Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CoolIT Pump

Motor: Electronically commutated, brushless DC.

Nominal Voltage: 12 VDC

Nominal current: 0.14 A (consumes ~1.5W)

MTBF >50,000 Hours

Maximum Head: 110 cm H2O.

Maximum Flow Rate: 1.5 L/minute

Maximum Operating Temp.: 70° Celsius

Fittings Style: CoolIT 6mm FEP barb system fittings.

Dimensions: 60 mm x 48 mm x 30 mm

Weight: 57g

 

 

CoolIT 120mm Radiator (Default Configuration)

Description 120mm Class Liquid Cooling Radiator

Construction/materials: Louvered aluminum fins, tubes and body

Performance/Design: Optimized for high performance at low fan speed for low noise operations.

Fittings style: CoolIT 6mm FEP barb system compatible fittings.

Dimensions 155 mm tall x 120 mm wide x 25mm thick

 

står på siden der under videoen.. :p

Endret av Crazyjoey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke bare lavere temps det går på, men også hvor lenge det går før alt vannet er oppvarmet.

Jo mindre raddis jo mindre varme forsvinner fort for og si det enkelt.

det blir tilført like mye varme, men det blir tilført mer kulde med større rad. Rett skal være rett :innocent:

 

@agentspoon, på stillegående vil det være vifter og pumpe som lager støy ja, så en lav fpi (fins per inch) rad kombinert med vifter med lavt turtall vil gi deg god ytelse, med lite støy.

 

ved lav fpi er luftflyt viktig.

ved høy fpi er lufttrykk viktig.

 

til det stillegående bygget kan jeg anbefale Akasa apache black eller Scythe Gentle Typhoon (ikke høyere enn 1450 med mindre du slenger på viftekontroll

  • Liker 1
Lenke til kommentar

+1 pedersen, selv om å kritisere semantikk på nettet kan oppsummeres i denne fine xkcd utgaven: http://xkcd.com/386/

 

Jeg holdt på å kommentere dette selv tidligere, men multitasket ganske tungt og glemte det.

 

Når man skriver "rett skal være rett" så er det en fordel å skrive rett selv, både syntaks og semantisk.

 

Korrekt blir "Jo mindre radiator, desto mindre varme flyttes ut av vannet pr tidsenhet". Selv foretrekker jeg å formulere det på stigende måte; Jo større radiator, desto raskere flyttes varme ut av vannet. Jo raskere varme flyttes ut av vannet, desto raskere oppnåes termisk likevekt, samt likevektspunktet blir lavere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hahaha, fikk vel som fortjent :!:

Når vi er inne på det, betegner man kulde som minusgrader. eller regnes alt som mangel på varme?

 

@gullars: nå var min kommentar ment som en spøk mer enn en rettelse ;) Men gud hvor jeg elsker det bildet der, haha :thumbup:

Lenke til kommentar
Når vi er inne på det, betegner man kulde som minusgrader. eller regnes alt som mangel på varme?

Kulde må sees på relativt (varmere, kaldere), og er også en subjektiv sak for oss levende vesner (sans input). Temperatur følger en absolutt målestokk, Kelvin. ;)

 

Første gang jeg så den XKCD posten lo jeg høyt mens jeg satt alene, og jeg synes fortsatt den er morsom og flirer altid når jeg ser den. Den fanger liksom essensen av så mye. Det er også denne saken troll benytter ^^

Lenke til kommentar

Rett og slett kun denne som holder igjen monster-bestillingen min:

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p10780_EK-Water-Blocks-EK-FC580-GTX-Backplate---Nickel-plated.html

 

Irriterende, men tenker at det er greit å ha bakplate - selv om den i mitt prosjekt blir opp/ned. Ser endel bedre ut anyways.

 

Hvor har de best utvalg av skruer til radiator osv?

 

Har dere noen forslag til billige og stille 120mm vifter som dytter litt luft.

 

Billigste er jo Yate Loon, og de er gode ift pris. Ellers er jeg storfan av Scythe hvis man vil ha litt trøkk, mens Fractal Design og Nexus er de beste svakviftene jeg har erfaring med. De er lydløse hvis man har mer enn én harddisk.

Lenke til kommentar

Feks Noiseblocker kunne vært noe for deg?

Det ser ut til å være et greit alternativ, men jeg er ikke helt overbevist.

 

Billigste er jo Yate Loon, og de er gode ift pris. Ellers er jeg storfan av Scythe hvis man vil ha litt trøkk, mens Fractal Design og Nexus er de beste svakviftene jeg har erfaring med. De er lydløse hvis man har mer enn én harddisk.

Kanskje denne er grei til mitt formål? Eller er det noen andre jeg burde ta en titt på?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Bruker akkurat samme viften, til samme formål og på en gammel fujitzu server selv. Den er såpass stille at jeg har den kjørende på rommet når jeg sover. Serveren står også på 24/7 under pulten min og er mer eller mindre lydstille. Har også satt inn et par coolermaster vifter som jeg monterte en motstand på slik at de ikke skulle bråke heller.

 

Men i allefall er Noiseblocker kvalitetsvifter som holder lenge.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Vurderer å skifte ut Koolance viftene mine med de her.

 

Om noen som har erfaringer med de når det kommer til TFC xchanger eller en rad i samme klasse.

 

Problemet med de jeg bruker nå er at de skal ha en viss startstrøm før jeg kan skru ned hastigheten(som jeg til stadighet glemmer). Har inntil nå brukt en viftestyrer som går fra 0-12v og er igrun bare et herk på så kraftige vifter.

 

Så planen er å kjøre 5-12v på de noiseblocker viftene(på en eldre viftekontroller jeg har tatt i bruk men selv på 5v støyer koolance viftene mye)

 

Men om noen har gode anbefalinger på vifter som går rundt 1800-2000rpm som starter på 4-5v som er egnet til radbruk så skrik ut :D

Håper noen her inne forstår bæra av det jeg prøver å forklare :cool:

Lenke til kommentar

Vurderer å skifte ut Koolance viftene mine med de her.

 

Om noen som har erfaringer med de når det kommer til TFC xchanger eller en rad i samme klasse.

 

Problemet med de jeg bruker nå er at de skal ha en viss startstrøm før jeg kan skru ned hastigheten(som jeg til stadighet glemmer). Har inntil nå brukt en viftestyrer som går fra 0-12v og er igrun bare et herk på så kraftige vifter.

 

Så planen er å kjøre 5-12v på de noiseblocker viftene(på en eldre viftekontroller jeg har tatt i bruk men selv på 5v støyer koolance viftene mye)

 

Men om noen har gode anbefalinger på vifter som går rundt 1800-2000rpm som starter på 4-5v som er egnet til radbruk så skrik ut :D

Håper noen her inne forstår bæra av det jeg prøver å forklare :cool:

 

Scythe Gt-15, 1850rpm og starter på litt under 4v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...