bluesbro Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Noen som har noen røde slanger å anbefale meg? Altså, røde, ikke rosa eller orange. Kan godt være uv reaktive. Hadde også passet bra om de hadde de på AquaTuning. Anbefaler masterkleer sine slanger! Se her: http://www.au.aquatuning.com/product_info.php/info/p11012_Masterkleer-tubing--PVC-16-10mm--3-8-ID--UV-reactive-dark-red.html/ Har du sett ossen fargetonen er selv? Ser mange på nett som klager på at "røde" slanger egentlig er oransje osv. Har ingen "hands on" erfaring om nettopp denne fargen til masterkleer, men slangen er av meget godt kvalitet. Tror forsåvidt det er vanskelig å lage en slange som er blodrød og samtidig semi-transparent. I så fall så må det bli en slange du ikke kan se vannstrømmen i. Mulig dette ikke spiller noen rolle for deg uansett kanskje. Grunnen til at jeg anbefalte masterkleer var i hovedsak kvaliteten på slangen og UV-intensiteten... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Har ingen "hands on" erfaring om nettopp denne fargen til masterkleer, men slangen er av meget godt kvalitet. Tror forsåvidt det er vanskelig å lage en slange som er blodrød og samtidig semi-transparent. I så fall så må det bli en slange du ikke kan se vannstrømmen i. Mulig dette ikke spiller noen rolle for deg uansett kanskje. Grunnen til at jeg anbefalte masterkleer var i hovedsak kvaliteten på slangen og UV-intensiteten... Ok, den heter jo "dark red" så satser på at den er skikkelig rød. Kan jo evt. sende en melding til AquaTuning og høre hva de sier om fargen, de har jo vært veldig hyggelig på support hittil. Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Har ingen "hands on" erfaring om nettopp denne fargen til masterkleer, men slangen er av meget godt kvalitet. Tror forsåvidt det er vanskelig å lage en slange som er blodrød og samtidig semi-transparent. I så fall så må det bli en slange du ikke kan se vannstrømmen i. Mulig dette ikke spiller noen rolle for deg uansett kanskje. Grunnen til at jeg anbefalte masterkleer var i hovedsak kvaliteten på slangen og UV-intensiteten... Ok, den heter jo "dark red" så satser på at den er skikkelig rød. Kan jo evt. sende en melding til AquaTuning og høre hva de sier om fargen, de har jo vært veldig hyggelig på support hittil. Om du går for den så hadde det vært arti å høre hva du synes :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nå har det gått 1 uke siden jeg byttet ut min Aquacomputer Aquabox Professional 5,25 bay res med en XSPC Dual Bay res, og jeg tør påstå de to er som natt og dag. Aquaboxen hadde rett og slett for lite volum, så det var vanskelig å få luften ut av systemet. XSPC-reservoiret derimot rommer nok vann til at det ikke oppstod noen som helst problemer med å få ut luften. Reservoiret mitt er plassert nest øverst i et Corsair 700D, og mesteparten av loopen var allerede fylt opp når reservoiret var fullt. Et par raske start/stopp på pumpen var alt som skulle til før all luften var ute. Imponerende bra! Byggekvaliteten opplever jeg som veldig bra. Desverre var ikke tilpasningen helt 100%, så jeg måtte bruke litt makt for å få det inn i kabinettet. Når det først er på plass er selvfølgelig ikke dette noe problem. Var litt skeptisk til denne typen plexi reservoir, men det viste seg å være totalt ubegrunnet. Hvis det ikke begynner å lekke i løpet av et par måneder, sier jeg meg meget fornøyd med dette. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) - Endret 14. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Endelig har jeg Aquaero 5 Pro i besittelse og må si meg godt fornøyd på tross av at Aquasuite 2012 er i beta-stadie Koblet den til Aquastream XT via aquabus, men får ikke til å regulere pumpehastigheten verken via Aquaero eller Aquasuite 2012. Det fungerer kun med Aquasuite 4.72.00. Noen her som bruker samme utstyr kanskje? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 OBS! Ikke sånn jeg vil se baksiden av ett 5870, blått vann i loopen det stod i. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Ouch! Det så ikke bra ut. Berget du kortet, eller er det dødt? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Ouch! Det så ikke bra ut. Berget du kortet, eller er det dødt? Det er dødt tror jeg, skal vaske det, sette på stock-kjølern og teste det før jeg sender der i retur Lenke til kommentar
Khani Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) ikke gjør det for rent da. Strø gjerne på litt støv før du sender den inn, så blir de mindre mistenksomme. Endret 1. desember 2011 av WilliamAR Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 ikke gjør det for rent da. Strø gjerne på litt støv før du sender den inn, så blir de mindre mistenksomme. Har en ganske åpen dialog med butikken jeg har fått det fra, har faktisk ikke betalt for kortet selv siden det var en del av en utstillingsmaskin jeg bygde for de. Årsaken til lekkasjen er noen nippler som ikke alltid er tette, har hatt problemer med flere av samme typen. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hvilke nipler er det snakk om minhund? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hva er det egentlig som har skjedd? Må jo nesten ha dryppet fra et kort lengere opp eller prosessor blokken. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hva er det egentlig som har skjedd? Må jo nesten ha dryppet fra et kort lengere opp eller prosessor blokken. Lekkasjen kommer enten fra en nippel i radiatoren i toppen eller en i CPU-blokka. Slik så loopen ut før jeg fyllte den i februar 2010, pumpe/tank ble byttet i våres men resten er det samme: Endret 2. desember 2011 av minhund Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Ser ut som det er nippelen som går ned fra CPU til GPU kan være synderen. Den er perfekt plassert for å treffe. Edit: Bildet fikk meg til å savne Rampage 2 extreme'et mitt Endret 2. desember 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Trenger ikke 45 graders nipler mellom cpu og skjermkort heller, passer fint med normale nipler der. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 hei, har noen spørsmål ang vannkjøling, hvordan er f.eks et sånt sett : http://techbay.no/product.html/techbay-economy-vannkjolingsett-1x120-30?category_id=8 sammenlignet med noen av de beste luftkjølingene? også lurer jeg på hvor stor loop en http://techbay.no/product.html/swiftech-mcp655?category_id=75 kan handle, klarer den å takle i7 cpu, og to 7970er? også lurer jeg på hvor stor radiator man bør ha for den loopen over? (driver og forbereder meg til 2012 ^^). jeg ser også etter et nytt kabinett som er så stort som mulig har tenkt de sakene jeg sa over, vannkjøling og helst fortsatt ha ganske stor plass, og jeg syns det ser best ut med med reservoaret som i bildet jeg legger ut, men detn plasseringa er kanskje ikke noe problem uansett? beklager for mye spørsmål, og takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det første settet ditt yter omtrent likt med ferdigsetten og litt bedre enn de beste luftkjølerne. Den pumpa du linker til takler lett den hardwaren du referer til + 2 store 360/420 radiatorer, jeg har selv kjørt med en slik pumpe på 3 stk 360mm radiatorer, 2x HD6970, HK blokk og 2 stk cpu blokker på SR-2 med ok flow. Satt inn en ekstra i den loopen for å få redundans og litt bedre flow når jeg koblet til en waterchiller i loopen. Ang kabinett så kan du bruke 800D, Xigmatek Elysium eller et av de største til Lian Li. Lenke til kommentar
zeat Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) ok ser bra ut dette, blant de kabinettene så syntes jeg 800D så best ut med masse funksjoner for vannkjøling er det forresten noen som vet om det er mulig å få stappet inn 2 360mm radiatorer i den? eller må jeg få satt på den andre på utsiden? takker for svar EDIT: hvordan funker haf x også? Endret 6. desember 2011 av zeat Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ok ser bra ut dette, blant de kabinettene så syntes jeg 800D så best ut med masse funksjoner for vannkjøling er det forresten noen som vet om det er mulig å få stappet inn 2 360mm radiatorer i den? eller må jeg få satt på den andre på utsiden? takker for svar Du får nok kun plass til en 360 i den, Lian Li PC343 har plass til 2stk 360 og en 240 radiator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå