Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har falt helt ut i det siste, så oppgraderingen min ble litt vanskeligere enn som så.

Hvilke 1366-hovedkort er det som egner seg godt til vannkjøling om dagen? Valgte meg ut p6x58d for en god stund siden, men er sannelig ikke sikker lenger.

Skal ikke ha sli/crossfire, og krever onboard lydkort med digital utgang. That's about it. Føler rampage osv blir litt overkill?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Skal du ha fullcover blokk til HK'et? =)

Trur jeg bestiller meg noe vannkjølingsgreier nå til jul faktisk, men kan dere se over om det ser greit ut?

Føler at jeg har "driti på draget" på noe :blush:

post-146359-0-04787800-1291421711_thumb.jpg{

Merk, jeg skal også ha viftekontroll

Har dere noen store innvendinger, eller forslag til forbedringer? (vifter har jeg ikke bestemt meg for ennå)

Mens vi er inne på det, hva synes dere om EK sin pumpe/res combo?

@Minhund: lekkert kabinett :D

Endret av Diabolicelf
Lenke til kommentar

Vel, slangens mål er 12mm 16mm

og angående nipplene (blir det rett form av ordet? :p ) står dette på infoen:

For tubes:

Metric:

- ID 12mm; OD 16mm

- ID 11,1mm; OD 15,9mm

Kilde

Er usikker på mengden av dem, har ikke sjekket opp om res + pumpe bruker mer enn 2, men i utgangspunktet er det vel 2 per komponent?

Lenke til kommentar

Okokok, jeg sitter å funderer her nå.

Til vannkjølings setupet mitt (Blir nedkjøling av en 580 GTX og en 930 4,2Ghz +) tenkte jeg originalt en 480 rad, men har begynt å fundere på om ikke en 420 rad hadde vært bedre?

Sånn når man tenker på tallene så virker jo 480 bedre, og det tok jeg egentlig som en selvfølge, men 420 har jo lengre kjøle loop og flere rør. Er det noe fundamentalt som jeg misser, eller er 420 rett og slett et bedre valg?

Lenke til kommentar

Vel, slangens mål er 12mm 16mm

og angående nipplene (blir det rett form av ordet? :p ) står dette på infoen:

For tubes:

Metric:

- ID 12mm; OD 16mm

- ID 11,1mm; OD 15,9mm

Kilde

Er usikker på mengden av dem, har ikke sjekket opp om res + pumpe bruker mer enn 2, men i utgangspunktet er det vel 2 per komponent?

Slangen er rett den ja :)

Ser du har bestillt 6 stk nippler så da trenger du ingen til pumpen regner jeg med.

Lenke til kommentar

Har den hjemme og den funker fint ti OC men litt mye støy til 24/7 bruk, høres ut som et kjøleskap når den går.:cool:

Her hae jeg testet den litt: Chiller test og test benken

Tøft! :dribble: Hva slags Rad er det du bruker der om jeg tør spørre? Tror du at en D5-pumpe gir maks utnyttelse? Har du testa om du ser noe forskjeller på lavere hastigheter?

Siden den kanskje skal stå i et annet rom uansett så lurer jeg på om jeg skal kjøre på med en skikkelig kraftig 230v pumpe :D

Går det ann å sette det opp slik at chilleren kan stå avslått til vanlig, sånn at når man skal leke seg litt så er det bare å skru den på?

Lenke til kommentar

Har den hjemme og den funker fint ti OC men litt mye støy til 24/7 bruk, høres ut som et kjøleskap når den går.:cool:

Her hae jeg testet den litt: Chiller test og test benken

Tøft! :dribble: Hva slags Rad er det du bruker der om jeg tør spørre? Tror du at en D5-pumpe gir maks utnyttelse? Har du testa om du ser noe forskjeller på lavere hastigheter?

Siden den kanskje skal stå i et annet rom uansett så lurer jeg på om jeg skal kjøre på med en skikkelig kraftig 230v pumpe :D

Går det ann å sette det opp slik at chilleren kan stå avslått til vanlig, sånn at når man skal leke seg litt så er det bare å skru den på?

Jeg bruker en Monsta Lite radiator.

Ja en D5 bør holde og ja jeg har testet lavere hastigheter men det gir kun minimale utslag.

Det går ann å stille tempen opp til 32 grader noe jeg gjør og da kjører den ikke før vanntempen er såpass høy, noe den skjelden er hos meg. Jeg bare slår av viftene på radiatoren når jeg bruker chillern slik at den tilfører minst mulig varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...