Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller, men klokker for å klokke også, men hovedkortet jeg har er ikke fra en like bra batch som mitt forrige Formula. Hadde min gamle E8400 på 4,9, klarte å kjøre 3DMark og noen runder med SuperPi på 4,8GHz, kjørte PCen på det en stund men vannkjølinga jeg hadde taklet ikke det, ble oppi 60 grader idle. Så fikk noe nytt stasj, men hovedkortet røk før jeg fikk sett hvor stabilt det egentlig var (over lengre tid). Det er det jeg har nå, fikk den ned i 45-50 load.

 

EDIT: Ja, jeg regner med dere vil ha bevis, men det blir vanskelig, jeg tok print screen, men det ligger på en av mine harddisker som døde av ingen grunn, som hovedkortet.

 

Men på C2Q er det ikke like effektivt, obviously. Den har jeg aldri prøvd å klokke heller.

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

C2D iallefall :D Fant printscreen av 4,5GHz, men ikke noe med SuperPi desverre. Men jeg kan se hva jeg får til med denne, men det blir varmt..

 

Noen som har noe utgangspunkt å gå ifra, så slipper jeg å bruke hele kvelden? Si 3.4, 3.6 og 3.8GHz på en Q9400, gief noe volt og timings så kan jeg gå ut ifra det og se om jeg får noe mer. Mener å huske at min nekta mer enn 3,4 av en eller anna grunn :S

Lenke til kommentar

C2D iallefall :D Fant printscreen av 4,5GHz, men ikke noe med SuperPi desverre. Men jeg kan se hva jeg får til med denne, men det blir varmt..

 

Noen som har noe utgangspunkt å gå ifra, så slipper jeg å bruke hele kvelden? Si 3.4, 3.6 og 3.8GHz på en Q9400, gief noe volt og timings så kan jeg gå ut ifra det og se om jeg får noe mer. Mener å huske at min nekta mer enn 3,4 av en eller anna grunn :S

 

 

Les igjennom dette, så finner du det meste du trenger.

Lenke til kommentar

Skal ha 2x5870 eller 2x6970, CrossFire blir det uansett. Men jeg tror jeg tjener mye på å kjøpe en i7 3.0 og klokke den opp.

 

Skjermkort, pris: antatt 6000,- for 2 stk

 

CPU, RAM, HK: 6000 for 3.0 i7, 6GB Corsair (noe mer, husker ikke, ikke standardram), Rampage III Extreme.

 

Vannkjøling blir: CPU-blokk, HK-blokk, 2x GPU-blokk, tank, pumpe.

 

Jeg kan ikke gjøre ferdig vannkjølinga før alle disse kriteriene er i mål uansett, så det er like bra enten eller egentlig.

Lenke til kommentar

Hehe, ja. 4GHz gikk ikke, ville ikke gå for langt på volten, skal ha dette oppsettet til over jul iallefall, og til jul blir det lan. LAN uten PC? Hmm.

 

Uansett, 3.8GHz, HyperPi sluttet å funke før PCen, det må jo være et godt tegn? :D

 

Mesteparten kjører jeg på standard settings, utenom CPU volt (1.3) og RAM (1.96). Prøvde å øke begge disse, endre timing, skew på ram, CPU og NB i alle comboer, endre command rate på ram, fikk ikke mer enn 3.8. Prøvde også å endre PCIe frekvens, kom lengre i boot på 120 enn 100, men jeg tør ikke gå mye høyere enn det. Men fikk en bluescreen med mening: IRQL not less or equal, så det er noe med PCIe som svikter. Men som sagt, jeg skal ikke utfordre krefene for mye.

 

May the force be with me :)

 

EDIT: 16264 3DMarks i 06. Fikk 20636 med E8400 @ 4,2 og 2x 4870.

Denne gang var det Q9400 @ 3,8 og 1x 4870. Skal sjekke, men tror det er CPU som dro ned resultatet mest faktisk.

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

hehe... 1x4870 er ikke mye å skryte av nei :p

Men kjør vantage testen istedet for da den er bedre på quads.

 

EDIT:

Fant et bedre screenshot fra vantge med en q6600@3,7isj og 4870cf.

fikk da 13,5kcpu score og 17k gpu, Pscore 15,8.

Litt ot det her så regner med wiki kommer med kniven snart :p

 

Må bare tilføye at det var vannkjølt :whistle:

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Litt OT men er jo innen kjøling.. :innocent:

 

Noen som vet om en plass der det er mulig å få tak i Enermax vifter, og hvor frakt ikke er uber høy. Tenkte på AquaTuning i sverige, men nei da. Dem sender bare innenlands. :hmm: Fra england eller tyskland blir frakt mye dyrere enn 3 vifter.

 

Det billigste jeg har funnet til nå er fra Performance-pc, men der kjøper jeg ikke mer ifra. Utenom att det er sisste utvei. Synn det ikke er å få i norge :thumbdown:

Lenke til kommentar

er dere på 20 tallet fremdeles :p

 

min Pscore ligger jo på 46116 :p

 

Noen nettverks gutter her ?

 

Er på utkikk etter en switcher som støtter lacp/lagg, 20-24 ports, managed gigabit selvsagt! har sett på:

HP ProCurve Switch 1810G-24 Port Gigabit

HP Switch V1910-24G port Gigabit + 4SFP

Cisco SB SRW2024, 24 x Gigabit Managed

Cisco SB 300 18 x Gigabit + 2 SFP

Lenke til kommentar

Snasent. Jeg får bare mer og mer lyst på et vannkjølings kit. Klarer bare aldri bestemme meg, også lurer jeg hele tiden på om jeg skulle hatt noen nye GPUer, hva jeg skal kjøle og alt går litt i spinn.

 

Hvor stort krav er det egentlig å kjøle ned hovedkortet i en vannkjølings loop?

Hvis jeg tenkte å vannkjøle ville det bli for å dempe støy i hovedsak og for å at det skal se pent ut hehe.

 

Ikke det at jeg ikke ville presse litt ekstra, men er forsovet fornøyd med en 1330 Mhz OC på 930.

 

Er helt blank her så ikke mobb.

 

P.S Wiki - Skulle du ha endret avataren min siden den ikke er "vannkjølings-preget" nok? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...