Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Selv har jeg en Xeon W3540 @ 4GHz og 2 stk 480 GTX på en 480 (quad) radiator fra EK (Magicool eller hva dem heter). Med 4 stk Scythe Ultra Kaze 3000rpm vifter. Får som sagt høyere temperatur enn deg. Men tror nok mitt oppsett genererer en del mer varme enn ditt også. (viftene går på 6v, ikke 12!)

 

Så jeg kommer til å gå over til 2 eller 3 480 radiatorer etterhvert. Skjermkortene på en, og cpu+hovedkort på en. Eventuelt skjermkortene på hver sin, også cpu+hovedkort på en egen. Men da trenger jeg nytt kabinett først, også en dobbel tank + en pumpe til. Om jeg ikke bare lager en stor loop da ;) Også deler den opp om temperaturene allikevel ikke blir bra nok. Vi får se.

 

Poenget mitt var i grunn at flere radiatorer, eller eventuelt store (type 1080 rads) ikke nødvendigvis er helt bortkastet. Selv om de fleste noenlunde normale oppsett klarer seg med 360/480 radiator.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ditt lager nok mer varme enn mitt(målte ca 650isj Watt ut av veggen under den testen der, men kjører ikke viftene mine på mer enn 5v(men de støyer i meste laget da også).

 

Men som sagt, tror jeg lett kunne lagt til et 5970. Måtte muligens økt viftehastigheten noe.

Intrykket mitt er at mange pøser på med mer rads enn de trenger, men kanskje jeg endrer mening når jeg skifter vifter :tease:

Lenke til kommentar

Herregud hvordan skal du få plass til alt det der Silent? :p

 

Fine temps mumriken!

 

Har byttet ut 5970'n min med 2x6970 nå. Venter på vannblokker. Tipper dette vil generere en del mer varme enn mitt forrige oppsett. Blir spennende å se. Mulig jeg må kaste inn en ekstra radiator. Luftkjølt holder GPU-ene 92C hver, men skal sies at reference kjølerne på de korta er bortimot ubrukelige.

 

Noen som er interessert i en EK-FC5970 blokk + bakplate :)?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

6970cf kommer nok til å generere noe mer varme ja.Har du gode temps på 5970 så vil du sikkert ha brukbare 6970cf også, men om du var i grenseland derimot så må det nok tiltak til.

 

Er veldig fornøyd med tempraturene mine spesielt med tanke på at det er singelloop med cpu og 2gpuer på en 360 rad så det blir vel kanskje en fullcover hk blokk snart også..

 

@Silent: hvor får man kjøpt det kabinettet der, og hva heter det? :cool:

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

@Mumriken

 

Hadde ganske så respektable temps med 5970. Aldri over 55C i furmark (romtemp 25-39~), noe jeg er ganske så fornøyd med, med bare én 3x120 rad og overklokket i7 + varmt hovedkort.

 

Med disse kortene er vel egentlig alt under 60/70 grader godkjent imo, ettersom de blir helt sinnssykt varme. CPU'en derimot... Væsken blir jo også mye fortere borte ved høyere temps, så blir spennende å se hva som skjer.

 

@Silent

 

Ah, det kabinettet der ja. Tror jeg holder med til armorsuiten min en stund enda. Bare tanken om å starte helt fra bånn av med nytt kabinett gir meg magesår :p

Lenke til kommentar

Bah liten krise her en av 3 Laing DDC Pluss pumpene stoppet plutselig mitt under klokking av GPUene :ohmy:

Artifacts og vanntemp på 55 grader :no:

 

Det har jeg og opplevd en gang. Da var det heldigvis bare dårlig kontakt i molex-pluggene. Jeg lodder alltid om til 3-pin nå.

Lenke til kommentar

Da ble det omsider en Core i7 980X på meg også ;) Så kanskje jeg sparer meg litt forbannelse også, siden min nåværende prosessor er ekstremt sulten på spenning. 980'n til **dp** skal være en del bedre på det punktet, og den er på vei til maskinen min (takk til **dp**!).

 

På tide å plukke ned vannkjølingen og få fart på Classified kortet (Soppen sitt gamle, takk takk) også nå da kanskje. Samt kjøpe noen 45 og 90 grader koplinger. Nå er slangene mine laaaange for å unngå for mye bøy.

 

Håper bare jeg klarer å få opp alle compression koplingene mine. Sleit som "#¤%"#¤ med å få skrudd dem opp når jeg drev å testa i forkant av byggingen sist i alle fall.

Lenke til kommentar

Da ble det omsider en Core i7 980X på meg også ;) Så kanskje jeg sparer meg litt forbannelse også, siden min nåværende prosessor er ekstremt sulten på spenning. 980'n til **dp** skal være en del bedre på det punktet, og den er på vei til maskinen min (takk til **dp**!).

 

På tide å plukke ned vannkjølingen og få fart på Classified kortet (Soppen sitt gamle, takk takk) også nå da kanskje. Samt kjøpe noen 45 og 90 grader koplinger. Nå er slangene mine laaaange for å unngå for mye bøy.

 

Håper bare jeg klarer å få opp alle compression koplingene mine. Sleit som "#¤%"#¤ med å få skrudd dem opp når jeg drev å testa i forkant av byggingen sist i alle fall.

 

Du skal vel ikkje kjøpe noe dritt fra meg også da, så har du kjøpt fra enda flere fra forumet :p

Lenke til kommentar

Har sjekket det men det var bra kontakt, ser ut som det er selve pumpa for det lukter svidd fra den :(

 

Laing er veldig greie på RMA dog. Fikk en ny en gang min røk. Trengte ikke engang sende den ødelagte tilbake, måtte bare sende bilde av en ødelagt spole.

Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om quick release connector? Tenkte å kjøre et par inn i systemet mitt, da jeg alltid har et behov for å pille på saker, og veldig slitsomt å tømme alt bare for å rette små ting.. F.eks når jeg skal bytte vifter eller gjøre noe med radiatoren. Må jo tømme systemet for å få den ut av kabinettet.

 

Kommer de til å hindre vannstrøm? typ Denne og Denne ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...