Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Skjermkortene produserer fortsatt mye varme pga. universalblokkene. VRM-ribbene blir oppimot 60-70 grader så varmluft er det fremdeles nok av. Skal teste litt her nå så får me sjå Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Fikk nettopp levert en pakke på 6 kg. fra Aquatuning. Lurer på hva det kan være? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Fikk nettopp levert en pakke på 6 kg. fra Aquatuning. Lurer på hva det kan være? Digg Er det noen her som har forsøkt RMA/retur til Aquatuning? Leste vilkårene dems og de følger ikke Norsk kjøpslov. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Om du skal teste å snu viftene (alle blåser ut) så kan du i samme slengen teste uten sidedøra og med en bordvifte blåsende inn i kabinetet. Da finner du ut hva di radiatorene du har montert klarer under optimale forhold. Er vannet fremdeles for varmt da, så vet du iaf at du trenger mer radiator. Ok, dette var interessant. Snudde viftene i topp, fjernet sidedøren og testet furmark og P95 i ca 30min. til tempen stabiliserte seg og oppnådde delta-t på 13C. Det er akseptabelt Tenker jeg borer til en vifteplass i sidedøra, snur radiatorene og monterer innsug i bunn så tror jeg faktisk dette blir OK. Takk for inputen eXa Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Driver å setter sammen min første loop nå, og angrer bittert på at jeg kjøpte den argeste slangestørrelsen. 1/2 ID 3/4 OD er ikke lett å jobbe med. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Var da ferdig med min første loop! Mye lettere enn forventet, men brukte fortsatt 4-5 timer. Skal jeg laste opp bilder i denne tråden eller i det kalde galleriet? Og forresten, hvordan vet jeg at alle luftboblene er ute? Har svarte slanger og ingen gjennomsiktige blokker, men det kommer ingen bobler om jeg snur og vender på kabinettet. Stor takk til vharrr, minhund, komakino og alle andre som har hjulpet meg 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Driver å setter sammen min første loop nå, og angrer bittert på at jeg kjøpte den argeste slangestørrelsen. 1/2 ID 3/4 OD er ikke lett å jobbe med. Bruk varmt vann så blir den lettere å bøye men den er stiv og tjukk å jobbe med ja Var da ferdig med min første loop! Mye lettere enn forventet, men brukte fortsatt 4-5 timer. Skal jeg laste opp bilder i denne tråden eller i det kalde galleriet? Og forresten, hvordan vet jeg at alle luftboblene er ute? Har svarte slanger og ingen gjennomsiktige blokker, men det kommer ingen bobler om jeg snur og vender på kabinettet. Stor takk til vharrr, minhund, komakino og alle andre som har hjulpet meg Begge steder seff Er det bobler i tanken? så er det antagelig det i loopen også. Endret 16. september 2011 av minhund Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Var da ferdig med min første loop! Mye lettere enn forventet, men brukte fortsatt 4-5 timer. Skal jeg laste opp bilder i denne tråden eller i det kalde galleriet? Og forresten, hvordan vet jeg at alle luftboblene er ute? Har svarte slanger og ingen gjennomsiktige blokker, men det kommer ingen bobler om jeg snur og vender på kabinettet. Stor takk til vharrr, minhund, komakino og alle andre som har hjulpet meg Begge steder seff Er det bobler i tanken? så er det antagelig det i loopen også. Er noen små bobler som sitter ved kantene av tanken, men tenker vel de går bort etterhvert? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) edit: har ikke fått ordnet kablene helt enda Endret 16. september 2011 av b3ndik Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ser skikkelig lekkert ut det der Hvordan får du etterfyllt loopen? Endelig ferdig med SR-2 her Far sjøl i arbeid Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) drar ut tanken, akkurat nok til at jeg får fylt på med vann Noen som vet hvordan jeg får fjernet CPU-Fan error? plagsomt med 10 sekunder ekstra oppstart... Endrer jeg noe i BIOS? Endret 16. september 2011 av b3ndik Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) drar ut tanken, akkurat nok til at jeg får fylt på med vann Ja du må disable den i BIOS, pleier å være under HW-monitor. Holder på med siste finish på Radiator-kabinettet her nå, håper jeg får fylt loopen i kveld/natt. Endret 16. september 2011 av minhund Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 drar ut tanken, akkurat nok til at jeg får fylt på med vann Ja du må disable den i BIOS, pleier å være under HW-monitor. Holder på med siste finish på Radiator-kabinettet her nå, håper jeg får fylt loopen i kveld/natt. Ok, takk Hva er specsa på SR-2 maskina? Intel Xeon regner jeg med, men resten? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 drar ut tanken, akkurat nok til at jeg får fylt på med vann Ja du må disable den i BIOS, pleier å være under HW-monitor. Holder på med siste finish på Radiator-kabinettet her nå, håper jeg får fylt loopen i kveld/natt. Ok, takk Hva er specsa på SR-2 maskina? Intel Xeon regner jeg med, men resten? 2 stk Intel Xeon X5690, 12 GB Kingston HyperX 2000MHz CL9(6x2GB), 2x Radeon HD6970 og Corsair AX1200W PSU. Vannkjølingen: 2 STK 655 pumper, Koolance tank, EK hovedkort blokk og 2 stk EK HF nikkel CPU blokker. Radiatorer: 3stk Coolgate 360 med 9 stk NoiseBlocker 1500RPM vifter og en Feser Monsta Lite 420 Rad med 6 vifter i push/pull Ekstra kjøling: Hailea water chiller Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Saftig, hva skal den brukes til? Tok tempen på idle, ikke værst. Men så er det jo ganske kaldt i rommt Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Godt i gang med lufting av loopen nå. Jeg hadde et par lekkasjer på første forsøk, men etter at jeg fikk gjort om litt på slangeføringen ser det tett ut. Takk og lov for at jeg tok til vett og installerte drenering nederst i loopen. Skjønner godt at folk blir hekta på vannkjøling. Dette var gøy! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Godt i gang med lufting av loopen nå. Jeg hadde et par lekkasjer på første forsøk, men etter at jeg fikk gjort om litt på slangeføringen ser det tett ut. Takk og lov for at jeg tok til vett og installerte drenering nederst i loopen. Skjønner godt at folk blir hekta på vannkjøling. Dette var gøy! Jeg håper du har tatt bilder underveis Det er gøy med vannkjøling, faren er at man alltid vil ha det enda bedre. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Godt i gang med lufting av loopen nå. Jeg hadde et par lekkasjer på første forsøk, men etter at jeg fikk gjort om litt på slangeføringen ser det tett ut. Takk og lov for at jeg tok til vett og installerte drenering nederst i loopen. Skjønner godt at folk blir hekta på vannkjøling. Dette var gøy! Jeg håper du har tatt bilder underveis Det er gøy med vannkjøling, faren er at man alltid vil ha det enda bedre. Da jeg begynte med dette for noen måneder siden skulle jeg egentlig bare ha et billig CPU-sett. Men, til nå har jeg hele systemet under vann, har remontert loopen(med ymse modifikasjoner og nye deler) oppimot 10 ganger, brukt 10000kr på utstyr og sitter nå å sikler over mere leketøy på Aquatuning Skummelt Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Godt i gang med lufting av loopen nå. Jeg hadde et par lekkasjer på første forsøk, men etter at jeg fikk gjort om litt på slangeføringen ser det tett ut. Takk og lov for at jeg tok til vett og installerte drenering nederst i loopen. Skjønner godt at folk blir hekta på vannkjøling. Dette var gøy! Jeg håper du har tatt bilder underveis Det er gøy med vannkjøling, faren er at man alltid vil ha det enda bedre. Da jeg begynte med dette for noen måneder siden skulle jeg egentlig bare ha et billig CPU-sett. Men, til nå har jeg hele systemet under vann, har remontert loopen(med ymse modifikasjoner og nye deler) oppimot 10 ganger, brukt 10000kr på utstyr og sitter nå å sikler over mere leketøy på Aquatuning Skummelt Monterte loopen min i dag, har allerede kjøpt nye vifter og lys Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg begynte i 2008 med å bygge min første PC noen gang, vannkjølt så klart. Har nå 7 vannkjølte maskiner her og 2 på luft . Bruker sikkert 50.000,- ++ i året på HW og vannkjøling 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå