N o r e n g Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ekstra og ekstra er 2cm på baksiden og jobbe med, så vis du har 0cm så stemmer det og 3 skjermkort vs 1 = 200% flere 13 vifter vs 4 = 300% flere Så da er 60% større volum ganske lite hehe Lekkert så visst Over dobbelt så stor avstand fra døra til hovedkortbrettet. Du har godt over 2 cm bredde der, jeg har 10-12mm med plass. I tillegg har du langt større areal å boltre deg på og lengre strekninger å dra kablene så ting ser rettere ut. I tillegg har du alt av skjermkortkabler i front. Den bunten med viftekoblinger som du har der på midten for eksempel... Jeg kunne kanskje fått plass til halvparten av dem. Alle molex-koblinger jeg har må føres med den brede siden parallellt med kabinettet, og da er det akkurat nok plass for å få igjen sidepanelet så lenge ingen av dem ligger oppå hverandre. Du har langt større areal som er skjult mot fronten, du har færre kabler til frontpanelet, du har over dobbelt så mye plass i bredden og tre ganger så mange muligheter for å legge kabler sammen som jeg har. Sammenligningen er pent sagt urettferdig. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 CM690II har veldig lite plass, så støtter deg der Har selv kabinettet, men med mindre HW, uansett så er der små "problemer" som dukker opp. Eks: 24 pin med en kabel under/over? Nope, gotta be a small one Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Ekstra og ekstra er 2cm på baksiden og jobbe med, så vis du har 0cm så stemmer det og 3 skjermkort vs 1 = 200% flere 13 vifter vs 4 = 300% flere Så da er 60% større volum ganske lite hehe Lekkert så visst Over dobbelt så stor avstand fra døra til hovedkortbrettet. Du har godt over 2 cm bredde der, jeg har 10-12mm med plass. I tillegg har du langt større areal å boltre deg på og lengre strekninger å dra kablene så ting ser rettere ut. I tillegg har du alt av skjermkortkabler i front. Den bunten med viftekoblinger som du har der på midten for eksempel... Jeg kunne kanskje fått plass til halvparten av dem. Alle molex-koblinger jeg har må føres med den brede siden parallellt med kabinettet, og da er det akkurat nok plass for å få igjen sidepanelet så lenge ingen av dem ligger oppå hverandre. Du har langt større areal som er skjult mot fronten, du har færre kabler til frontpanelet, du har over dobbelt så mye plass i bredden og tre ganger så mange muligheter for å legge kabler sammen som jeg har. Sammenligningen er pent sagt urettferdig. I know var ment som ironi den siste posten. Har aldri jobbet med CM690 II så skal ikke uttale meg om hvordan det er. Som sagt så lenge ting ser ryddig ut forran så er det godt nok, alt annet er bare for det vell omtalte e-peen En ting jeg ikke liker med mitt er at 24 pins kontakten har sykt stiv krympeplast, pluss en kloss av noe slag (sikkert en cap eller noe slikt, elektro er ikke min sterke side) som gjør at den må gå i en skikkelig bend utover, har sett på løsninger som legger den 90 grader flatt ut fra HK så kanskje det er noe jeg kommer til og gjøre. Hullet til og trekke kabler gjennom er også for stort, men men det er flisespikk. Endret 5. februar 2012 av EggMan88 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Noen med peiling som kan si meg hvordan dette vil funke? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Om du ikkje har vannblokk på GPUen virker det litt lange turen med pumpa plassert der. o.o Ellers har ikkje eg noko å klaga på. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvis du bare skal kjøle CPU så hadde kanskje Corsair H100 vært noe å tenke på? Eventuelt et res med pumpe i tanken. Så sparer du deg for mye slange. For da kan du "droppe" pumpen du har tegnet inn, også bare gå rett fra res -> cpu igjen. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Om du ikkje har vannblokk på GPUen virker det litt lange turen med pumpa plassert der. o.o Ellers har ikkje eg noko å klaga på. Vurderer også å sette pumpa intill resset. Hvis du bare skal kjøle CPU så hadde kanskje Corsair H100 vært noe å tenke på? Eventuelt et res med pumpe i tanken. Så sparer du deg for mye slange. For da kan du "droppe" pumpen du har tegnet inn, også bare gå rett fra res -> cpu igjen. Gidder ikke betale for H100 når jeg får custom loop til samme prisen + at jeg har veldig lyst til å prøve vannkjøling! Planen er å gå for et EK H3O 240 kit. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Planen er å gå for et EK H3O 240 kit. Skal du ha syrekjøling Uansett virker det du har satt opp som en god idé Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Siden folket var så godt i gang med bilder av baksiden av hovedkort brettene sine I tillegg så har jeg et par bilder av maskinen ellers. Gjenstår litt rydding enda. Strømkablene spesielt. Men inntil ny PSU er på plass vet jeg ikke om jeg orker. Må få bestilt meg en AX1200 slik at jeg får litt mer å gå på ved overklokking. At den er helt modulær er heller ikke dumt. Min nåværende er dessverre bare delvis modulær. Tenker at jeg får sleevet kablene på AX1200'n i tillegg. Så blir det enda litt bedre. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Lekkert SilNET Men når vi snakker om str. på kabinett så får vel 800D plass i hk-brønnen på LD-cooloing kabinettet for det er digert men praktisk til vannkjøling. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Lekkert SilNET Men når vi snakker om str. på kabinett så får vel 800D plass i hk-brønnen på LD-cooloing kabinettet for det er digert men praktisk til vannkjøling. Sa du stort? LD er små iforhold til Caselabs TX Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 OMG Eneste teite med bildet er at de har ett ITX eller M-ATX i det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Lekkert SilNET Men når vi snakker om str. på kabinett så får vel 800D plass i hk-brønnen på LD-cooloing kabinettet for det er digert men praktisk til vannkjøling. Sa du stort? LD er små iforhold til Caselabs TX Jeg er redd for å si det, men her tror jeg man har gått langt forbi "hva er poenget?" En ting er å ha plass til tre-fire 4x120mm radiatorer, men dette her er totalt meningsløst. Her kan man legge inn 3x SR-2 og 4x 7970 og det vil fortsatt være plass til nok radiatorer, pumper, strømforsyninger og annet rekvisita til at du har godt med plass... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Det later til å være ATX. m-ATX eller mini-ITX er mer kvadrat-formet vel? o.o Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Det later til å være ATX. m-ATX eller mini-ITX er mer kvadrat-formet vel? o.o tviler på det, sjekk hvor mangePCIe spor den dekker, vanlig ATX pleier vel å nå ned til minst 5. eller 6. sporet? Lekkert SilNET Men når vi snakker om str. på kabinett så får vel 800D plass i hk-brønnen på LD-cooloing kabinettet for det er digert men praktisk til vannkjøling. Sa du stort? LD er små iforhold til Caselabs TX Jeg er redd for å si det, men her tror jeg man har gått langt forbi "hva er poenget?" En ting er å ha plass til tre-fire 4x120mm radiatorer, men dette her er totalt meningsløst. Her kan man legge inn 3x SR-2 og 4x 7970 og det vil fortsatt være plass til nok radiatorer, pumper, strømforsyninger og annet rekvisita til at du har godt med plass... Må faktisk si meg enig her om du ikke skal ha det til en cruncher farm da er det greit med ett kabinett hvor du får plass til alle riggene dine. Endret 6. februar 2012 av minhund Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Egentlig litt åpenbart i retrospekt. Ser ut som det rett og slett er gammelt hovedkort. Grønn PCB er vel ein par år sida nå? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Det er jo sånne prosjekter som er artige - i god "because I CAN"-ånd. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 De har faktisk solgt en del allerede, selv om det ble lansert for bare 1mnd siden eller noe sånn. Er vell 3-4 build logs over på OCN som har slike, de aller fleste setter opp flere systemer. Server i bunn, en gaming maskin og en arbeids stasjon i midten. Kombiner det med det faktum at du kan ha en 140.9 Mo.Ra3 i toppen, sikkert 3-4 GTX 560 plassert rundt omkring, 4 strømforsyninger og fortsatt ha plass til 10-15 harddisker så blir det kanskje ikke så dumt konsept likevell. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Kan jo også multitaske som varmeovn! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg kunne på et vis godt tenkt meg å ha et sånt, sette noen ville foldingmaskiner inni, f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå