Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale meg noen gode vifter som skal brukes til vannkjøling? De skal brukes med en EK-CoolStream RAD XT 240mm.

Eneste kravet er at de er svarte (evt. røde) og at de både kan kjøre sakte, og kjapt om nødvendig. Kommer til å bruke viftekontrolleren som er innebygd på pcen. (Har 2 cpu-fan slots).

Har heller ikke bestemt meg for om jeg skal ha push eller pull, men det tar jeg når vannkjølinga kommer i hus, men hva foretrekker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du Scythe Gentle Typhoon som et flott alternativ. På rpm over 1000 kan de dog produsere en svak motordur. Horisontal montering kan også by på svak uling, men det synes jeg personlig det er verdt mtp. ytelsen.

har selv 6 stykk i maskina som står en meter fra meg nå uten at jeg hører viftene nevneverdig, pumpa til vannet overdøyver dem og den er jo ca helt stille. dvs at på 3 meters avstand hører jeg ikke maskina i det heletatt. usikker på hastigheten siden den varierer utifra temp på vannet.

Lenke til kommentar

Skulle til å poste her at jeg mest sansynelig går får Scythe Gentle Typhoon, og da er det godt og se at andre anbefaler de! :p

Hvilken modell vil dere anbefale?

D1225C12B1AP-11 (500 rpm)

D1225C12B2AP-12 (800 rpm)

D1225C12B3AP-13 (1,150 rpm)

D1225C12B4AP-14 (1,450 rpm)

D1225C12B5AP-15 (1,850 rpm)

Tror jeg går for AP-14 med 1,450RPM.

Funker disse bra som kabinettvifter også? Og i hvilken konfigurasjon burde de brukes i? Push/pull?

Kommer til å trenge 2x120 i toppen som skaltrekke luft gjennom radiator, så disse blir liggende horisontalt. Kommer også til å trenge i 2x120 i front som da blir montert vertikalt. De skal dra luft gjennom luftfilteren i front av kabinettet.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Har kun erfaring med 500rpm-modellen, og kjører fire av de på en veldig stillegående build i dag. Veldig gode vifter som er så stillegående som man får det.

Bruker du de som kabinettvifter eller radiatorvifter??

Radiatorvifter - dytter luft igjennom en 2*2*120mm-radiator.

Lenke til kommentar

Damn, 500rpm må jo være tilnærmet lydløsst! Tror fortsatt jeg går for 1400rpm modellen, da jeg bare kan stille de ned med viftekontrollen! :)

Forresten, har du de vertikalt eller horisontalt montert? Har lest litt på nettet,og noen sier de har litt problemer når de er montert horisontalt.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Var ikke det litt høye temperaturer? Hva er temperaturen på vannet i forholdt til romtempen?

Edit: Åja, GTX590... ikke rart det er varmt :tease:

ganske stor forskjell på med og uten sidedekselet på faktisk, dog er 590 under "panseret".

trenger bedre vifter og enda ett GTX590, da er jeg i boks.. sammen med i7 3930K seff :D

Lenke til kommentar

Noen som har noen røde slanger å anbefale meg? Altså, røde, ikke rosa eller orange. Kan godt være uv reaktive. Hadde også passet bra om de hadde de på AquaTuning.

Anbefaler masterkleer sine slanger!

Se her: http://www.au.aquatuning.com/product_info.php/info/p11012_Masterkleer-tubing--PVC-16-10mm--3-8-ID--UV-reactive-dark-red.html/

Har du sett ossen fargetonen er selv? Ser mange på nett som klager på at "røde" slanger egentlig er oransje osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...