Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt spørsmål gutta :p

 

når dere snakker 2 loops... da er det 2 KOMPLETTE anlegg, eller er det pump-blocks-radiator-blocks-radiator-tank....?

 

2 loops, men du kan bruke 1 radiator selv med 2 loops.

Hovedgrunnen til 2 loops er og få best flow som mulig:)

 

Eller man vil foreks. skille gpuene fra cpu og hk foreks.:)

 

Så til DIABOLIC..det trengs absolutt ikke heftig oppsett for og like 2 loops :thumbup:

Lenke til kommentar

Okey, tøffe saker, jeg prøver å finne noen litt kule "rigs" å ta litt inspirasjon fra når det kommer til 2 cpu + 2gpu.... jeg vet ikke mange som kjører dobbel 980x enda, men amerika er et stort land med nok av "tullinger" til å leke slik... noen som har noe "favoritt" monster bygg de ser mer enn 2 ganger på? :)

Lenke til kommentar

Okey, tøffe saker, jeg prøver å finne noen litt kule "rigs" å ta litt inspirasjon fra når det kommer til 2 cpu + 2gpu.... jeg vet ikke mange som kjører dobbel 980x enda, men amerika er et stort land med nok av "tullinger" til å leke slik... noen som har noe "favoritt" monster bygg de ser mer enn 2 ganger på? :)

 

 

Jeg må vel være en slik tulling siden jeg kjører med 3 loops :rofl:

 

spill maskinen

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ei maskin "en gang for alle" som skal være en kombinasjon av spill og arbeids PC så det blir 2 hexa prosessorer (3d arbeid) og 2x 580 eller noe(ikke bestemt meg) for spill og morro... men for at dette skal holde LENGE, så vil jeg overklokke herligheta, og da igjen... uten å blåse hele rommet med vanlig luft kjøling... så trenger litt hjelp til forslag da..

 

 

2x cpu

 

2x GPU

 

2x minnebrikke banker (vil ikke bruke vifter der, når jeg først begynner med vann)

 

 

Så langt vet jeg det blir 980x cpu, og SR2 hovedkort... det er "bestemt" så jeg trenger hjelp av dere så jeg kalibrerer herligheta riktig første gangen, det er dyrt nok fra før av, så gidder ikke å bruke penger på "feil vare"

 

 

Forslag? :)

Endret av Mayaman
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke 2 cpu... men denne er virkelig slik referanse... tatt fra www.extremesystems.org

 

 

bilde:

dsc01033jel3.jpg

 

Fy faen så fett!

 

Har nettopp bestilt p6x58d-e, 12gb dominator 1600mhz og i7 960!

 

Sitter å prøver og sette sammen vannkjølingskomponenter til builden. Ettersom jeg bruker 1/2" tygon blir det nok ingen fine buer, så må gjøre det beste ut av 90/45 fittings. Ikke lett!

 

Har også bestemt meg for å bytte farge på vannet til lys blå.

 

Blokkene skal være nickel/plexi, men de har jo selvfølgelig ikke fler igjen av mosfet-blokkene, så la inn en sort som placeholder.

post-61663-0-40028200-1291591874_thumb.png

 

Hva tror dere? :)

 

edit:

Lurer på om jeg skal vannkjøle RAM-en just for shits n' giggles. Har jo lite for seg, men ser jo tøft ut?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke 2 cpu... men denne er virkelig slik referanse... tatt fra www.extremesystems.org

 

 

bilde:

dsc01033jel3.jpg

 

Fy faen så fett!

 

Har nettopp bestilt p6x58d-e, 12gb dominator 1600mhz og i7 960!

 

Sitter å prøver og sette sammen vannkjølingskomponenter til builden. Ettersom jeg bruker 1/2" tygon blir det nok ingen fine buer, så må gjøre det beste ut av 90/45 fittings. Ikke lett!

 

Har også bestemt meg for å bytte farge på vannet til lys blå.

 

Blokkene skal være nickel/plexi, men de har jo selvfølgelig ikke fler igjen av mosfet-blokkene, så la inn en sort som placeholder.

post-61663-0-40028200-1291591874_thumb.png

 

Hva tror dere? :)

 

edit:

Lurer på om jeg skal vannkjøle RAM-en just for shits n' giggles. Har jo lite for seg, men ser jo tøft ut?

 

Ja, ram avkjøling er for min del "expression" enn performance, jeg vil ha gjennomført stil osv.

 

fra egen erfaring fra tung industrien, så fikk vi STRENG beskjed om å bruke minst mulig bend, siden det foringer effektiviteten av systemet, var mye bedre å bruke "store loops"

 

 

dette er da for 100% performance, er det igjen mer for "sexy setup", så er helt klart bend et "smykke" i verktøyboksen om man skal gå for sexy juicey setups som du linka :)

Endret av Mayaman
Lenke til kommentar

Med bend antar jeg du mener selve slangen, ettersom jeg har ikke merket at loopen min har blitt tyngre å dra selv med masse 90* fittings?

 

Ang. ram finner jeg ikke noen tilfredsstillende blokker hos pcs. Hvilken blokk er brukt på builden du linket til?

 

Bend, mente jeg fittings jeg.. disse 45 og 90 graderene, sorry, er ikke helt på veien når det gjelder termonologi enda :p

 

Desverre så sto det ikke hva han brukte :(

Lenke til kommentar

Må man ikke ha xenon cpu på sr2 :hmm:

Mulig jeg er helt på bærtur, men fett blir det..

 

EDIT: Ser hunden kom meg i forkjøpet :tease:

 

Du var for treig :rofl:

 

Men du har helt rett man må bruke Xeon X,L eller E 55xx eller 56xx :grin:

 

 

 

Se der, takker for den, da vet jeg det!

 

 

Ja riggen skal kjøpes på nyåret anyway, så det passer slik sett bra :)

Lenke til kommentar

Tror også du skal ta en titt på prisen til X5680, ca 30-40% høyere enn 980X :wow:

 

Jeg har kjøpt meg både 2 stk X5680 og X5690 (ES) , de koster skjorta for å si det sånn :p

 

Tror du må ut med rundt 23-25000 kr for X5680 her i landet.

 

hmm... det var ikke helt med i beregningene.... 12-13k pr stk ja...det er over smertegrensa mi

 

Da for det holde med en stk 980x... og da blir det nok asus rampage III hovedkort.. da blir ting mye enklere gitt

 

hadde tenkt rundt 50 lapper for hele greia med alt... og bruke halvparten på 2 små brikker blir i drøyeste laget :p

 

 

Edit:

 

Lurte litt på å lage meg en radbox, men enn om en bare modder en lian li cubecase, så man har datan i venstre sia, og "radbox" i høyre sida... noe invendinger/erfaringer fra denne tanken, i forhold til å modde enda et normalt kabinett?¨

 

 

Edit2:

 

Ser folk i det store utland begynner å bruke 7/16 slange på 1/2 fittings... noen her som kan forklare meg hvorfor...?

 

Quote fra Extreme overclocking:

"Gets the same flow rates as ½” tubing. Flow rates are limited by restrictions caused by 1/2" barb, not the tubing which has the same diameter of 7/16” tubing."

 

dette forstår jeg ikke helt... Er det siden 7/16 slange på en 1/2 fitting blir så jævlig stram, at fremme på "tuppen" av fittingen, så blir det minimalt med overgang mellom fitting og slangen, og med dette skaper mindre turbulens?

 

jeg er sikkert på bærtur her, så hjeeeelp :p

Endret av Mayaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...