Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal teste å snu viftene (alle blåser ut) så kan du i samme slengen teste uten sidedøra og med en bordvifte blåsende inn i kabinetet. Da finner du ut hva di radiatorene du har montert klarer under optimale forhold.

Er vannet fremdeles for varmt da, så vet du iaf at du trenger mer radiator. :)

Ok, dette var interessant. Snudde viftene i topp, fjernet sidedøren og testet furmark og P95 i ca 30min. til tempen stabiliserte seg og oppnådde delta-t på 13C. Det er akseptabelt ;)

Tenker jeg borer til en vifteplass i sidedøra, snur radiatorene og monterer innsug i bunn så tror jeg faktisk dette blir OK. Takk for inputen eXa :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Driver å setter sammen min første loop nå, og angrer bittert på at jeg kjøpte den argeste slangestørrelsen. 1/2 ID 3/4 OD er ikke lett å jobbe med. :nei:

Lenke til kommentar

Var da ferdig med min første loop! Mye lettere enn forventet, men brukte fortsatt 4-5 timer. Skal jeg laste opp bilder i denne tråden eller i det kalde galleriet?

Og forresten, hvordan vet jeg at alle luftboblene er ute? Har svarte slanger og ingen gjennomsiktige blokker, men det kommer ingen bobler om jeg snur og vender på kabinettet.

Stor takk til vharrr, minhund, komakino og alle andre som har hjulpet meg :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Driver å setter sammen min første loop nå, og angrer bittert på at jeg kjøpte den argeste slangestørrelsen. 1/2 ID 3/4 OD er ikke lett å jobbe med. :nei:

Bruk varmt vann så blir den lettere å bøye men den er stiv og tjukk å jobbe med ja :p

Var da ferdig med min første loop! Mye lettere enn forventet, men brukte fortsatt 4-5 timer. Skal jeg laste opp bilder i denne tråden eller i det kalde galleriet?

Og forresten, hvordan vet jeg at alle luftboblene er ute? Har svarte slanger og ingen gjennomsiktige blokker, men det kommer ingen bobler om jeg snur og vender på kabinettet.

Stor takk til vharrr, minhund, komakino og alle andre som har hjulpet meg :new_woot:

Begge steder seff :D

Er det bobler i tanken? så er det antagelig det i loopen også.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Begge steder seff :D

Er det bobler i tanken? så er det antagelig det i loopen også.

Er noen små bobler som sitter ved kantene av tanken, men tenker vel de går bort etterhvert?

Lenke til kommentar

drar ut tanken, akkurat nok til at jeg får fylt på med vann :thumbup:

:thumbup:

Ja du må disable den i BIOS, pleier å være under HW-monitor.

Holder på med siste finish på Radiator-kabinettet her nå, håper jeg får fylt loopen i kveld/natt. :p

Endret av minhund
Lenke til kommentar

drar ut tanken, akkurat nok til at jeg får fylt på med vann :thumbup:

:thumbup:

Ja du må disable den i BIOS, pleier å være under HW-monitor.

Holder på med siste finish på Radiator-kabinettet her nå, håper jeg får fylt loopen i kveld/natt. :p

Ok, takk :)

Hva er specsa på SR-2 maskina?

Intel Xeon regner jeg med, men resten?

2 stk Intel Xeon X5690, 12 GB Kingston HyperX 2000MHz CL9(6x2GB), 2x Radeon HD6970 og Corsair AX1200W PSU.

Vannkjølingen: 2 STK 655 pumper, Koolance tank, EK hovedkort blokk og 2 stk EK HF nikkel CPU blokker.

Radiatorer: 3stk Coolgate 360 med 9 stk NoiseBlocker 1500RPM vifter og en Feser Monsta Lite 420 Rad med 6 vifter i push/pull

Ekstra kjøling: Hailea water chiller

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Godt i gang med lufting av loopen nå. Jeg hadde et par lekkasjer på første forsøk, men etter at jeg fikk gjort om litt på slangeføringen ser det tett ut. Takk og lov for at jeg tok til vett og installerte drenering nederst i loopen. :D

Skjønner godt at folk blir hekta på vannkjøling. Dette var gøy!

Lenke til kommentar

Godt i gang med lufting av loopen nå. Jeg hadde et par lekkasjer på første forsøk, men etter at jeg fikk gjort om litt på slangeføringen ser det tett ut. Takk og lov for at jeg tok til vett og installerte drenering nederst i loopen. :D

Jeg håper du har tatt bilder underveis :whistle:

Det er gøy med vannkjøling, faren er at man alltid vil ha det enda bedre.laugh.gif

Lenke til kommentar

Det er gøy med vannkjøling, faren er at man alltid vil ha det enda bedre.laugh.gif

Da jeg begynte med dette for noen måneder siden skulle jeg egentlig bare ha et billig CPU-sett. Men, til nå har jeg hele systemet under vann, har remontert loopen(med ymse modifikasjoner og nye deler) oppimot 10 ganger, brukt 10000kr på utstyr og sitter nå å sikler over mere leketøy på Aquatuning :innocent: Skummelt :ph34r:

Lenke til kommentar

Da jeg begynte med dette for noen måneder siden skulle jeg egentlig bare ha et billig CPU-sett. Men, til nå har jeg hele systemet under vann, har remontert loopen(med ymse modifikasjoner og nye deler) oppimot 10 ganger, brukt 10000kr på utstyr og sitter nå å sikler over mere leketøy på Aquatuning :innocent: Skummelt :ph34r:

Monterte loopen min i dag, har allerede kjøpt nye vifter og lys :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...