Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

ohmy.gif Jeg kjører med Feser One og Apogee XT, den har kjørt nå snart i 6 mnd så jeg bør åpne den og sjekke da?

Det bør du kjære venn.

Mumriken: ikke undervurder det dyser gjør og den typen blokker..de fester det seg fort dritt i.

Jeg renser annenhver måned for og ha en optimal blokk.

Det som er greit og planlegge loopen slik at det er lett.

Noen hurtig koblinger mellom cpuen og det andre er foreks. ikke dumt.

Da kan du bare ta av cpu blokka med slangene , rense og sette den på og klipse på hurtigkoplingen;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oi, såpass ofte :blush: er det noe dritt i når du åpner?

driv å planlegge dreneringspunkt på loopen no så det skal bli litt greiere å få skifte vann.slik det er no så er det et helvette

er alle kjølevæsker med fargetilsetting like ille som feser one?

kjører no på spygrønn væske fra båten

sorry for dobbelpost..

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Et spørsmål: skal som tidligere nevnt ha alt av vannkjøling i nedre del av kabinettet. Radiatorene vannpumper viftestyring, flowmeter i egen kasse under pc...

Hvor bør jeg da plassere strømforsyningen. Kan ha den over hovedkortet som var standard i gamledager i stående kabinetter mens dagens kabinetter tydeligvis har denne i nedenfor hovedkort.

Kanskje best å ha den i øvre del for å unngå evt vann i strømforsyning... eller hva ville dere gjort ?

vurderer eventuelt å kjøre egen strømforsyning til viftestyringen og vannpumper da jeg har en 433 watt psu som ikke er i bruk og en god del kabler er klippet av... Synspunkter taes gjerne imot :)

Lenke til kommentar

driv å planlegge dreneringspunkt på loopen no så det skal bli litt greiere å få skifte vann.slik det er no så er det et helvette

sorry for dobbelpost..

jeg bruker Tygon sorte slanger, en av de få slangene som er sorte og ikke blåbrune.

Er ofte dritt ja, og andre ganger ikke.

Vet noen om Classified blokk..send meg pm;)

Lenke til kommentar

sorry for dobbelpost..

jeg bruker Tygon sorte slanger, en av de få slangene som er sorte og ikke blåbrune.

Er ofte dritt ja, og andre ganger ikke.

Vet noen om Classified blokk..send meg pm;)

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/motherboard-blocks/full-board-blocks/x58-chipset.html

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=243938

http://www.koolance.com/product_wizard/blocks.php#mb-evx58cf

http://www.ncixus.com/products/1165/168/Water%20Cooling/Motherboard%20Blocks/

http://www.jab-tech.com/Bitspower-BP-WBEIX58NSC-BK-Black-Freezer-EIX58NSC-pr-4459.html

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Idleman: Takk for linkene, men jeg har alle de i hodet :thumbup:

Leser om det hver dag så og si.

Men nå tenkte jeg på brukt, samme gjelder det coolermaster Stacker jeg nevnte for noen dager siden. Den gamle sorten, ikke de greiene de har kommet med nå :tease:

Men tusen takk for alle linkene.

wiki: elsker mips, så kjøper jeg det så blir det nok mips.

Men får se nå om det fungerer først :!:

Edit: Blir nok ikke mips, IGJEN så har de gjort den meget restriktiv med og dele den opp så man må bruke 4 nipler istedenfor 2 , samt 2 blokker istedenfor 1.

Bitspower har noen fine, men overpriset. Koolanze bruker og være i nikkel og det passer dårlig med sort\kobber stilen jeg kjører.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Idleman: Takk for linkene, men jeg har alle de i hodet :thumbup:

Leser om det hver dag så og si.

Men nå tenkte jeg på brukt, samme gjelder det coolermaster Stacker jeg nevnte for noen dager siden. Den gamle sorten, ikke de greiene de har kommet med nå :tease:

Men tusen takk for alle linkene.

wiki: elsker mips, så kjøper jeg det så blir det nok mips.

Men får se nå om det fungerer først :!:

Edit: Blir nok ikke mips, IGJEN så har de gjort den meget restriktiv med og dele den opp så man må bruke 4 nipler istedenfor 2 , samt 2 blokker istedenfor 1.

Bitspower har noen fine, men overpriset. Koolanze bruker og være i nikkel og det passer dårlig med sort\kobber stilen jeg kjører.

så ut som prisene på bitspower var rabattert?

Lenke til kommentar

jeg og min blindhet som kommer og går :!:

skal sjekke den nå;)

Vet du hvordan det er med frakt fra der?

synd de bare hadde den i den fargen:(

Og koolanze har ikke egen fulldekkende blokk, man må kjøpe blokker til enkelte deler på hket.

Så hvis det blir så blir det sort EK eller sort BP, får se:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg syns Tygon slangene mine ikke kan bøye seg noe i forhold til hva jeg ser andre har fått til på bilder. Det er ID 1/2 og OD 5/8. Noen tips?

Kanskje det hjelper å helle varmt vann i slangen og kjøle ned med bøyen ?evt ha sand i slangen varm opp vann i kasserolle varme opp slangen og bøye.. sanden gjør at slangen ikke 'knekker'

Bare noen forslag.

Ikke testet selv på tygon slange

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

jeg og min blindhet som kommer og går :!:

skal sjekke den nå;)

Vet du hvordan det er med frakt fra der?

synd de bare hadde den i den fargen:(

Og koolanze har ikke egen fulldekkende blokk, man må kjøpe blokker til enkelte deler på hket.

Så hvis det blir så blir det sort EK eller sort BP, får se:)

Du kan sikkert maile EK butikken å spørre om han kan fikse en CU versjon av blokken å ta blokken ut av nikkel processen burde være grei skuring

Lenke til kommentar

Jeg syns Tygon slangene mine ikke kan bøye seg noe i forhold til hva jeg ser andre har fått til på bilder. Det er ID 1/2 og OD 5/8. Noen tips?

Alltid syns Tygon er litt oppskrytt. Har ikke prøvd det mye, men den ene gangen Tygon var herre i mitt system, så var jeg ikke over-imponert.

Feser har alltid levert. Har Primochill og Mastekleer på vei i posten, så skal bli gøy å sammenligne.

Lenke til kommentar

tenkte å prøve med en sann sølvspiral, men vil finne ut om den gjør vannet ledende først. frister lite med en kortsluttning

Mesteparten av det man (vanligvis) har i systemet leder strøm uansett, så tror ikke det er noe stress.

nja... feser one kjølevæska leder ikke strøm da :)

hadde ei bra lekasje fra nb som rant nedover hket, over på gpuer og inn i pci-e port.

fikk 4x istedet for 16x. måtte rense for størkna kjølevæske inni porten, men ingen kortsluttning heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...