når jeg velger komponenter.

Lenke til kommentar

Du vil jo kunne putte en Ivy Bridge-CPU inn i et hvilket som helst P67 ev. Z68 hovedkort så jeg ser ikke helt hvordan du kan kalle 1155 for en gammel sokkel. Den vil være på høyden i lang tid fremover.

 

En hovedkortblokk er ene og alene for syns skyld, med mindre du har helt spesielle behov, og bidrar ellers med en ikke ubetydelig restriksjonsøkning. Noen god grunn til å kjøre en slik når du likevel skal sette maskinen i et annet rom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...