Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... hvordan er kombinasjonen av:

 

Rad:

 

Techbay Radiator, extreme, 4 x120-45mm(14FPI)

 

Fans:

 

Feser TK-1 Triebwerk(medium speed), 120x55

 

 

Står ingenting om rad'en er for L/M/H CFM, så må spør dere om dette :p

 

Viftene er ment til radiatorer siden dem er ganske dype, og radiatoren ser ut som den kan ha nytte av "litt" gode vifter hvert fall siden den har 14 FPI. Hadde den hatt 8 f.eks så hadde du sett at den ville ha best ytelse på vifter med lavere RPM og det ikke ville blitt så mye bedre på høyere hastighet som du ville sett med mye FPI

Lenke til kommentar

Hmm... hvordan er kombinasjonen av:

 

Rad:

 

Techbay Radiator, extreme, 4 x120-45mm(14FPI)

 

Fans:

 

Feser TK-1 Triebwerk(medium speed), 120x55

 

 

Står ingenting om rad'en er for L/M/H CFM, så må spør dere om dette :p

 

Viftene er ment til radiatorer siden dem er ganske dype, og radiatoren ser ut som den kan ha nytte av "litt" gode vifter hvert fall siden den har 14 FPI. Hadde den hatt 8 f.eks så hadde du sett at den ville ha best ytelse på vifter med lavere RPM og det ikke ville blitt så mye bedre på høyere hastighet som du ville sett med mye FPI

 

 

Kjempeflott, tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem med farge så lenge man renser en gang i ny og ne'.

 

Anyway, da var siste rest besilt. Så da var det bare å sette seg ned og vente :dribble:

 

er det ikke bedre med destillert vann og killcoil og bare la systemet surre sin gang år etter år med like klart vann ;)

 

Vel, det finnes 2 typer entusiaster.

 

1. De som bryr seg om hvilken farge man har på hovedkort, vann, og alt annet.

 

2. De som ikke kunne brydd seg mindre.

 

Napper fra hverandre PC-en flere ganger i året grunnet andre ting anyway, så å rense innimellom er 0 stress :p

Lenke til kommentar

Vel, det finnes 2 typer entusiaster.

 

1. De som bryr seg om hvilken farge man har på hovedkort, vann, og alt annet.

 

2. De som ikke kunne brydd seg mindre.

 

Napper fra hverandre PC-en flere ganger i året grunnet andre ting anyway, så å rense innimellom er 0 stress :p

 

killcoil ville faktisk ikke fungere når du bytter vann så ofte ;)

Lenke til kommentar

Støv synte så fort på sorte slanger. Litt av grunnen til at jeg bytter til en lysere farge (etter å ha hatt sort) var at støv syntes så utrolig godt. Vurderer nesten å lage et støvtett kabinett, men da må jeg fikse en eller annen løsning for å få varmen ut på andre måter.

 

Noen som har prøvd noe lignende?

 

Eventuelt skaffe noen usedvanlige gode filtere... Nå kommer jo bikkjehår, fluer (så inni i dag, fant 3 stankelben (de med vinger) og 2 fluer...) og all annen faenskap inn.

Lenke til kommentar

Støv synte så fort på sorte slanger. Litt av grunnen til at jeg bytter til en lysere farge (etter å ha hatt sort) var at støv syntes så utrolig godt. Vurderer nesten å lage et støvtett kabinett, men da må jeg fikse en eller annen løsning for å få varmen ut på andre måter.

 

Noen som har prøvd noe lignende?

 

Eventuelt skaffe noen usedvanlige gode filtere... Nå kommer jo bikkjehår, fluer (så inni i dag, fant 3 stankelben (de med vinger) og 2 fluer...) og all annen faenskap inn.

 

Dette har for alltid vært datamaskinenes store problem... har man store og kraftige vifter, så og vil at det ikke skal gå utover effekten av viftene med å trykke på tykke filtre, så må man lage en "filterbox" foran viftene, denne har en utover "kon" som gjør at inne ved vifta så er det enda 120x120 kvadrat, men man bygger ut så den er 15cm lengre "ut fra vifta" så er kanskje boksen 300x300 kvadrat og DER limer man på filt/filteret.

 

hele greia går ut på å skape nok overflate så filteret klarer å trekke igjennom STØRRE mengde luft som vifta klarer å prestere.

 

Dette er jo å virkelig ta det et hakk lengre enn normalt osv... men vil man, så kan man :p

 

 

jeg tenker å lage noe slikt i Lian Li Cube case og bruke hele "høyre sia" av cube'n og lage en god innvendig filterkasse for en 480 rad i bakenden av kassa

 

må se litt hvordan det blir i 3d programmet mitt, ikke kommet dit enda :p

Lenke til kommentar

Ja det høres jo ut som en teoretisk god løsning. Men så var det plass da... Har nok ikke plass til en slik løsning i gaming-PC-en.

 

Jeg kjøpte en minikompressor fra PCS som jeg skulle bruke til å blåse vekk støv I PC-en, men det var ikke før jeg fikk den på døra at jeg kom på at de har annet strømnett i statene. Så den har ligget i bilen i snart et år nå :/

 

Ser ikke ut til at man får en konverterer som takler 500w noe sted.

Lenke til kommentar

Luft på boks er no forbanna drit. Prøvd det utallige ganger, og det koster langt mer enn det smaker.

 

Med kompressor slipper man også blir stressa over at "man snart ikke har mer igjen".

 

Men det har også den fordelen at de funker da ;/

 

 

Men nå skal jeg på posten så blir deg byggings! :D

 

Jasså... hva du har kjøpt deg for noe snacks nå da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...