J. Verlander Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Et trent øye vil se en dråpe der Hva skal jeg tette med? Er lekkasje i skjøten der. www.sugru.com ;-) Funka hos meg :-) Det så ufattelig stygt ut Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Stygt er det, men en grei quickfiks som holder... Har enda til gode å finne holdbare epoxy eller 2-komponentslim som er bombesikker. Sugrun har nå hold en gjengangerlekkasje i sjakk i 2 år. Om det er noe estetisk, med lekkasjegarranti du er ute etter så må du kjøpe ny... Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hmmmmmm. har nå overclocket cpu'en til 4 ghz 1,5 vcore, idler på 39 grader, er ikke dette noe mye? har en 360 rad og 3 akasa apache vifter (riktignok med 1 av de vendt motsatt vei enn de andre, men dette skal fikses) Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 4 GHz og 1,5 vcore Er ikke det mye? hvilken CPU er det du har? Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 955 Black Edition Da jeg startet opp AMD overdrive lå den på 1.35 Er ikke noen ekspert på OC, så du må nesten fortelle meg om det er mye! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 955 Black Edition Da jeg startet opp AMD overdrive lå den på 1.35 Er ikke noen ekspert på OC, så du må nesten fortelle meg om det er mye! Vel det er jo en 65nm CPU og AMD så det er kansje ikke så mye, knopflerbruce kan nok svare bedre enn meg på det. Men tempen er nok ikke så gal med så høy vcore tror jeg. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Heh, satser på det btw, når ligger prosessoren på for høy temp? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 1.5v er no biggie sålenge den kjøler greit. AMD sine chipper er ikke lagd av porselen i motsetning til Intel sine Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 955 er vel 45nm? Har selv en 965 som jeg kjører på 4ghz og 1.5V. 24/7 klokk og har vært slik leeenge, så det skal ikke være noe problem. Leste for lenge siden at 1.5V var maks 24/7 klokk for Deneb, på Xtremesystems.org tror jeg. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) noen tips til algedrepende middel? Gjerne fra aquatuning.no. Endret 26. september 2011 av b3ndik Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Nå har jeg brukt mesteparten av dagen på å bygge om loopen min, og må si meg meget fornøyd så langt. Jeg har satt inn en Aquabox 5 1/4 bay reservoir, installert fill port, flyttet pumpen og byttet alle koblinger til kompresjonsnipler. Resultatet er null lekkasjer, tilnærmet lydløs pumpe og raskere lufting av systemet. Skal se om jeg får tatt noen bilder etter hvert. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Nå har jeg brukt mesteparten av dagen på å bygge om loopen min, og må si meg meget fornøyd så langt. Jeg har satt inn en Aquabox 5 1/4 bay reservoir, installert fill port, flyttet pumpen og byttet alle koblinger til kompresjonsnipler. Resultatet er null lekkasjer, tilnærmet lydløs pumpe og raskere lufting av systemet. Skal se om jeg får tatt noen bilder etter hvert. Hvilken pumpe? Er interessert i å bytte selv da min bråker mer enn jeg trodde. Har en MCP-355. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Denne pumpen med denne toppen. MCP-355 er, så vidt jeg vet, nøyaktig samme pumpe. Lenke til kommentar
mar85 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle bestille en haug vannkjølingsdeler like før SB-E kommer ut, og skal ha en 480 rad og en liten rad for å kjøle systemet. Men det jeg lurte på var om det hadde vært kult å posta en bygge-logg her inne? Jeg har HAF-X kabinettet så modding må til for 480 rak'en skal passe, så det blir liksom ikke en standard installering. Uansett så kan det jo hende at nykommere som meg finner en slik logg både nyttig og interessant. Om jeg lager loggen, så poster jeg ikke før alt er ferdig for det kan ta litt lengre tid pga jeg har aldri vært borti dette bortsett fra den simple h70'en som sitter i kassa nå. Men skal selvfølgelig ta bilder og annen dokumentering når jeg holder på å bygger den. Kunne dette være noe interessant å poste her i forumet? Endret 28. september 2011 av mar85 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Sikkert ingen som har noe imot det, bare post der det hører hjemme Alltid kult med prosjekter. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Noen som er int i 2stk GTX570 med fullcover vannblokker? Klikk meg Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Noen som kan anbefale noen gode 1500-2000rpm 120mm vifter med godt statisk trykk til en toppmontert 320/60-radiator? Scythe GT 1850 produserer en merkelig plystrelyd og Noiseblocker XLP mistenker jeg har elendige sleeve bearings da de titt og ofte lager noen merkelige skrapelyder. Det rare er at GT'ene kun lager denne lyden montert i topp som push og exhaust. Har en i sidedøren og to i push/pull på min vertikalmonterte 120/60 som nesten ikke lager en lyd. Har sett litt på Delta og San Ace/Sanyo Denki, men det tror jeg blir litt vel ekstremt Endret 3. oktober 2011 av Komakino Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Du har jo eventuelt Scythe Ultra Kaze 2000 da, de er riktignok 38mm høye, men har bra med statisk trykk. Jeg fikk mye ulyder fra mine Noctua vifter etter at jeg monterte dem på en horisontal radiator. Scythe derimot lager bare den lyden de skal. Noctua funker knall sålenge dem får stå vertikalt. Problemet er rett og slett lagrene, som på enkelte typer vifter passer veldig dårlig til å ligge horisontalt. Jeg har testet 5-6 nye, ubrukte Noctua og alle begynte å lage lyd bare etter noen dager når dem lå horisontalt. Jeg har brukt masse Noctua i årevis vertikalt uten en lyd. Nå har jeg bare Scythe Ultra Kaze 3000rpm og de fungerer knall horisontalt som vertikalt. (står montert på viftekontroller, så kjører ikke på 3000rpm). Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har kjørt diverse Noctua vifter i årevis både vertikalt og horisontalt, og har aldri opplevd problemer. Bruker nå 3 X Noctua NF-P12 som radiatorvifter, og det funker helt utmerket. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Phobya Nano-G 12 PWM kanskje? Dog noe veikere enn GT AP-15 og med røde leds, men de har fått gode skussmål ser det ut som. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?269506-Phobya-Nano-G12-PWM-Silent-1500-rpm-Red-LED-Fan-Review Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå