Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle bruke radiatoren fra h50'en min i loopen jeg har nå, men radiatoren har 1/4" nipler som sitter fast. Slangene i loopen min har 3/8" id.

 

Kunne det funka hvis jeg hadde satt på en bit med 1/4" slange og så tredd slangen med 3/8" utapå der igjen? 1/4" slangene har jo 3/8" od, så tenkte kanskje det kunne funke

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en radiator?

Hadde jeg forstått hva planen din er så kunne jeg hjulpet deg litt bedre:)

 

Planen var å bruke radiatoren fra corsair h50'en i loopen jeg har nå (som har en 360 rad fra før)

 

Men slangene på h50 settet er 1/4" id og det er også overgangen fra radiatoren til slangene (niplene) og disse sitter fast, dvs jeg kan ikke bare bytte ut niplene med 3/8" nipler slik som jeg har i resten av systemet.

 

Derfor tenkte jeg å tre et par cm med 1/4" ID 3/8" OD slanger på niplene på radiatoren for å så sette 3/8" ID slangene jeg har fra før og overalt ellers i vannkjølinga mi utenpå der igjen.

 

Håper tegninga mi forklarer bedre enn jeg klarte :p

 

Edit: skriveleif

post-131319-0-30080600-1295467754_thumb.jpg

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Dropp det, kjøp en skikkelig 120mm radiator og bruk denne. Den H50 radiatoren er ikke verdt bryet om du har "ekte" vannkjøling fra før.

 

Trenger vel strengt tatt ikke en radiator til atm, siden jeg kun har vann på cpu (og snart NB). Trenger det ihvertfall ikke nok til at det er verdt å kjøpe en ny radiator.

 

Så jeg tenkte bare å finne noe å bruke h50 radiatoren til nå som jeg ikke bruker den (klarte å knekke den udugelige bakplata, og nå har jeg kutta opp slangene og fjerna dem fra radiatoren) og i tillegg legge til litt ekstra kjøling.

Lenke til kommentar

HAr ikke sett test på cf på vann nei, skal komme med test av blokkene med tanke på flow, temp osv. :thumbup:

 

ETA?

 

har enda ikke bestemt meg for å kjøpe blokk til 5970 kortet mitt enda, eller om jeg skal gå for 6970x2/6990 :blush:

 

Men blir digg å oppgradere fra 3 Benq G2220HHD til 3 Dell U2311H (bler nok de skjermene) Slippe styret med den hersens Apple adapteren og endelig komme meg øver til IPS, selv om det er entry level :p

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der henrikw92 :thumbup:

Har du flere bilder av hele oppsettet?

legger ut noen flere når jeg kommer hjem fra jobb :) rakk ikke legge ut mer før jeg måtte dra.

 

Edit: la ved noen flere bilder, 360 radden ligger i vinduskarmen å venter på mange minusgrader ute, og litt frostvæske i vannet, så den syns ikke :p

post-131319-0-50502100-1295729904_thumb.jpg

post-131319-0-49188800-1295730032_thumb.jpg

post-131319-0-86226300-1295730129_thumb.jpg

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...