Durochris Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Den derre 9x120mm radiatoren. Hvor får man plass til noe sånt? Blir det som en mega mast på kabinettet ? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Er som et kvadrat. Men ikke akkurat ment for å være inni kassa Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Får i alle fall ikkje plass inni. Men ettersom han får det opne kabinettet snart kan den vel brukast der. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Dere gjør ting så vansklig Er jo sprette meg bare og lage en feste mekanismen på ene siden av kabinettet Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Då blir vel ikkje luftgjennomstrøyminga optimal. Dersom viftene går mit kabinettsida, liksom... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Har det åpne fra Microplex selv, men liker det ikke helt. Så nå er alt bare kastet sammen, i påvente av å begynne med selvbygg. blir lignende Microplex-kabinettet, men er planlagt bygget i stål, og mer passende mitt stillegående oppsett Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Då blir vel ikkje luftgjennomstrøyminga optimal. Dersom viftene går mit kabinettsida, liksom... For det er viktig når man har 9x120 raddis :!: Jo, jeg kan komme med en enkel tegning på hvordan du kunne fått mellomrom også Men du trenger bare pull på en slik raddis, genialt hvis man vil ha en så stille pc som overhode mulig. Push\pull da blir det plutselig 18 vifter og da sier jeg bare "tjena grabben" Endret 19. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hehe, kanskje ikkje så viktig, nei... Og, så klart går det an å fikse det så det vert god luftgjennomstrøyming, men det vil jo igjen ta ein del plass ut til sida. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du trenger ikke så mye plass imellom kabinettet og raddisen, viktigste er at frisk luft kommer bak Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Har vel rett i det... Også Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 men hvis man vil ha push\pull med god luft så har du rett, men da kan man lage støtte-føtter Faen, i dag har jeg svaret på alt Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Bytte namn til Amanita Oraculum Muscaria? Endret 19. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 men hvis man vil ha push\pull med god luft så har du rett, men da kan man lage støtte-føtter Faen, i dag har jeg svaret på alt begynner ikke den 9x120 å bli litt liten da ? er det ikke rimelig stor IFP motstand/luftmotstand i denne .. og evt også rimelig treg vanngjennomstrøming ? 2 stk 3x 140 eller 2 stk feser montana gruser vel 9x120 og en annen fordel er at radiatorene kan plasseres på forskjellige steder i loop, evt dual loop om en finner ut at det ble for stillestående vann... Og om en ønsker å prøve skikkelig overklokking en kveld, fyre opp air condition og plassere radiator på utblås <3 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Renner en bekk utenfor her... kan legge opp vannløyfe ned til lille elven og ha et rustfritt metallrør, sløyfe i elva og vannkrets opp hit og en stor vanntank inne som er temperert og pumpestyring som holder temperaturen stabil så en egen vannkrets fra vann tank til en varmeveksler som kobles til vannkjølings systemet i pc Om en vil pushe overklokking en dag er det bare å justere ned temperatur i vannbeholder som kjøles ned av kaldtvann fra elv... springvann duger og da... koolance har forresten varmeveksler 4 kW Endret 19. april 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Eller berre plassere radiatoren rett utanfor varmepumpa utanfor huset. Lufta der er kaaald! Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Eller berre plassere radiatoren rett utanfor varmepumpa utanfor huset. Lufta der er kaaald! Ikke om sommeren det mest ultimate kjølesystemet er å kjøpe varmepumpe for å bruke kun til pc da pumper en varme fra pc ut av huset... men da trenger en 2 stk varmevekslere, en for lukka krets for kjølesystemet til varmepumpen, til vanntank for å lettere styre temperaturen, og en varmepumpe mellom vanntank og kjølekrets i pc. Mest for å hindre kondens og ujevn temperatur. Endret 19. april 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Joo, også om sommaren er lufta kaldare ved pumpa enn ellers ute, sjølv om effekten blir svekka under varmare forhold. Endret 19. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Tok meg friheten til å sette opp IRC-kanalen #freezelabs på q-net. Tenkte det var et passende navn for å fronte community/freezelabs og gi litt ekstra PR. Om ikke kan vi sikkert finne et annet navn. Join de som vil Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Tok meg friheten til å sette opp IRC-kanalen #freezelabs på q-net. Tenkte det var et passende navn for å fronte community/freezelabs og gi litt ekstra PR. Om ikke kan vi sikkert finne et annet navn. Join de som vil hva er irc server og port ? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 se.quakenet.org:6667-6669 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå