Balli Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) oh noez dobbel post! :O men minhund begynner vel å miste tolmodighet så her har du/dere maskinen min: http://youtu.be/qi8d_7EmW2c Før noen kommenterer det: nr1: jeg høres rar ut iknow nr2: "flappe" lyden er jeg som leker med gummibeskyttelsen til telefonen :!: Ble meget stille her nå! Endret 15. september 2011 av Balli 3 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 oh noez dobbel post! :O men minhund begynner vel å miste tolmodighet så her har du/dere maskinen min: http://youtu.be/qi8d_7EmW2c Før noen kommenterer det: nr1: jeg høres rar ut iknow nr2: "flappe" lyden er jeg som leker med gummibeskyttelsen til telefonen Ble meget stille her nå! Håper du har tenkt til å rydde litt kabler etterkvert Lenke til kommentar
Balli Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 det bak mener du? er uansett kun på lufting, sikkelig kabel ordning kommer vel. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Så veldig bra ut det der Balli Hvilken pumpe er det du har i systemet? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) denne! for de som lurer så er den lange slangen fra pumpe til 280 rad lagt slik for å eliminere knekk Endret 15. september 2011 av Balli Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 er det nødvendig å vaske alle delene eller klarer jeg meg uten det? Har ikke så mye destillert vann at jeg kan gjøre det, eller kan jeg vaske med vann fra springen? Bumppp Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) er det nødvendig å vaske alle delene eller klarer jeg meg uten det? Har ikke så mye destillert vann at jeg kan gjøre det, eller kan jeg vaske med vann fra springen? Bumppp Går helt fint å bruke springvann, jeg gjør det selv men man kan få alger om du ikke bruker algemiddel. @Balli Pumpa er bra den, det bare så ut som du hadde litt lite flow men du har nok mye luft i systemet. Rist pc'n masse men forsiktig. Endret 15. september 2011 av minhund Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Bruker silver kill coil og destillert, ionefritt vann Endret 15. september 2011 av b3ndik Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Bruker silver kill coil of destillert, ionefritt vann Da håper jeg du ikke har EK's GPU blokker med nikkel, regner med at du er klar over at du tilfører ioner i vannet med silvercoil. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Bruker silver kill coil of destillert, ionefritt vann Da håper jeg du ikke har EK's GPU blokker med nikkel, regner med at du er klar over at du tilfører ioner i vannet med silvercoil. Har swiftechs evga hydro copper 2 blokk og ek supreme ltx EN Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det var jo litt trøbbel med disse nikkel blokkene til EK en liten stund pga for tynt nikkel belegg var derfor jeg spurte. Var veldig mange som brukte silvercoil som hadde det problemet. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Skjønner, bygger mitt første vannkjølte system I morra, kommer med bilder! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Skjønner, bygger mitt første vannkjølte system I morra, kommer med bilder! Lykke til med byggingen i morra Ta deg god tid og husk at det er PC deler du jobber med og ikke bil så vær forsiktig med kreftene når du setter på blokker. Bygging er gøy 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Skjønner, bygger mitt første vannkjølte system I morra, kommer med bilder! Lykke til med byggingen i morra Ta deg god tid og husk at det er PC deler du jobber med og ikke bil så vær forsiktig med kreftene når du setter på blokker. Bygging er gøy Når jeg skal vaske dem, skal jeg bare koble komponenten som skal vaskes til pumpa og tanken og fylle tanken med springvann og kjøre på? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Skjønner, bygger mitt første vannkjølte system I morra, kommer med bilder! Lykke til med byggingen i morra Ta deg god tid og husk at det er PC deler du jobber med og ikke bil så vær forsiktig med kreftene når du setter på blokker. Bygging er gøy Når jeg skal vaske dem, skal jeg bare koble komponenten som skal vaskes til pumpa og tanken og fylle tanken med springvann og kjøre på? Neh, jeg pleier bare å la vanntrykket i springen gjøre jobben. Kobler kun på en ting av gangen og klemmer slangen opp til springen inni neven så det ikke spruter villt omkring. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hvor lang levering har aquatuning som oftest? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Kabinettet er egentlig meget dårlig balansert når det kommer til luftgjennomstrømning. Inntak bak vil suge opp litt av varmlufta fra strømforsyningen. Inntak på toppen vil suge opp varmluft fra kabinettet generelt. Egentlig burde både radiatoren i toppen og radiatoren bak trekke lufta ut av kabinettet. Men uten modifikasjoner så kommer det allt for lite luft inn i kabinettet. En plass du kan hente mer frisk luft er 5 1/4 brønnene. En vifte som trekker inn der vil hjelpe en god del. Kansje modifisere midt plata i kabinettet slik at det er 2 vifter som trekker inn luft der, ikke bare 1. Vifta til harddiskene vil da også stjele litt luft, det er ikke mye luft harddiskene trenger så den kan med fordel skrues ned til/byttes til en vifte med 500ish rpm. En vifte i døra vil også hjelpe mye om det er mulig... Ja jeg sløyfet luftgjennomstrømning til fordel for friskluft til radiatorene. Ser for meg at kaldluft gjennom en radiator er bedre enn varmluft og det er forsåvidt ellers ingenting der inne som lider av all den varme lufta, bortsett fra chipset kanskje. Snur jeg alle rad-viftene til å blåse ut er jeg redd varmluften fra skjermkortene kommer til å påvirke tempen negativt. Jeg skal eksperimentere litt og se om jeg får til noe lurt Jeg tror ikke du tok poenget helt. 1.Slik det er nå er det helt ubalansert. Du får ikke like mye luft gjennom radiatorene som du kunne ha fått fordi mottrykket er for stort. 2. Mange av åpningene som varmlufta blir presset ut av er rett i nærheten av en vifte som suger luft inn i kabinettet. Så du pumper varm luft inn i kabinettet igjen. Varm luft stiger. Så om du dytter varm luft ut i bunn av kabinettet og henter inn kald luft i toppen så vil du suge inn litt av den varme lufta igjen. Derfor er det en god ide og ha litt avstand mellom innsug og utluft, og gjerne suge inn frisk luft nede og i front, og sleppe ut varmluft bak og i toppen. (sånn grovt sett, en vifte i sidedøra pleier også å hjelpe en del f.eks) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Joda, poenget er klart. Spørsmålet er dog om det er bedre å kjøre varmluft gjennom radiatorene kontra friskluft med større mottrykk. Den eneste radiatoren som suger inn varmluften som siger ut vil isåfall være den i bakkant. Forskjellen med kabinettdøren av er forsåvidt lik null så mottrykket kan umulig utgjøre så mye. Tenker jeg uansett monterer en ekstern for å se om det hjelper. I samme slengen skal jeg teste med reversert luftflyt Kan i samme slengen montere en kraftig 140mm vifte i bunn for å få inn litt mere luft. Endret 16. september 2011 av Komakino Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Du har vannkjølt det som produserer mest varme i kabinettet, så om du har balansert gjennomstrømninga i kabinettet så er det ikke mye lufta blir varmet opp forbi di andre komponentene. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Om du skal teste å snu viftene (alle blåser ut) så kan du i samme slengen teste uten sidedøra og med en bordvifte blåsende inn i kabinetet. Da finner du ut hva di radiatorene du har montert klarer under optimale forhold. Er vannet fremdeles for varmt da, så vet du iaf at du trenger mer radiator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå