zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ok lian lien var nok ikke helt typen jeg kommer til å skaffe meg ps. hvordan funker haf x? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ok lian lien var nok ikke helt typen jeg kommer til å skaffe meg ps. hvordan funker haf x? Har ikke testet det men det skal jo være plass til en 360 i toppen mener jeg å ha lest, andre får evt. korrigere meg der. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ok så sånt sett i ytelse osv står de likt? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ok så sånt sett i ytelse osv står de likt? Ytelses messig så er de no ganske likt, men har du sett på Lian Li PC80? Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ok og ja jeg har sett på den, men jeg ender nok opp med 800D takker for alle svar Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hva med LD? LittleDevil: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1315617 Jeg driver å bygger på nytt i en slik kasse nå. Har PCP80 fra Lian Li fra før, og den blir for liten for meg. Men LD sin kasse er stor Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Btw. Hva tror du ser best ut? Røde vifter og lys med grønne slanger og vann, eller motsatt (grønne vifter og lys med røde slanger og vann)? Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hva med LD? LittleDevil: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1315617 Jeg driver å bygger på nytt i en slik kasse nå. Har PCP80 fra Lian Li fra før, og den blir for liten for meg. Men LD sin kasse er stor Den så digg ut, men var nok litt i dyreste laget :/ Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er 3% rabatt nå i desember Tror du skal klare å få kassen til Norge for rundt 4000,-. Det er ikke ille, og mindre enn jeg måtte betale for blant annet PCP80'n min. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ok, får se når jeg får fullført handlelista mi om jeg har råd eller ikke Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg er en ny fan av vannkjølte systemer og har i det siste lest alt for mye om det... Jeg har blitt veldig interessert og ønsker å kjøpe mitt eget sett. Jeg har et spørsmål til de som kan litt mer angående vifter: Hva kjennetegner en god radiatorvifte? Jeg er på utgikk etter gode 120mm/140mm vifter med lavt lydnivå til å kjøle en radiator. Jeg har fanget opp at mange beytter seg av SCYTHE Gentle Typhoon-viftene, men jeg ser ikke helt hva som gjør de overlegne mot andre vifter. Jeg har et ekstra par Nexus Real Silent 120 mm vifter allerede, hvordan yter disse på en raditor? Hva kjennetegner en god radiatorvifte? Er det forskjell på gode radiatorvifter og kabinettvifter? Har dere forslag til gode vifter (gjerne andre enn gentle typhoon)? Litt mange spørsmål, men jeg håper dere kan gi meg noen råd. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Scythe Ultra Kaze 3000(38mm). Bråker litt på maks, men kan justeres godt ned med viftekontroller uten problemer. De egner seg svært godt til radiatorbruk. Det som er viktig er vel i grunn mottrykksegenskapene(static pressure). En radiatorvifte skal blåse mot eller trekke gjennom en relativt tett radiator. Mens en kabinettvifte ofte står nesten helt åpent. Ultra Kaze med sine 38mm har godt static pressure. Bruker selv fire stk på min 480 radiator. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg er en ny fan av vannkjølte systemer og har i det siste lest alt for mye om det... Jeg har blitt veldig interessert og ønsker å kjøpe mitt eget sett. Jeg har et spørsmål til de som kan litt mer angående vifter: Hva kjennetegner en god radiatorvifte? Jeg er på utgikk etter gode 120mm/140mm vifter med lavt lydnivå til å kjøle en radiator. Jeg har fanget opp at mange beytter seg av SCYTHE Gentle Typhoon-viftene, men jeg ser ikke helt hva som gjør de overlegne mot andre vifter. Jeg har et ekstra par Nexus Real Silent 120 mm vifter allerede, hvordan yter disse på en raditor? Hva kjennetegner en god radiatorvifte? Er det forskjell på gode radiatorvifter og kabinettvifter? Har dere forslag til gode vifter (gjerne andre enn gentle typhoon)? Litt mange spørsmål, men jeg håper dere kan gi meg noen råd. Jeg leste timesvis og dagesvis med tester og erfaringer og endte med å bytte ut kabinettviftene til SCYTHE Gentle typhoon og i bruker nå 6 stykker i kabinettet. Hvorfor spare penger på viftene når de er så viktig i forhold til støy og ytelse? Mine har humpet og gått døgnet rundt siden jeg kjøpte de til prosjektet mitt og jeg er kjempefornøyd. Vet du ønsket tips til andre vifter, men jeg vil gjerne styrke rykte til disse viftene siden jeg er så strålende fornøyd selv. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ok, Gentle Typhoon er gode vifter. Men hvis jeg kan være litt kresen: de ser ikke så bra ut. Jeg skulle gjerne hatt en hvit eller sort vifte. Hvis det viser seg at Scythe GT er betydelig overlegen, så går jeg selvfølgelig for den, men finnes det vifter i andre fargespekter enn grå som yter på samme nivå som Scythe GT? Forslag: 140: Sharkoon Silent Eagle 800 - 55.24 kfm, 12.4 dB Fractal Design Silent Series Retail - 38.6 kfm, 9 dB 120: Alphacool Coolmove 1250rpm - 47.65 kfm, 17 dB GELID Solutions Gamer Fan PWM WING 12 PL - 75.6 cfm, 26 dB Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 ok lian lien var nok ikke helt typen jeg kommer til å skaffe meg ps. hvordan funker haf x? Har ikke HAF X, men har HAF 932, tror de er ganske like. Slenger med et bilde, tror det ikke er plass til 2 360 rads uten ekstra modding tho. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg ville gått for vifter med høyere rpm og satt de på en kontroller, da har du ytelsen i bakhånd når du evt trenger den. 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Ok, Gentle Typhoon er gode vifter. Men hvis jeg kan være litt kresen: de ser ikke så bra ut. Jeg skulle gjerne hatt en hvit eller sort vifte. Hvis det viser seg at Scythe GT er betydelig overlegen, så går jeg selvfølgelig for den, men finnes det vifter i andre fargespekter enn grå som yter på samme nivå som Scythe GT? Forslag: 140: Sharkoon Silent Eagle 800 - 55.24 kfm, 12.4 dB Fractal Design Silent Series Retail - 38.6 kfm, 9 dB 120: Alphacool Coolmove 1250rpm - 47.65 kfm, 17 dB GELID Solutions Gamer Fan PWM WING 12 PL - 75.6 cfm, 26 dB De Gelid-viftene er ikke så verst. Det er de eneste av de du lister opp jeg ville montert på en radiator ihvertfall. En kontroller av noe slag er også et must i mine øyne. Ta også en titt på Noiseblocker og spesielt Multiframe-serien. Disse er noenlunde gode til radiatorer, er ikke vonde å se på og er veldig støysvake. Endret 7. desember 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar. Noiceblocker-viftene ser bra ut. Multiframe virker gode, men også disse ser bra ut: Noiseblocker NB-Blacksilent XL2 Noiseblocker NB-BlackSilentPRO PL-PS Hva tror du? Lenke til kommentar
zeat Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 ok lian lien var nok ikke helt typen jeg kommer til å skaffe meg ps. hvordan funker haf x? Har ikke HAF X, men har HAF 932, tror de er ganske like. Slenger med et bilde, tror det ikke er plass til 2 360 rads uten ekstra modding tho. ok går kanskje eventuelt ann å montere den andre på utsiden, ps hvilket grafikkort er det du kjøler og hvordan holder tempen seg på en 360 rad? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det ser ut som et eVGA GTX 580 kort med stock blokk på spør du meg. Kan dog ta feil. Er vel en swiftech blokk det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå