N1ko Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Noen som kan anbefale meg noen gode vifter som skal brukes til vannkjøling? De skal brukes med en EK-CoolStream RAD XT 240mm. Eneste kravet er at de er svarte (evt. røde) og at de både kan kjøre sakte, og kjapt om nødvendig. Kommer til å bruke viftekontrolleren som er innebygd på pcen. (Har 2 cpu-fan slots). Har heller ikke bestemt meg for om jeg skal ha push eller pull, men det tar jeg når vannkjølinga kommer i hus, men hva foretrekker dere? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Da får jeg reklamere for Scythe Ultra Kaze 3000rpm igjen da kanskje De kan du kjøre lavt, og høyt. Men pass på, dem er 38mm tykke, istedenfor standard 25mm. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 38mm tykke vil nok pase dårlig i midt tilfelle, da systemet skal bygges i et mAtx kabinett, så det må nok bli standard 25mm vifter. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Da har du Scythe Gentle Typhoon som et flott alternativ. På rpm over 1000 kan de dog produsere en svak motordur. Horisontal montering kan også by på svak uling, men det synes jeg personlig det er verdt mtp. ytelsen. 1 Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Da har du Scythe Gentle Typhoon som et flott alternativ. På rpm over 1000 kan de dog produsere en svak motordur. Horisontal montering kan også by på svak uling, men det synes jeg personlig det er verdt mtp. ytelsen. har selv 6 stykk i maskina som står en meter fra meg nå uten at jeg hører viftene nevneverdig, pumpa til vannet overdøyver dem og den er jo ca helt stille. dvs at på 3 meters avstand hører jeg ikke maskina i det heletatt. usikker på hastigheten siden den varierer utifra temp på vannet. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Skulle til å poste her at jeg mest sansynelig går får Scythe Gentle Typhoon, og da er det godt og se at andre anbefaler de! Hvilken modell vil dere anbefale? D1225C12B1AP-11 (500 rpm) D1225C12B2AP-12 (800 rpm) D1225C12B3AP-13 (1,150 rpm) D1225C12B4AP-14 (1,450 rpm) D1225C12B5AP-15 (1,850 rpm) Tror jeg går for AP-14 med 1,450RPM. Funker disse bra som kabinettvifter også? Og i hvilken konfigurasjon burde de brukes i? Push/pull? Kommer til å trenge 2x120 i toppen som skaltrekke luft gjennom radiator, så disse blir liggende horisontalt. Kommer også til å trenge i 2x120 i front som da blir montert vertikalt. De skal dra luft gjennom luftfilteren i front av kabinettet. Endret 2. november 2011 av N1ko Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har kun erfaring med 500rpm-modellen, og kjører fire av de på en veldig stillegående build i dag. Veldig gode vifter som er så stillegående som man får det. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har kun erfaring med 500rpm-modellen, og kjører fire av de på en veldig stillegående build i dag. Veldig gode vifter som er så stillegående som man får det. Bruker du de som kabinettvifter eller radiatorvifter?? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har kun erfaring med 500rpm-modellen, og kjører fire av de på en veldig stillegående build i dag. Veldig gode vifter som er så stillegående som man får det. Bruker du de som kabinettvifter eller radiatorvifter?? Radiatorvifter - dytter luft igjennom en 2*2*120mm-radiator. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Damn, 500rpm må jo være tilnærmet lydløsst! Tror fortsatt jeg går for 1400rpm modellen, da jeg bare kan stille de ned med viftekontrollen! Forresten, har du de vertikalt eller horisontalt montert? Har lest litt på nettet,og noen sier de har litt problemer når de er montert horisontalt. Endret 2. november 2011 av N1ko Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Er noe tilsvarende jeg tenker meg og, da har man jo valget om man vil ha litt høyere luftflyt Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 deilig med vann i hovedmaskinen igjen, EK 3x140 + 1x140 bak. Load temps under BF3 med lukket kabinett er 55C på gpuene og 65C på cpu (4500Mhz 1.36v). Vurderer bytte av viftene, kjører noen lian li vifter som dytter lite luft i forhold til støy.. 2 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 noen bilder av resten av kassa? bruker du ekoolant(ek-vann?) hvis ja, ka tycks ni? oh, holdt på å glemme: VELDIG SNASENT! ;P Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 noen bilder av resten av kassa? bruker du ekoolant(ek-vann?) hvis ja, ka tycks ni? oh, holdt på å glemme: VELDIG SNASENT! ;P er en lian li X-2000.. ghettomoddet for å få plass til radiator i front.. fungerer fint tho. bruker feser vann. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Var ikke det litt høye temperaturer? Hva er temperaturen på vannet i forholdt til romtempen? Edit: Åja, GTX590... ikke rart det er varmt Endret 4. november 2011 av eXa Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Var ikke det litt høye temperaturer? Hva er temperaturen på vannet i forholdt til romtempen? Edit: Åja, GTX590... ikke rart det er varmt ganske stor forskjell på med og uten sidedekselet på faktisk, dog er 590 under "panseret". trenger bedre vifter og enda ett GTX590, da er jeg i boks.. sammen med i7 3930K seff Lenke til kommentar
eXa Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Ikke helt optimalt det kabinettet med andre ord. Uten sidedeksel så får vel den bakerste radiatoren litt mer frisk luft så det hjelper nok også. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Noen som har noen røde slanger å anbefale meg? Altså, røde, ikke rosa eller orange. Kan godt være uv reaktive. Hadde også passet bra om de hadde de på AquaTuning. Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Noen som har noen røde slanger å anbefale meg? Altså, røde, ikke rosa eller orange. Kan godt være uv reaktive. Hadde også passet bra om de hadde de på AquaTuning. Anbefaler masterkleer sine slanger! Se her: http://www.au.aquatuning.com/product_info.php/info/p11012_Masterkleer-tubing--PVC-16-10mm--3-8-ID--UV-reactive-dark-red.html/ Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Noen som har noen røde slanger å anbefale meg? Altså, røde, ikke rosa eller orange. Kan godt være uv reaktive. Hadde også passet bra om de hadde de på AquaTuning. Anbefaler masterkleer sine slanger! Se her: http://www.au.aquatuning.com/product_info.php/info/p11012_Masterkleer-tubing--PVC-16-10mm--3-8-ID--UV-reactive-dark-red.html/ Har du sett ossen fargetonen er selv? Ser mange på nett som klager på at "røde" slanger egentlig er oransje osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå