Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor dum er jeg fra en skala fra 1 - 10 om jeg lar vær og leak teste?

Har ikke tålmodighet til sånt laugh.gif

Men jeg har da virkelig skrudd alt (compression fittings) så hardt det makter så ja :p

Jeg pleier kun å leak-teste i 1-en time før jeg fyrer opp maskinen men jeg lar alltid tørkepapir ligge på utsatte steder, man får jo også høyere trykk i loopen når vannet blir varmet opp så det kan oppstå lekkasjer da som ikke kommer når man kun kjører kaldt.

Lenke til kommentar

Første er ein hentelapp frå bring. Denne lappen står det klart som dagen på at er "dør til dør"... men eg ser pokker meg ingen pakke her eg. Eg har vært hjemma frå tidlig til seint! :| Ingen telefoner, ingen dørklokker, null og pokkers niks.

Jeg har jobbet noen måneder i Posten før. Mange pakkesjåfører som rett og slett dropper enkelte adresser og pakker, tro det eller ei. Prøv å ringe kundeservice og hør hva som har skjedd.

Det skjer stadig vekk her selv om jeg har betalt for å få pakken hjem på døra som koster litt mer. Jeg klager alltid men det hjelper ikke, posten er dårlige bare se på UPS feks. de ringer om morgene for å høre hvor jeg jobber så de kan sende ut pakken med en annen sjåfør om mulig.

Pleier å bli sånn her og, alt blir bare lempet av på posten. Greit nok for meg som bor 100 meter unna, men kan godt se at det er et problem for de som bor i mer grisgrendte strøk. Synd posten har monopol her til lands, skulle vært konkurranse på dette - er aldeles ikke fornøyd med postvesenet vi har i dag. Dyrt og dårlig er konklusjonen!

Lenke til kommentar

Fan hvilken jævlig dag. Først fikk jeg XSPC tanken så alt så ut til og bli kjempe bra. Men når jeg kommer hjem og skal demontere pumpen for og montere den i tanken så blir kabelen fucka. Når jeg bruker dette verktøyet jeg fikk med oppgarderingskittet til pumpen så føyk kablen ut av denne "sokklen" eller hva det heter. Så da fikk jeg ta tur til en elektriker som prøvde og hefte den sammens. Etter det peisa jeg på hjemover hvor jeg fikk starta og kjørt litt og alt så ut til og funke OK (Masse bobler, vannet er litt skittent allerede av støv elns, EK blokken var ikke helt rein innvendig). Men når jeg skulle til og dra kablene litt snygt så ville ikke pumpen fungere lengre. Mest sannsynelig pga kabelen...

Så nå får jeg tømme hele systemet, hvertfalt tanken :p Også kjøpe nye Pumpe får jeg stoler ikke helt på sånn jalla mekk. Og ikke minst kjøpe mer vann, jeg bruke litt over 1liter. FML, enda 1 ukes utsettelse... Får jo ikke gamet eller noe /cry

Lenke til kommentar

Så EK Supreme HF - Acetal er bedre enn Apogee XT med en MCP655 pumpe?

Om det er slik går jeg for EK Supreme HF

Tja, ytelsesmessig ligger de jo alle innenfor svært små marginer, men i en loop med flere blokker/høyere motstand ville jeg klart valgt Supreme HF, Raystorm el.

Har forresten Supreme HF selv og kan ikke klage på noe. Lett å montere er den også ;) Det eneste som kan sies å være negativt er at den har et litt anonymt utseende for de som bryr seg om det.

Hehe. Planen er å sjå om eg kan finna bedre egna skruer. Eg fekk ikkje plass til å trå dei som kom med gjennom det indre hullet. :!:

Er ikke det der UNC 6-32? Isåfall kan de være vriene å oppdrive i Norge :hrm:

Lenke til kommentar

Den lille tiden jeg fikk pumpen til å gå, så virket det som jeg ikke fikk fyllt hele systemet med vann!

Er dette normalt? Altså, tanken er full og kan ikke fylles på mer.

Samtidig så ser det ut som at vannet ikke har noe kraft i fra radiatoren til CPU blokken, nesten som det bare renner i høy fart :p

Er og en hel del luftbobler...

Lenke til kommentar

Er ikke det der UNC 6-32? Isåfall kan de være vriene å oppdrive i Norge :hrm:

UNC 6-32? Kva i alle dager betyr det? o_O

Det er en standard på skruene som brukes mye i USA i motsetning til M3, M4 etc. som lett kan oppdrives her hjemme.

UNC 6-32 er hakket mellom M3 og M4, men er gjenget noe annerledes.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Den lille tiden jeg fikk pumpen til å gå, så virket det som jeg ikke fikk fyllt hele systemet med vann!

Samtidig så ser det ut som at vannet ikke har noe kraft i fra radiatoren til CPU blokken, nesten som det bare renner i høy fart :p

Nå har jeg ikke hatt så mange pumper, men ofte må systemet være så og si fullstendig utluftet før pumpen får mulighet til å skape sirkulasjon/trykk. Den første gangen trodde jeg nesten min Aquastream XT var defekt for det var bare såvidt vannet rant gjennom slangene. Jeg måtte faktisk legge kabinettet på siden for å hjelpe det på vei.

Edit: Sorry, det ble visst en dobbelpost :ohmy:

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hatt så mange pumper, men ofte må systemet være så og si fullstendig utluftet før pumpen får mulighet til å skape sirkulasjon/trykk. Den første gangen trodde jeg nesten min Aquastream XT var defekt for det var bare såvidt vannet rant gjennom slangene. Jeg måtte faktisk legge kabinettet på siden for å hjelpe det på vei.

Edit: Sorry, det ble visst en dobbelpost :ohmy:

Ja får jeg så det var som at vannet av og til gikk sakte, også plutselig gikk det fort igjen :p Men det vil ikke skade pumpen og legge den sidelengs etc?

I tilegg så ser jeg at det er ikke fult med vann i den ene kablen til 240 radiatoren.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...