Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Da er min vannkjølte maskin oppe å går igjen. Det surkler fortsatt litt i radiatoren, men det blir nok bedre etter hvert. Temperaturene ser meget bra ut foreløpig. Idle ligger bare et par grader over romtemperatur, og Intel Burn Test klarte bare å tvinge temperaturen opp i 49 grader. CPU er en 2600K @ 4.0 GHz. Godt fornøyd med det. :thumbup:

 

Her er loopen under lufting. Ser tydelig at det er en god del luft i systemet.

 

 

PSDSC01790.jpg

 

 

 

Slik så det ut etter at jeg hadde fått ut mesteparten av luften. Nippelen på toppen av tanken er nå byttet ut med pluggen som skal være der. Jeg hadde en slange koblet til her for å lettere kunne fylle loopen. For øyeblikket kjører jeg med pluggen delvis åpen så gjenværende luft kan slippe ut av tanken.

 

 

PSDSC01792.jpg

 

 

Som dere ser, så er pumpen festet med en av disse settene. Jeg prøvde også med en Shoggy Sandwitch, men den gjorde at tanken kom for høyt i forhold til skjermkortet. Pumpen bråker en del, og det høres ut som vibrasjoner som forplanter seg ut i kabinettet, så jeg må nok se etter andre løsninger for montering av pumpen. Forslag, anyone?

 

Når jeg først var i gang, så byttet jeg ut alle de tre 140mm-viftene som fulgte med kabinettet med Noiseblocker PK2. Disse flytter en god del mer luft enn Corsair sine standardvifter, og er i tillegg helt stille. Jeg har også snudd viften øverst i bakkant slik at den trekker inn luft. All utblåsing skjer via de tre Noctua NF-P12 som sitter på radiatoren.

 

Hvis jeg bare får dempet pumpen nå, så blir jeg superfornøyd.

 

Tusen takk til alle som har bidratt med svar på de spørsmålene jeg hadde før jeg satt i gang med dette.

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut ::2R:: :thumbs:

 

Fulgte det ikke med en pute med pumpa, med teip på begge sider?

Det gjorde det på mine 355 pumper og den tar faktisk mye av vibrasjonen.

bråker dine 355-pumper? Min bråker ganske så mye, selv med puta under.

 

Nei den bråker ikke noe særlig men det høres om vibrasjonene forplanter seg til kabinettet og evt når det er mye luft i pumpa, du hører stor forskjell når det ikke er luft i den.

Jeg regner med at du har slått den av og på noen ganger.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut ::2R:: :thumbs:

 

Fulgte det ikke med en pute med pumpa, med teip på begge sider?

Det gjorde det på mine 355 pumper og den tar faktisk mye av vibrasjonen.

bråker dine 355-pumper? Min bråker ganske så mye, selv med puta under.

 

Nei den bråker ikke noe særlig men det høres om vibrasjonene forplanter seg til kabinettet og evt når det er mye luft i pumpa, du hører stor forskjell når det ikke er luft i den.

Jeg regner med at du har slått den av og på noen ganger.

Ja, har det, kanskje jeg må gjøre det litt til. Forsvinner lufta da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Ser veldig bra ut ::2R:: :thumbs:

 

Fulgte det ikke med en pute med pumpa, med teip på begge sider?

Det gjorde det på mine 355 pumper og den tar faktisk mye av vibrasjonen.

 

Fulgte ikke med pute, nei.

Jeg har en del forskjellig anti-vibrasjons greier liggende i roteskuffen et sted, så jeg ser ikke bort fra at det blir litt eksperimentering de neste par ukene. I værste fall bytter jeg ut pumpetoppen. Toppen lakk faktisk i overgangen fra bunnen av tanken til toppen. EK hadde tydeligvis ikke skrudd tanken hardt nok til da de satte sammen res toppen. Jeg begynner å lure litt på om ikke XSPC sitt bay reservoir med plass til en DDC pumpe kan være løsningen?

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut ::2R:: :thumbs:

 

Fulgte det ikke med en pute med pumpa, med teip på begge sider?

Det gjorde det på mine 355 pumper og den tar faktisk mye av vibrasjonen.

 

Fulgte ikke med pute, nei.

Jeg har en del forskjellig anti-vibrasjons greier liggende i roteskuffen et sted, så jeg ser ikke bort fra at det blir litt eksperimentering de neste par ukene. I værste fall bytter jeg ut pumpetoppen. Toppen lakk faktisk i overgangen fra bunnen av tanken til toppen. EK hadde tydeligvis ikke skrudd tanken hardt nok til da de satte sammen res toppen. Jeg begynner å lure litt på om ikke XSPC sitt bay reservoir med plass til en DDC pumpe kan være løsningen?

 

Var det Swiftec 355 pumpe? De har alltid sånn pute med tape på begge sider men den ligger gjerne i bunn av esken litt skjult.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

En Laing DDC-1T Plus, men det er vel samme pumpe? Kan ikke finne noen pute i eska. Uansett betyr det lite nå. Jeg tror pumpa havarerte nettopp. Maskinen har stått stille et par timer, og da jeg skulle starte den hørte jeg ulyder fra pumpa. Jeg tok strømmen på maskinen med en gang, og fikk koblet fra alt. Jeg prøvde på nytt igjen med test-PSUen min, og den klarte ikke å drive pumpen en gang. Har nå drainet hele loopen, og skal åpne pumpen senere for å se om jeg kan finne ut hva som er galt.

 

I tillegg var det enda en lekkasje på tanken. Samme sted som sist. Mellom plexien og acetaltoppen. Denne topp/tank komboen fra EK skuffer stort!

Lenke til kommentar

Føler meg ganske heldig, bare satte sammen alt og fyrte opp. Heldigvis ingen leaks :new_woot:

Hva er beste måte å draine et system uten dreneringsslange?

 

Lav bolle og nappe av slangen på det laveste punktet du får bolla under :p

Husk å åpne lokket på tanken så du får luft inn samtidig.

Om slangene er lange nok så kan du skru løs CPU blokka og evt. GPU over en bøtte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Har du gjort samme tabben som har gjort, glemte pakningen mellom toppen og pumpa?

EK reservoiret må skrus hardt til i topp og bunn ellers lekker det.:nei:

 

Nei, pumpetoppen og reservoiret kommer ferdig montert. Jeg har nå demontert det så langt som mulig, og det er en o-ring i bunnen som skal sørge for tetning mellom pumpetopp og res. Jeg har lagt på litt PTFE på gjengene og montert alt sammen igjen. Hadde også ute impelleren i pumpen, samt rengjorde pumpehuset. Kunne ikke se noe galt, så jeg fylte opp systemet igjen og driver nå med lufting (igjen!). Endelig ser det ut til at reservoiret er helt tett. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...