Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite triks er å ta på litt vaselin på vanlige nippler. Ta litt på fingeren som du smører på niplen så tørker du av med papir, da får du en tynn hinne med vaselin og slangene glir lett av og på. Lurt å bruke klemmer på slangen så den ikke sklir av, strips er veldig greie å bruke som slangeklemmer syns jeg.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Et lite triks er å ta på litt vaselin på vanlige nippler. Ta litt på fingeren som du smører på niplen så tørker du av med papir, da får du en tynn hinne med vaselin og slangene glir lett av og på. Lurt å bruke klemmer på slangen så den ikke sklir av, strips er veldig greie å bruke som slangeklemmer syns jeg.

 

Det hørtes ut som å be om uhell. Ser ikke helt nødvendigheten med dette da man f.eks får 7/16 slange relativt lett på 1/2 nippler.

Lenke til kommentar

Et lite triks er å ta på litt vaselin på vanlige nippler. Ta litt på fingeren som du smører på niplen så tørker du av med papir, da får du en tynn hinne med vaselin og slangene glir lett av og på. Lurt å bruke klemmer på slangen så den ikke sklir av, strips er veldig greie å bruke som slangeklemmer syns jeg.

 

Det hørtes ut som å be om uhell. Ser ikke helt nødvendigheten med dette da man f.eks får 7/16 slange relativt lett på 1/2 nippler.

 

På ja men prøv å få de av, nå er det stor forskjell på slangene det skal sies. Mitt første bygg var vannkjølt med ThermalTake 3/8" slanger og de var et h.. å få på 3/8" niplene og umulige å få av. Tygon 1/2" av den sorte stiv typen er lette begge veier mens den blanke er mye værre. Ett tynt lag med vaselin på niplene gjør ikke at slangene sklir av men de kan jo gjøre det, har kjørt i 1,5 år uten klemmer i en maskin der jeg har brukt vaselin og den går ennå uten at slangene har rørt på seg.

 

 

ble forresten anbefalt å kjøpe 5 meter med slange for å få litt til overs, kjøpte 4 og sitter igjen med 2 1/2 :roll:

 

Kjekt å ha da og det hadde vært ille om du hadde hatt for lite etter anbefalingen. Dessuten kommer du helt sikkert til å bygge vannkjøling igjen en gang. :p

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Joda, har faktisk lyst til å sette opp enten ram eller hk kjøling. Må gå til innkjøp av noen 90graders nipler osv. Mye ekstra bli det ca? RAM, north bridge, south bridge og mosfet. Tar da med nipler og blokker?

Og er EK å anbefale der, synes det blir det letteste mtp. coolingconfigurator.com.

 

Tja jeg vet at Techbay får inn ram blokker til uka fra Bitspower der du kan velge farge på toppen.

EK har gode HK blokker men har ikke testet ram-blokkene så der for du lese reviews.:thumbup:

post-152551-0-50650100-1316293895_thumb.jpgpost-152551-0-26832900-1316293902_thumb.jpg

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Tenkte ikke på techbay, skal se hva de har. Lyst til å bestille derfra pga frakt osv og at jeg støtter norske vannforhandlere. Noen fler enn techbay som har vannkjøling. Vet at digital impuls og netshop har.

 

Microplex har også greit utvalg, men jeg foretrekker Techbay. Om de mangler noe er det bare å kontakte Hans Petter så fiksern det meste. Fikk faktisk kraftig rabatt på ekstra radiator, vifte, nippler og slange bare fordi han var nysgjerrig på å teste noe jeg spurte om. I motsettning til andre leverandører som bare hadde gitt deg standardsvaret at de ikke vet så valgte HansPetter/Techbay å finne det ut! :-)

Lenke til kommentar

Du har rett, Komakino. Så "gamle" microplex lever videre i Hans Petter, med den samme gode servicen.

 

Klarte å ødelegge en plastnippel for en del år siden, og sendte mail til microplex og spurte om de kunne skaffe. Han hadde et par inne, så han sendte en til meg i brevpost - gratis. Kostet ikke mange kronene for Microplex å gjøre dette, men det er hva jeg kaller utrolig god service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...