Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hadde ingen fått den på riktig så hadde heller ingen kjøpt den Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Ny snacks på vei! Aquacomputer Kryos 3x Magicool PLexiac 250 EK-FC GTX580 Plexi/Nickel (med bakplate) 10 meter slange (sort/hvit) EK-FB Evga X58 LE 20x Fat Boy 3/8" + Grønn og Blå fargetilsetning. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Pent mate Vurderer sorte fatboys selv, og bare comp. på de mest synlige plassene. Skulle ønske de kunne lage slangeklemmer som var fine, slik som Evil gjorde en periode på XS. De var i alu. og lekre Endret 28. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg tror jeg dropper slangeklemmer. De siste buildene jeg har hatt har jeg ikke brukt klemmer på 3/8", og jeg har måttet slite for å få slangen av koblingen. Ser faktisk veldig bra ut uten også Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ny snacks på vei! Aquacomputer Kryos 3x Magicool PLexiac 250 EK-FC GTX580 Plexi/Nickel (med bakplate) 10 meter slange (sort/hvit) EK-FB Evga X58 LE 20x Fat Boy 3/8" + Grønn og Blå fargetilsetning. Hvorfor har du tre tanker? er det for å få mer vann i loopen som igjen gir bedre temps? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kan også være for at det er fint Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 3 looper. Driver på med et lite prosjekt. Kommer selvfølgelig bilder av det Men må selge unna endel for å få råd, og det er jo litt kjipt. Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ja da var varene fra Aquatuning ankommet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Blir konge det der! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Varmer det vannete hjertet mitt og se brukere som kjøper vann-oppsett samt at tråden her fortsetter Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Blir konge det der! Jepp blir nok det. Laget worklog her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1293718 Varmer det vannete hjertet mitt og se brukere som kjøper vann-oppsett samt at tråden her fortsetter Vann er gull det. Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Da har jeg bygget en veldig lik modell av pcen. Vannet går som følge. Tank --> Pumpe --> CPU Blokk --> Radiator --> Tank Kunne gjort det med at vannet kom rett fra radiator til CPU blokk men så ikke like bra ut. Men er vel bare 1-2 grader i forskjell på vannet som det står i guiden til wikipedersen. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Etter å ha siklet på vannkjøling i nærmere ti år har jeg endelig tatt steget Ble ikke så dyre greier i første omgang, Mist Economy sett og AC til 5850. Blir vel mest sansynlig noe oppgraderinger etterhvert Men det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å få tak i en blindplugg med kabelgjennomføring. Skal brukes til temperatursensor i tanken. Endret 29. januar 2011 av Deimos_Anomaly Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 hvorfor ikke bare en slik en: http://www.pc-koolance.eu/?gclid=CIWVqvP44aYCFUS_zAodqCYk6w Lenke til kommentar
randknu Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg driver å planlegger min neste vannkjølte pc, og lurer i den forbindelse på om noen har erfaring med disse cape cora rørene som passive radiatorer. Jeg vil ha slike på siden av maskinen, men de kommer ikke til å ha nok kjøleeffekt til å kjøle CPU + 2x GPU under spilling, derfor må jeg ha en radiator i tillegg. Og da kommer problemene, cape cora rørene er av aluminium, mens de fleste kjøleblokker og alle radiatorer er av kobber. Og det går jo ikke så bra sammen. så hvordan kommer man forbi det problemet? Eller er det ikke noe å bry seg om? kansje cape cora rørene har et slags belegg inni som hindrer vannet i å komme i kontakt med aluen, hva vet jeg? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Du må velge blokker som er plattert med nikkel Omtrent alle blokker har en nikkelversjon. Har en Cape Cora med 4 rør, men har ikke fått testet den skikkelig - nettopp fordi blokkene jeg har ikke er nikkelplattert. En Cora til 3 varmekilder kan bli noe hardt. Det kan gå, men jeg ville nok lagt til en radiator til. Her opstår jo problemet med kobber+aluminium - som du sier - igjen. Du kan alltids velge flere Cora-radiatorer, eller finne en annen aluminiumradiator. http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p9125_Alphacool-Cape-Cora-HF-1042-schwarz.html En slik + en firer mener jeg skal holde. Man kan såklart også satse på at det går bra med én. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 hvorfor ikke bare en slik en: http://www.pc-koolance.eu/?gclid=CIWVqvP44aYCFUS_zAodqCYk6w En slik hva? Kommer bare til hovedsiden Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Hadde vært ekstremt nice med et vannkjølt m-itx-oppsett! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 En liten teaser kommer her, GPUene har fått blokker Ble ikke så ille syns jeg Nå mangler jeg bare en pumpe, litt Tygon slange og ny dual-tank Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Wow! Er det der 2x 6970? Må si jeg ikke er så fan av EK-broene, men det ser jo unektelig bra ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå