Drunkenvalley Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Fan mounting thread: UNC 6-32 for 180mm fans Gjør det noko markant forskjell om eg bruker andre? :E Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Ja får jeg så det var som at vannet av og til gikk sakte, også plutselig gikk det fort igjen Men det vil ikke skade pumpen og legge den sidelengs etc? I tilegg så ser jeg at det er ikke fult med vann i den ene kablen til 240 radiatoren. Så lenge pumpen/innsuget har tilgang på vann spiller det som oftest liten rolle hvilken posisjon den står, ihvertfall for kortere perioder. Om det hjelper å legge kabinettet på siden avhenger av hvordan oppsettet ditt ser ut. Eventuelt kan du vippe litt på kabinettet for å hjelpe vannet på vei i starten. Fan mounting thread: UNC 6-32 for 180mm fans Gjør det noko markant forskjell om eg bruker andre? :E M3 blir nok for lite og M4 for stort. Såvidt jeg husker er det kun the real støff som sitter. Du kan bestille skruer fra Watercoolinguk.co.uk Uhyggelig tungvint for noen skarve skruer, men jeg har ikke funnet noen her til lands. Kanskje noen er snille og sender deg noen de har til overs. Skal se etter om jeg har noen iløpet av helga, men de er isåfall 30mm. Endret 10. februar 2012 av Komakino Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Vel, eg har fleire grunner til å måtte ta meg litt tid med vannkjølinga. Først av alt må eg virkelig ta meg tida til å blodklokka skjermkortet, så eg kan sjå kva eg kan få ut av det. Også må eg teste om pumpa og tanken er tett. Gjengene på eine skruen som monterer sistnevnte på førstnevnte er dårlig. Videre må eg gjøra nokre relativt små modifiseringer i kabinettet. Då spesielt monteringen av vannkjølinga. Kanskje eg finner ein løsning som lar meg montere radiator og vifte med skruene eg har, eller som lar meg juksa ting på plass uten skruer. I tillegg ønsker eg å rydde opp mindre defekter i kabinettet. Eine enden av fota på kabinettet er ødelagt, men er også ubrukelig i utgangspunktet. (Den delen er bare pynt uansett.) Eg tenker derfor å skjære den og den andre foten. Lagt av plast, så det skal gå greit. Vinduet er montert med "plast plugger" som virker litt vel billige. Tar heller nokre mutre og skruer der eg... Og sjølve panelet sitter ikkje på "som støpt" om det henger på greit. Undrer litt kva eg kan gjøra med det. Endret 10. februar 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 eller som lar meg juksa ting på plass uten skruer. Strips! Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kjøpte meg vannkjøling i september, har enda ikke fått ut all lufta : p Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Dere som har 120x5-6 radiatorer, hvor mye L vann brukte dere for og fylle loopen? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 2-2.5L vil jeg tippe, spørs jo på resten av loopen også... Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Fan mounting thread: UNC 6-32 for 180mm fans Gjør det noko markant forskjell om eg bruker andre? :E Hvor lange og hvor mange skruer trenger du? Tror jeg har en del skruer liggende fra tidligere prosjekter så kan rote litt i skuffen og se. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Kikker enda på kva det er eg trenger. Skal gjøra nokre bedre mål enn å bare prøve når klokka er meir fornuftig. :!: Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Kikker enda på kva det er eg trenger. Skal gjøra nokre bedre mål enn å bare prøve når klokka er meir fornuftig. Hvor lange skruer trenger du? Har en haug med forskjellige raiatorskruer her i forskjellig lengde både mm- og tommegjenger. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Noen som vet om en utenlandsk vannkjølingsbutikk som kan skrive liten verdi på pakken om man ber om det? Er selvfølgelig for å slippe toll. BTW, noen som vet om det går ann å montere en 775/1366 blokk på en 1155? Tenkte på denne: Endret 11. februar 2012 av N1ko Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Noen som vet om en utenlandsk vannkjølingsbutikk som kan skrive liten verdi på pakken om man ber om det? Er selvfølgelig for å slippe toll. BTW, noen som vet om det går ann å montere en 775/1366 blokk på en 1155? Tenkte på denne: snip Hvorfor utenlandsk? Hva er det du skal ha som du ikke får tak i her i landet. Det går ikke å montere den på 1155 uten at du får tak i ett monteringssett som sikkert selges eller gjør en eller annen fancy modd. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvorfor utenlandsk? Hva er det du skal ha som du ikke får tak i her i landet. Er billigere, og når man er student er man ikke akkuratt stinn av gryn. Det går ikke å montere den på 1155 uten at du får tak i ett monteringssett som sikkert selges eller gjør en eller annen fancy modd. Er det slik at den vil fungere like bra på en 1155 prosessor, eller ikke siden den er laget for 1366 osv.? Kanskje litt tullete spørsmal! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Bruker ikkje 1366 nesten samme montering, eller er det markant forskjellig? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvorfor utenlandsk? Hva er det du skal ha som du ikke får tak i her i landet. Er billigere, og når man er student er man ikke akkuratt stinn av gryn. Det går ikke å montere den på 1155 uten at du får tak i ett monteringssett som sikkert selges eller gjør en eller annen fancy modd. Er det slik at den vil fungere like bra på en 1155 prosessor, eller ikke siden den er laget for 1366 osv.? Kanskje litt tullete spørsmal! Det blir ikke mye billigere når du må ut med MVA og det må du i de aller fleste tillfeller, eneste er ebay der du har muligheten. Det var jo endel skriverier om dette med pakkene merket "gave" eller som hadde for lav pris på forsendelsen for en stund tilbake der tollvesenet stoppet alle pakkene fra Dealextreme blant annet. Etter det så tror jeg alle som vil selge til Norge må oppgi rett verdi og da slipper man ikke unna MVA. Det er bare selve festet som ikke passer, hadde du hatt 1156 feste så passer det til 1155. Bruker ikkje 1366 nesten samme montering, eller er det markant forskjellig? Nop, ganske stor forskjell på hullene rundt sokkelen, 1156 og 1155 har samme avstand. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det blir ikke mye billigere når du må ut med MVA og det må du i de aller fleste tillfeller, eneste er ebay der du har muligheten. Det var jo endel skriverier om dette med pakkene merket "gave" eller som hadde for lav pris på forsendelsen for en stund tilbake der tollvesenet stoppet alle pakkene fra Dealextreme blant annet. Etter det så tror jeg alle som vil selge til Norge må oppgi rett verdi og da slipper man ikke unna MVA. Var derfor jeg lurte på om noen butikker som sendte pakkene uten å skrive verdi/skrive mindre verdi. Da slipper jeg mva og toll. Er en rekke butikker som gjør det, f.eks. MDPC-X. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Øøøøøøh, hæ? Det høres ut som veldig tvilsom praksis, og eg mistenker aldri så lite at du har misforstått det på ein eller anna måte... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Øøøøøøh, hæ? Det høres ut som veldig tvilsom praksis, og eg mistenker aldri så lite at du har misforstått det på ein eller anna måte... Fra epost fra Nils hos MDPC-X selv: I always make sure that nobody has to pay taxes in Norway Er det ulovlig eller noe, siden folk reagerer så kraftig på det? Har alltid trodd at det kun er noe selgere kan velge å gjøre. Endret 11. februar 2012 av N1ko Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Strengt tatt er det ulovlig ja. Vet ikke hva konsekvensene kan bli, men det er vel først og fremst avsender som har risikoen - mulig pakka blir sendt i retur også, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Som jeg skrev i PM'en, ja dette er ulovlig. Hvem som får skylden er litt vanskelig, vis du ber selgeren merke den med lavere gebyr så er det vell du som har gjort noe ulovlig, men igjen hvordan skal tollerne vite om du har bedt selger om et eller om selger har gjort det på eget initiativ, de har ikke muligheten. Det de kan og det de har gjort tidligere er at vis de merker store mengder pakker med nedskrevet verdi fra en og samme selger (butikk) så vil de nekte pakker fra denne selgeren og komme inn i landet, de gjorde dette med pakker fra DX, uansett verdi så ble pakkene returnert tilbake til selgeren. Om det gjentatte ganger skjer så kan tollvesnet velge og politiannmelde vedkommende (altså deg). Tviler sterkt og har aldri hørt om at noe slikt har skjedd, men var en kar som for noen mnd siden ble kontaktet av tollvesenet og bedt og om redegjøre for en del kjøp gjort i utlandet. Vedkommende reiste mye og hadde kjøpt en del gull og noen klokker til 25.000,- stk. Betalinger over 25.000,- blir registrert i et system som tollvesenet har tillgang til, de hadde da plukket dette opp og merket at det ikke var fortollet noe fra vedkommende. Enden på visa ble en kraftig smell på 50.000,- for varer som var tatt inn i landet. Link til saken. Om MDPC konsekvent nedskriver verdien på pakken uten at mottaker ber om det så gjør ikke mottakeren noe ulovlig, men om tollvesenet plukker det opp så blir det nok en rask slutt på pakker fra MDPC inn i Norge (Nå har de sikkert 1% av handlene til DX så skal nok litt til for at det blir plukket opp) Merk også at vis noe som helst skulle skje med pakken, feks bli borte, skadet, stjålet eller noe slikt så vil du bli erstattet verdien som stod på pakken, så om du kjøper noe til 4000,- og får de til og skrive 150,- og pakken blir borte, ha da sitter du igjen med 150,- så er en liten tanke og ha i bakhode. Endret 11. februar 2012 av EggMan88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå