Nizzen Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Minhund: I like it Ser også at du har puttet i g.skill minnet Endret 30. januar 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Wow! Er det der 2x 6970? Må si jeg ikke er så fan av EK-broene, men det ser jo unektelig bra ut! Er 2x 6970 ja med EK-blokker og CF-bru Minhund: I like it Ser også at du har puttet i g.skill minnet Takker Mangler ett sett med Gskill da så jeg tenkte jeg skulle rappe ditt Endret 30. januar 2011 av minhund Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Wow! Er det der 2x 6970? Må si jeg ikke er så fan av EK-broene, men det ser jo unektelig bra ut! Er 2x 6970 ja med EK-blokker og CF-bru Minhund: I like it Ser også at du har puttet i g.skill minnet Takker Mangler ett sett med Gskill da så jeg tenkte jeg skulle rappe ditt Jaja, du kan jo rappe et av de 1600mhz setta mine, siden det er jo samme chipsa på dem, bare litt dårligere binna. De er gode for 2k cl6 de også mener jeg på Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 In other news: GTX295-kortet mitt streika her om dagen. Heldigvis er det kjøpt hos Digital Impuls, som har awesome kundeservice Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jaja, du kan jo rappe et av de 1600mhz setta mine, siden det er jo samme chipsa på dem, bare litt dårligere binna. De er gode for 2k cl6 de også mener jeg på Burde vel hatt noen gode 4 GB brikker, helst 1600MHz eller 2000MHz CL6 Det blir j.. trangt i kabinettet, i mangel på Sorte og Hvite slanger så måtte jeg ty til litt klare Tygon også Litt bilder fra PC-kroken eller rotekroken som fruen sier Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 hvorfor ikke bare en slik en: http://www.pc-koolance.eu/?gclid=CIWVqvP44aYCFUS_zAodqCYk6w En slik hva? Kommer bare til hovedsiden Det er en dings du putter i vanntanken som måler hvor mye vann det er:S Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 snip Jeg ser 4-6 (usikker på om 2 av boksene jeg ser litt av er HK ) Men bare 3 pc'er? Må si det ser unektelig digg ut Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 snip Jeg ser 4-6 (usikker på om 2 av boksene jeg ser litt av er HK ) Men bare 3 pc'er? Må si det ser unektelig digg ut Bra falkeblikk der, 5 HK esker som består av 2 stk SR-2, Rampage II, Rampage III og P6T7. Fire Pc'er som kjører her og 2 gamle 775 maskiner som venter på overhaling + 2 maskiner inne hos poden. Er digg med en rote/PC-krok ja Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Se der var det en fjerde pc og ja ^^ Obsidianen og vann pc'en som bruker SR2? Ot: Prøver du å smitte poden me litt "skikkelige" interesser? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Obsedianen ja med 3 vann-looper og SR-2 med alt på vann, trangt som f.. inni Lian Li P80B kabinettet da OT: Poden er 17 og har 2 vannkjølte rigger hos seg men han liker best å bruke de ikke klokke Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Pent minhund! Artig med ekte entusiaster! Et lite spørsmål. Når jeg bygger neste vannkjølte rig, så blir det to eller tre looper. Jeg har tilgjengelig følgende radiatorer: Phobya 140mm Phobya 120mm Feser 4x120mm Alphacool Cora Passiv Phobya 9x120mm (selges antakeligvis før dette blir reelt) Spørsmålet er hva som går hvor. Førsteprioriteten på bestemmelsene er CPU. Jeg har veldig lyst til å se hvordan Cape Cora funker, men samtidig er jeg lysten på å drepe noen myter (og da er det lettest med 1x120mm). Samtidig skal det kjøles. Hva tror dere - eller, hva er dere lysten på å se? Jeg kan eksprimentere mye mer en 120mm på CPU, men kan ikke klokke like heftig da. Nå er ikke jeg noen storklokker uansett, men det hadde jo vært morsomt å prøve seg. Eller, har dere anbefalinger til hurtigkoblinger? Da er det jo bare å bytte raskt og enkelt. Samtidig er det et alternativ å kjøre 2 looper, og kjøre Feser på GTX580+HK. Da blir det enklere ift bytting på CPU. Noen tanker? Edit: også et alternativ å selge unna noe, å kjøpe nye ting Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg bruker endel Koolance hurtigkoblinger i SR-2 riggen og jeg kommer aldri til å bygge vannkjøling uten igjen. Alt er så mye enklere med de, lite vannsøl lett og tømme loopen eller deler av den om du har flere og flowen merker jeg ikke noe tap på. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Har tenkt til å ta ned vannsystemet for å montere mer. Bør jeg rengjøre vannblokker o.l? Eventuelt med hva? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Her fundere jeg på å bygge en vannkjøling i min Fractal Design R3. Grunnen til det er for å få ned støynivå samt at hvis jeg vil klokke, så kan jeg det, uten å ha Widerøe i stua. Utstyr og sånn er jeg noenlunde enig med meg selv om, men jeg funderer fælt på dette med hvilken vei vannet skal/bør gå fra radiator -> pumpe -> vanntank -> cpu blokk -> radiator. Dilemma som slo meg nå var skjermkortet. Hvordan skal jeg koble dette til loopen? La den få vannet fra CPU før det går til radiator, eller til GPU først? Til de som er intr så tenker jeg å sette en 2X140 RAD i taket på kabinettet. Kombinerer dette med EK DCP 4.0 + Reservior COMBO DCP 4.0 med dertilhørende CPU og GPU vannblokk. Har ikke helt bestemt meg for hvilken variant jeg bør ta av vannblokker. Billigst mulig eller splash the cash, som Happy Harry Redknapp ville sagt? Takk for svar! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Noen generelle tips når det kommer til rekkefølge: Unngå å pumpe vann direkte inn i tanken. Ideelt sett bør pumpa komme rett etter tank. Sett vanntank så høyt som mulig i systemet. Pumpa bør være på det laveste punktet Dette er bare tips, og ikke regler. Gjør det langt enklere å fylle, tømme og sikrer en grei flow Lenke til kommentar
andylove Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Jeg har et Fractal Design R3 hvor jeg bør ha radiator i taket da det allerede er klart for 2x140 rad og vifter. Så ser jeg for meg ek dcp 4.0 pumpe med reservoir dcp 4.0 og dette er jo et kit med pumpe i bakkant av tanken. Dette skal plasseres nederst i kabinettet da det er god plass etter en hd bay modd Er jeg helt på villspor, eller bør jeg gå for annen pumpe og løsning? Evnt kan pumpen kombineres med en annen tank som kan plasseres høyere? Edit: ser at det anbefales å kjøre vann i pumpa før tanken men det skrives også at tanken bør komme før pumpa. Noe jeg misforstår? Takk for tålmodige svar Endret 2. februar 2011 av andylove Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Loopen bør gå som noe sånt: Tank-->Pumpe-->Radiator-->CPU-->GPU For eksempel. Det man bør unngå er feks: Pumpe-->Tank-->Radiator-->CPU-->GPU Hvis du har tank/pumpe-kombo, så er det null stress. Da kan man ikke slå feil. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Blir det mest riktig å ha: Pumpe-->Radiator-->CPU vs. Pumpe-->CPU-->Radiator ? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) @wiki: ok, men hvor starter loopen? Fra utgangen på rad? Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men setter pris på forklaringene dine EDIT: Tok en titt i FAQ tråden. Kunne spart meg for en del spørsmål Endret 3. februar 2011 av andylove Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Tror det bar er snakk om 1-2 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå