SilentNET Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Tenkte jeg skulle lage en poll på hvilke kabinett folk foretrekker til vannkjøling, kommer tilbake med mer info på hvorfor senere. Her er noen av mine forslag: Xigmatek Elysium Corsair Obsidian 800D Silverstone TJ07 Cooler Master HAF X Lian Li PC-343B Cube Case Andre forslag? Da må jeg selvfølgelig foreslå LD sitt kabinett Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 CaseLabs har kommet med en del "mindre" kabinettet med 100% fokus på vannkjøling M8 og M10, eller STH10 som kan sammenlignes med LD sine kabinett. Ellers er det få som vet om Cooler Master ATCS840, det er vanskelig og få tak i og er synd de ikke går videre med det. Stilrent og med plass til en full 360mm (60mm tykkelse) radiator med Push-Pull 25mm vifter i toppen. 240mm (60mm tykkelse) radiator med Push-Pull 25mm vifter på harddisk buret. Om du ofrer 3stk 5.25" slots (eller bruker dem til viftestyring etc så har du plass til en 360mm istedet for den 240mm radiatoren, krever vistnok 2min med dremmel i bunnen men det klarer hver og en. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 LD kunne jeg virkelig tenke meg. Caselabs derimot... Syns ikke dems kabinett er like smukke! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Forslag til gode 80mm vifter på 10-15dB som er å oppdrive i Norge? Pris er ikke så viktig, støy og evnen til å flytte luft er det som teller. Har tidligere vært borti både Schyte (Gentle Typhoon) og SilenX, og har vært fornøyd med begge produsentene. Ser vel ut som om alternativene mine er: Fractal Design Silent Series (27m³/time, 11 dB, 1400 RPM) Noctua NF-R8 80mm (53 m³/h, 17 dBA, 1800 RPM) Noen som kan anbefale/fraråde meg å kjøpe de modellene? Noctua-en virker mye bedre på papiret ihvertfall, selv om den støyer "en del mer". <h2 class="ProductTitle"></h2> Ville kanskje kjøpt en av hver, testa litt, kjøpt flere av den beste, men jeg heller nok mest mot Noctua. dBA fra produsent er jo bare tull uansett? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 har et spørsmål til dere vannhoder jeg har en EK 420 radiator vertikalt i fronten på mitt Lian Li X-2000 kabinett. har lagt merke til at varme stiger og at denne blir vesentlig varmere i toppen enn nederst. mitt spørsmål er da som følger; hvilken vei burde den stå, nipler nederst eller øverst? I mitt hode burde niplene stå nederst, dvs der radiatoren er kaldest.. noen synspunkter? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hvordan er flowraten i systemet ditt? Vis den er merkbart mye varmere på toppen så vil jeg tro den kanskje er noe lav, har selv en 360 stående oppreist og merker ikke noe der, skal ta og teste ved og skru av en pumpe og stresse systemet litt i kveld og måle om det er noe forskjeller med en IR temp måler. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 dBA fra produsent er jo bare tull uansett? Kort svar: Ja Langt svar: Jajajajajajajajajajajajajaja! Ok, kansje litt overdrevent, du finner kansje NOE der ute som har noe med realiteten å gjøre OM man får satt det i riktig perspektiv. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Vil ett stykk MCP655 pumpe være nok til og kjøre dette: 1x 360 1x 480 2x EK FC 7970 blokker 1x Apogee HD 1x Litt lengre tubing enn vanelig! Vurderer sterkt og kjøpe ny kasse som har plass til de radiatorene i bunn! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Nivå 5 vil garantert takle det. Kjører du pumpa på nivå 4 vil jeg tippe du må kjøre blokkene i parallell for å komme over 1.0 GPM Martin's Pump and rad optimizer spreadsheet er et fint lite excel-ark der du kan leke litt opp og ned. Det er ikke helt oppdatert på blokker og radiatorer, men du kan i verste fall anta at EK-FC7970 er like restriktiv som FC-480. Apogee HD er midt imellom XSPC Rasa og Apogee XT Rev 2 i motstand. Hadde sterkt vurdert en annen blokk enn Apogee HD om du ikke har kjøpt enda, den blokken er utrolig restriktiv. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Vel jeg har jo ett vannkjølt system nå med Apogee HD Men er jo billigere og kjøpe Raystorm enn og kjøpe ny Pumpe til 900kr! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det vil jo gå, men du må kjøre skjermkort i parallell for å utvide til tre skjermkort Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hmm... Tror jeg prøver å finne en elektriker som kan hefte på en powerkabel på den MCP655 pumpen jeg hadde fra før... Så får jeg satse på at det går smuud! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Så langt ser handlekurven slik ut: ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011Intel® Core i7-3820 Processor Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Silverstone SST-ST50NF Nichtjar 500W Lian Li hovedkortbrett Fra før har jeg et Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX og en 80gb Intel ssd. Regner med jeg legger inn en bestilling i morgen kveld. Må se litt på hva jeg trenger for å få vannkjølt alt dette, og hvor jeg skal bestille vannkjølingen fra. Noen som har tips når det gjelder planen min om å kjøre radiatoren på andre siden av en vegg? Regner med at det kan være greit å gjøre det skikkelig, med fastmonterte vannrør. Fins det noen fallgruver når jeg skal se etter blokk til skjermkortet? Edit: oj, snek seg in en gammel cpu jo. Virker som om strategien min om å ignorere I7 og late som om LGA775-cpuen min var god nok fungerte. Nå har jeg hoppet over en sokkel. Endret 19. februar 2012 av Jann - Ove Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 CPU-blokker som passer bra: EK Supreme HF XSPC Raystorm Disse er lite restriktive, og egner seg derfor bra til et stille bygg. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 EK Supreme kan jeg trygt anbefale som Amir sier over Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 EK-10mm (3/8") G1/4 High-Flow FittingEK-CoolStream RAD XT (480) Arctic Cooling MX-3 thermal compound (4g) EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced EK-Supreme HF - Full Nickel EK-FB KIT RE4 - EN (Nickel) EK-FC5X0 GTX GW - EN (Nickel) TUBE Clamp PVC 15-17mm Black Swiftech MCP355 vannpumpeTygon R3603, slange, 3/8"ID -5/8"OD ASUS RAMPAGE IV EXTREME/BF3, Socket-2011Intel® Core i7-3820 Processor Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Silverstone SST-ST50NF Nichtjar 500W Lian Li hovedkortbrett Ser dette brukbart ut? Har jeg fått med meg det jeg trenger? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Noen grunn til at du har valgt GTX 580 fremfor 7970? Ser heller ikke helt poenget med S-2011 dersom du ikke skal ha 3930K e.l. Spesielt siden du tydelig vis ikke har lyst på mer enn 8GB ram. en 2600K og et P8Z68-V Pro/GEN3 eller lignende vil spare mye penger uten at du taper ytelse i gaming sammenheng. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Skal selvfølgelig ha 32GB ram. Kjøpte GTX580 for ca. 10 måneder siden, så det er lite jeg kan gjøre med det. Å gå for en gammel sokkel er uaktuelt. Jeg vil ha muligheten til å putte inn en kjappere cpu om et par år. Rampage IV er vel litt bortkastet siden jeg ikke skal klokke, men jeg velger å gå den veien allikevel, siden det fins ferdig sett med gode vannblokker til det. Jeg prøver å tenke fornuftig og langsiktig når jeg velger komponenter. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Du vil jo kunne putte en Ivy Bridge-CPU inn i et hvilket som helst P67 ev. Z68 hovedkort så jeg ser ikke helt hvordan du kan kalle 1155 for en gammel sokkel. Den vil være på høyden i lang tid fremover. En hovedkortblokk er ene og alene for syns skyld, med mindre du har helt spesielle behov, og bidrar ellers med en ikke ubetydelig restriksjonsøkning. Noen god grunn til å kjøre en slik når du likevel skal sette maskinen i et annet rom? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Maskinen skal ikke settes i et annet rom. Kun radiatoren. Siden kabinettet vil være helt fritt for vifter bør chipset + mosfet inn i loopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå