Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Merkelige greier på gang med loopen min. Når maskinen er avslått har jeg en mikrolekkasje i reservoiret, men det kommer ikke en eneste dråpe ut så lenge maskinen er i gang og det er sirkulasjon i loopen. Snodig :hmm:

Opplevd det samme i bil også, elkker fra vannpumpa når bilen er av, men med engang det blir trykk på systemet har vannet plasser som er lettere å gå til, og dermed lekker det ikke lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jøss, det visste jeg ikke, trodde alle var like.

Trodde jeg og, så må vel importere en laing ddc plus elns, evt kanskje jeg bare tar den 10w-modellen (non-plus) istedet, den skal tross alt kun kjøle en CPU, med løftehøyde på en snau meter - med restop, 3x120mm radiator og vannblokk som eneste andre kompinenter, med ca 50cm slange ^^

Lenke til kommentar

Heh, må si det ble forandringer etter at jeg snudde radiatorene. (Etter råd fra orakel eXa :D) Idle vanntemp én grad over romtemp og 12C delta-t med hele røklet under full smackaroo.

Lurer dog litt på den killcoilen som ligger i reservoaret mitt. Finnes det tester der det bevises at denne forårsaker korrosjon?

Var jo mye snakk om dette ifm. EK's skandaleblokker, men kritikerne skyldte på EK og dårlig/for tynt nikkelbelegg. Mange hadde dessuten gamle EK-blokker og hadde kjørt disse med killcoil i flere år uten problemer. Jeg har en hybrid nikkelblokk uten EN-merking som jeg er litt bekymret for og finner egentlig ikke noen konklusjon ang. denne saken.

Lenke til kommentar

Tja, ca. to måneder hvis jeg ikke tar helt feil. Skulle vel kanskje sett noe rusk i vannet også hvis noe har skjedd der inne? Mtp. bildene uheldige brukere la ut var det ganske mye grums i omløp. Jeg har dessuten en Bitspower plexi-tank der jeg ser det minste lille rusk og vannet er helt klart. Får vel ta en inspeksjon ved neste refill for å være sikker :)

Lenke til kommentar

Heh, må si det ble forandringer etter at jeg snudde radiatorene. (Etter råd fra orakel eXa :D) Idle vanntemp én grad over romtemp og 12C delta-t med hele røklet under full smackaroo.

Lurer dog litt på den killcoilen som ligger i reservoaret mitt. Finnes det tester der det bevises at denne forårsaker korrosjon?

Var jo mye snakk om dette ifm. EK's skandaleblokker, men kritikerne skyldte på EK og dårlig/for tynt nikkelbelegg. Mange hadde dessuten gamle EK-blokker og hadde kjørt disse med killcoil i flere år uten problemer. Jeg har en hybrid nikkelblokk uten EN-merking som jeg er litt bekymret for og finner egentlig ikke noen konklusjon ang. denne saken.

Snudde radiatorene? Hvordan sto den/dem tidligere, og hvordan har du det nå?

Lenke til kommentar

Jeg har dessuten en Bitspower plexi-tank der jeg ser det minste lille rusk og vannet er helt klart.

Det er ikke sikkert du ser noe i tanken, ofte så stopper rusk i radiator, eller kjølebolkker...

Iexo.

Tja, og det er ikke sikkert de eventuelle fragmentene i seg selv er store nok til å kunne sees heller. Må nesten åpne å se etter ved neste remontering. Alt virker heldigvis normalt :)

Lenke til kommentar

Da var systemet ferdig montert, dog 2 ting som irriterer meg...

1. jeg har tydeligvis klart å sette en av viftene feil vei

2. Jeg får ikke aquasuite til å finne aquaeroen, og det er en rød lampe som lyser på den som jeg for faen i verden ikke klarer å finne ut hva betyr!

Lenke til kommentar

Renset hele loopen min igår og ingen tegn til korrosjon i Nickel-blokkene :new_woot: Vanlig bensert-frostveske er derimot noe svineri. Iløpet av noen måneder med svært lite frostveske blandet i (1:15 ca.) har det dannet seg en blågrønn film/grums inne i blokkene. Hadde dette pågått noen måneder til tror jeg det hadde tettet seg igjen :ermm:

Bestilte G11-frostveske fra Chilled-PC som jeg får ha på luringa istedet. Helt ren Ethylenglykol uten fargestoffer er sikkert umulig å skaffe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...