Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser kjempe bra ut, Jeg måtte plutselig på jobb så bildene mine kommer ikke før i kveld!

i lied, skal på jobb tidlig imorgen, orker ikke utfyllende post med bilder(bruker en liten laptop atm, ikke optimalt til forum-bruk :tease: )

jobber til 21 ish i morgen, kommer bilder da hvis jeg ikke er for opptatt med å spille på maskinen :innocent:

Endret av Balli
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg vurderer og kjøpe meg vannkjøling, men har ikke peiling på hva jeg skal velge av deler. Vil ha det billigst mulig, og har kommet fram til dette:

post-211321-0-26944300-1315613053_thumb.png

totalpris: 3791.

Det synes jeg var en grei pris, men nå har jeg rett og slett ikke peiling på vannkjøling.

Ser dette greit ut? jeg skal bare kjøle ned cpu, nå for tiden er det en Phenom II X6 1055T, men skal ha buldozer når det kommer ut. :)

Er det noe man må passe på om man har vannkjøling? Noe vedlikehold som må gjøres ofte? Alt skal inn i et Fractal Design Arc. Blir trangt, men det går greit så lenge jeg har god kjøling.. :p

Lenke til kommentar

Du bør skaffe en pumpetopp, ser mye bedre ut, øker ytelsen og gir større muligheter mtp. tilkoblinger. Kan hende at det følger med en, ikke vet jeg.

Det enkleste ville være å bruke destillert vann med silver kill coil eller andre algedrepende middel.

Er det noe man må passe på om man har vannkjøling?

Ja, du bør bytte vann og rense det en gang i året.

Ellers ser det greit ut, bare pass på at alle nipler og slanger passer. Vent på svar fra vharr, han har mer peiling enn meg. Lykke til! :new_woot:

edit: ser ut til at du ikke trenger topp på den pumpa.

Endret av b3ndik
Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er sterk motstander av at folk bruker denne tråden til å poste slik som Crazyjoey gjorde her. Det er greit at man poster "se her, jeg bygger ting" og tilfeldige bilder og slikt, tilfeldige diskusjoner og helt (i mangel av et bedre, Norsk ord) random ting som om man faktisk var på en kafe.

Men har man et eget spørsmål, så lager man jo en egen, dedikert post på det i selve forumet. Denne tråden er ikke et forum i seg selv.

Denne måten å bruker tråder på er veldig utbrett her på forumet, og folk gjør det samme i "Guide: Basic vannkjøling & anbefalinger"-tråden og "Vannkjøling - FAQ"-tråden.

Det blir som at alle 100 personene som jobber på et kontor hvor alle har sin egen mobiltelefon absolutt insisterer på å bruke den ene telefonen som står i hjørnet, og venter i kø på den.

Eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er sterk motstander av at folk bruker denne tråden til å poste slik som Crazyjoey gjorde her. Det er greit at man poster "se her, jeg bygger ting" og tilfeldige bilder og slikt, tilfeldige diskusjoner og helt (i mangel av et bedre, Norsk ord) random ting som om man faktisk var på en kafe.

Men har man et eget spørsmål, så lager man jo en egen, dedikert post på det i selve forumet. Denne tråden er ikke et forum i seg selv.

Denne måten å bruker tråder på er veldig utbrett her på forumet, og folk gjør det samme i "Guide: Basic vannkjøling & anbefalinger"-tråden og "Vannkjøling - FAQ"-tråden.

Det blir som at alle 100 personene som jobber på et kontor hvor alle har sin egen mobiltelefon absolutt insisterer på å bruke den ene telefonen som står i hjørnet, og venter i kø på den.

Eller noe sånt.

Om du ser i førsteposten så er dette en kafè for å fjerne pratingen i galleritråden. Synes derfor at alt som har med vann/ekstremkjøling hører hjemme her, både bilder og prat.

Lenke til kommentar

Har man spørsmål som ikke er direkte relatert til det som allerede diskuteres i en tråd, så er vanlig praksis at man oppretter en ny tråd. Alt annet vil kalles "trådkapring" på andre fora.

Men ja, det er sikkert fullt lovlig, og som jeg sa er det en etablert praksis på forumet allerede. For meg er det helt ubegripelig.

Denne tråden er til for spm og prat om vannkjøling så Crazyjoey sin post er helt relevant.

:thumbup:

Så hva er da poenget med å ha egen seksjon på forumet til emnet, når man like gjerne kan ha en enkel tråd som denne?

Lenke til kommentar

Denne tråden er til for spm og prat om vannkjøling så Crazyjoey sin post er helt relevant.

:thumbup:

Så hva er da poenget med å ha egen seksjon på forumet til emnet, når man like gjerne kan ha en enkel tråd som denne?

Fordi det ikke er mange på forumet som driver med vannkjøling :cool:

Det kan jo tidvis gå flere uker mellom hver post på denne delen av forumet så derfor må det vel vær greit at vannrelaterte ting diskuteres i kaféen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...