Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Ang. quick connects. Spruter det ikke vann til alle kanter når man drar dem av? Eller er det en lås der av no slag? I så fall, er denne stabil, eller må man pakka ikke komponentene med papir før man napper av? Er skeptisk til dette altså...

 

 

Ingen sprut eller noe sånt, kan komme EN dråpe når du tar de fra hverandre det er alt.:roll:

 

Lager en videosnutt som viser i morra :yes:

Endret av minhund
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fortsetter jeg der vi slapp. Neste skritt er å finne de beste viftene til henholdsvis lavpris, entusiast og stillegående. Noen som har peiling? :)

Budsjett.png

 

Kabinett: Antec Nine Hundred Two

Vannblokk: EK Supreme LT

Pumpe: Phobya DC12-260

Radiator: XSPC RS360 BLACK Triple Radiator

 

Slanger: Tygon 3603 1/2" ID (3/4" OD)

Reservoar: Swiftech MCRES-Micro Rev. 2

 

Vifter: Scythe S-Flex 1900RPM (3x)

Cirka 1100 kroner for vannkjøling

---

Allrounder.png

Kabinett: Corsair Obsidian 800D

 

Vannblokk: EK Supreme HF

Pumpe: Swiftech MCP 655

Radiator: HWlabs SR-1 360

Reservoar: IandH Stealth Res 225

 

Slanger: Tygon 3603 1/2" ID (3/4" OD)

 

Vifter: Scythe S-Flex 1900RPM (3x)

Cirka 3450 kroner for vannkjøling

---

Stillegende.png

Kabinett: ...

Vannblokk: EK-Supreme HF

Pumpe: ...

Radiator: ...

Reservoar: ...

Slanger: Tygon 3603 1/2" ID (3/4" OD)

Vifter: Noiseblocker BlackSilentPro PLPS PWM (3x)

---

Entusiast.png

Kabinett: Lian Li PC-80

Vannblokk: EK Supreme HF

Pumpe: Swiftech MCP 655 X2

Radiator: Watercool MO-RA3

Reservoar: Koolance RP-450X2

Slanger: Tygon 3603 1/2" ID (3/4" OD)

Vifter: Scythe S-Flex 1900RPM (3x)

---

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hmm, da må man kanskje definere entusiast(?). En entusiast kan jo være en som vil makse ytelsen, uten å tenke på støy, pris og slikt. Alikevel anser jeg meg selv som entusiast, selv om jeg bryr meg veldig mye om nemlig støy, design og pris.

 

Jeg tror kanskje entusiast-kategorien må være slik at pris ikke prioriteres. Man tar de beste delene uavhengig av pris, mens støy og design taes med i betraktningen - uten å være en særlig avgjørende faktor.

 

Ellers, et par små snaps fra hva jeg driver med om dagen:

 

 

post-165136-0-88709100-1300447105_thumb.jpg

post-165136-0-12572500-1300447135_thumb.jpg

 

 

 

Kommer mer når jeg har tid/orker å ta bilder. Kommer hvertfall endel når hele riggen er ferdig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at kabinett ikke skal inkluderes, da det er veldig individuelt, og jeg går etter design før noe annet.

 

Jeg valgte Silverstone TJ07 av den grunn, som jeg synes er penere enn noe Corsair eller Lian Li har klart å klatte sammen, meg om det. Men jeg kan fortsatt ha 2 stk 2x120 og 1 stk 1x360 i kabinettet, samt ha en god del med stæsj inni det. Igjen, meg om det.

Lenke til kommentar

Syntes det er bra at vi inkluderer kabinett.

 

Husk, dette er en veiledning, ikke en fasit. De kabinettene som blir forslått, fungerer med sikkerhet sammen med produktene som er valgt ut.

 

Er langt ifra alle kabinetter som har plass til intern vannkjøling, da spesielt ikke i entusiast sjiktet, da det gjerne er snakk om å kjøle flere komponenter, og større tanker der.

Lenke til kommentar

Vet noen av dere om et kabinett (eller fler?) som fungerer som passiv radiator?

 

Er interresert i et midi- eller big-tower som fungerer slik til å erstatte et gammelt billig coolermaster kabinett for en eldre maskin med rundt 100W TDP totalt. Muligens i sammenheng med en oppgradering/utbytting til Lano eller SB rundt sommeren.

 

Maskinen er til min far, som er støyalergiker. Han hater også når ting henger eller går tregt (men driver ikke med noe spesielt tungt på maskinen), så den har hatt SSD i 2 år nå.

 

EDIT: PS, estetisk rent design er et pluss. Blinkende lys eller "LANboi" utseende er dealbreaker.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hmm, da må man kanskje definere entusiast(?). En entusiast kan jo være en som vil makse ytelsen, uten å tenke på støy, pris og slikt. Alikevel anser jeg meg selv som entusiast, selv om jeg bryr meg veldig mye om nemlig støy, design og pris.

 

Jeg tror kanskje entusiast-kategorien må være slik at pris ikke prioriteres. Man tar de beste delene uavhengig av pris, mens støy og design taes med i betraktningen - uten å være en særlig avgjørende faktor.

Der er jeg forsåvidt helt enig. Har du videre noen konkrete forslag til vifter? :)

Lenke til kommentar

Vet noen av dere om et kabinett (eller fler?) som fungerer som passiv radiator?

 

Er interresert i et midi- eller big-tower som fungerer slik til å erstatte et gammelt billig coolermaster kabinett for en eldre maskin med rundt 100W TDP totalt. Muligens i sammenheng med en oppgradering/utbytting til Lano eller SB rundt sommeren.

 

Maskinen er til min far, som er støyalergiker. Han hater også når ting henger eller går tregt (men driver ikke med noe spesielt tungt på maskinen), så den har hatt SSD i 2 år nå.

 

EDIT: PS, estetisk rent design er et pluss. Blinkende lys eller "LANboi" utseende er dealbreaker.

 

Tja, hva med HFX?

Classic

post-140856-0-94239600-1300530632_thumb.jpg

 

Mini metal

post-140856-0-12458700-1300530636_thumb.jpg

 

Micro m2

post-140856-0-28255700-1300530635_thumb.jpg

 

Vendur.no har ihvertfall hfx i norge

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg vurderer å skaffe meg GTX560 Ti kortet, men ser ikke ut som om kjøleblokk produsentene er ferdige med sine blokker til dette kortet.

Mener jeg så en blokk fra EK på en eller annen nettbutikk.

Andre som har eller vurderer dette kortet?

Tipper jeg går for SO (Super Overclocked) versjonen, og er da spent på om blokkene som skal passe out of the box på referansekjølerne vil passe på dette kortet.

Linky

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å teste Core i7 980'n nå i dag. Men uansett hva jeg gjorde fikk jeg ingen boot. Demonterte alt, satt sammen igjen, no luck. (resatt BIOS selvfølgelig, plugget ut alle disker, optiske drev, alt av strømkabler til alle komponenter osv osv).

 

Satte tilbake min gamle Xeon W3540, bootet på første forsøk.

 

Enten så er det noe galt med prosessoren, eller så må jeg ha ny BIOS for å støtte 980'n.. Noen som har vært borti lignende? Kjører eVGA X58 3x SLi hovedkortet mitt (ikke sett meg mål på å bytte over til Classified kortet enda :p )

 

Spørs om jeg kanskje må prøve det nå da for å se om jeg får bootet med 980'n..

 

EDIT: Nevermind. Nå booter 980'n. Var bare BIOSen som var for gammel. Mente jeg hadde lest at den versjonen jeg kjørte på hadde support for 980, men var bare for Xeon det. Så nå fungerer det.

 

For å gå litt on-topic også. Temperaturen så langt ser bedre ut på 980'n enn den var på W3540'n. Så da skal jeg ikke klage :)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
<snip>

Det var artikkelen på HW.no som fikk meg til å tenke på det, men det var det spesifike med tanken at det skulle være via vann og ikke heatpipes, og helst stående tårn. :)

Klarer Classic der forresten å holde unna 90W fra en prosessor på en sommerdag? Det står ikke noe om TDP.

Lenke til kommentar

Der er jeg forsåvidt helt enig. Har du videre noen konkrete forslag til vifter? :)

 

Jeg vipper mellom Delta og Scythe S-Flex. Fordi, Deltaviftene er syke på ytelse, men bråker som et uvær. Scythe er veldig bra på ytelse med sine 1900rpm, og kan være lydløse med kontroller.

 

Personlig ville jeg valgt S-flex, men dersom poenget med oppsettet er overklokking/ren ytelse så måtte det blitt Delta. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...