Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Det ble råstilig! Kan ikke vente med å lakke mitt! Tror jeg skal gjøre det selv.

 

Må jeg da bruke sandpapir og pusse det matt så lakken får feste også vaske det med høytrykkern, tørke det, også lakke?

 

Husk å grunne før du lakker. Såkalt self etching primer skal feste seg til nesten alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble råstilig! Kan ikke vente med å lakke mitt! Tror jeg skal gjøre det selv.

 

Må jeg da bruke sandpapir og pusse det matt så lakken får feste også vaske det med høytrykkern, tørke det, også lakke?

 

Husk å grunne før du lakker. Såkalt self etching primer skal feste seg til nesten alt.

 

Aha, slipper man å pusse da?

Lenke til kommentar

Aha, slipper man å pusse da?

 

Mener det, men er langt fra sikker. Du er trygg hvis du pusser det ned og vasker vekk støvet og alt fettet fra fingrene. Husk å bruke plasthansker så du ikke får mere fett på metallet. Så putter du grunning på det, og lakker over et par lag. Bruke tynne lag med lakk, men den biten kan du vel.

Lenke til kommentar

Jepp :) Da er det bare å demontere, pusse, vaske, gjøre klar kjelleren hos en kamerat, lage badstue med masse varmovner og vifter, grunne også lakke i vei :D

 

BTW: Har en liten tanke om en liten mod jeg kan gjøre på kabinettet mitt. Det er 7 HDD plasser nå, kunne tenkte meg å utvide litt. Syns Lian Li har utnyttet plassen dårlig med mye tomrom. Hva tror dere om å sette 3 stk Lian Li HDD holder opp på hverandre der hvor HDD holderen er nå på mitt kabinett ( Lian Li B70) Kan hende jeg må kutte vekk litt av 5,25", men det gjør ikke no. Har dremel og trenger ikke mer enn 2 stk 5,25".

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Satan det der ble awesome amanita.

 

Kanke vente med å komme igang med mitt eget. Men blir krise å være så lenge uten maskin!

 

Kan ikke bare legge vannkjølinga på gulvet heller :(

 

@duro

 

Slike har jeg i serveren min, med 6 i høyden. Fungerer bra, men må ha god luftgjennomstømning eller så tar HDD-ene kvelden. Samler seg mye drit mellom der også.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Bra! Så de hullene man så vidt ser på bildet er til å feste de oppå hverandre?

 

Da skal jeg ta noen mål i morgen og finne ut om jeg bestiller 3 eller 4 :D Sånn ca. hvor mange cm er det mellom diskene? Har jo støvfilter og rengjør de ganske ofte + 140mm x2 i front og bak HDD 2 x 120mm @ 3000rmp :p Så tror ikke de blir overopphetet :p

Lenke til kommentar

Altså, de jeg har er 6 i én, men de ser identiske ut ellers, så antar målene er like.

 

Men ser ikke noen grunn til at de ikke skal kunnes festes oppå hverandre. Har du dremel er det i alle fall 0 stress?

 

Er en drøy cm mellom diskene. Ikke nok til å stikke langefingeren i mellom, men lillefingeren går fint, om det forklarer noe :p

Lenke til kommentar

Noen her som kan hjelpe meg med å sette sammen vannkjløling til cpu for ca 1800 kr fra techbay?

 

Med en 360 rad slik at jeg kan utvide til kjøling på skjermkort etterhvert. Vet jo sånn ca hva jeg trenger av komponenter og sånn, men er usikker på hvordan de ulike blokkene og radiatorene og sånt yter. Og når det kommer til hva jeg trenger av nipler osv så har jeg nada peil :p

Lenke til kommentar

Noen her som kan hjelpe meg med å sette sammen vannkjløling til cpu for ca 1800 kr fra techbay?

 

Med en 360 rad slik at jeg kan utvide til kjøling på skjermkort etterhvert. Vet jo sånn ca hva jeg trenger av komponenter og sånn, men er usikker på hvordan de ulike blokkene og radiatorene og sånt yter. Og når det kommer til hva jeg trenger av nipler osv så har jeg nada peil :p

 

Techbay har jo ferdigsett med 3x120mm radiator :D

Lenke til kommentar

Noen her som kan hjelpe meg med å sette sammen vannkjløling til cpu for ca 1800 kr fra techbay?

 

Med en 360 rad slik at jeg kan utvide til kjøling på skjermkort etterhvert. Vet jo sånn ca hva jeg trenger av komponenter og sånn, men er usikker på hvordan de ulike blokkene og radiatorene og sånt yter. Og når det kommer til hva jeg trenger av nipler osv så har jeg nada peil :p

 

Techbay har jo ferdigsett med 3x120mm radiator :D

 

Joda, men nå vet ikke jeg hvordan de komponentene er ytelsesmessig. Sånn som f.eks. kryos blokka og jingway dp 400 pumpa. Derfor jeg posta her :p

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

I følge diverse tester, som f eks denne fra Skinnee Labs, yter Kryos veldig bra, på linje med Apogee XT og EK Supreme HF. Den har imidlertid fått litt pes rundt omkring pga knøvlete monteringssystem, at den ikke støtter alle sokler rett fra esken og at tilkoblingene sitter vel tett, men hvis du kan leve med det - løp og kjøp.

 

 

Okok, takk. tror jeg kjører på med det ferdigsettet fra techbay som ble postet tidligere :)

 

Så lenge blokka yter bra så er det ikke så farlig om jeg må bruke litt ekstra tid på å montere den riktig.

 

Noen som har noe å utsette på resten av delene i settet? Noe jeg kan bytte ut til noe bedre uten at prisen blir høyere?

 

http://techbay.no/art-8.asp?id=509&iPageID=117

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...