Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg tenkte på er jo at om og hvis bart 6xxx serien ikke yter noe bedre enn dagens 5xxx serie og eneste forskjell mellom bart og cayman er høyere core og mem settings så vil det vel i praksis si at med vannblokk montert på så blir det liten forskjell mellom dagens 5xxx kort og cayman serien eller er die størelse blitt enda mere krympet ? 22 nm teknologi ? På et luftkjølt skjermkort vil jeg si at 6xxx er vesentlig bedre enn 5xxx kortene, mens på vannkjølt skjermkort så spiller det ikke noen stor rolle hvor høy TDP det er på skjermkortet.

Generelt bør en jo hoppe over 1-2 generasjoner før kjøpe ny hardware er nå min mening. En kan jo selvsagt selge hardware for å kjøpe ny om en får god pris.

Lenke til kommentar

5870 er fremdeles et meget godt kort :yes:

Forandrer seg ikke over natten det, 2-3x5870 tar alt om dagen.

Det jeg tenkte på er jo at om og hvis bart 6xxx serien ikke yter noe bedre enn dagens 5xxx serie og eneste forskjell mellom bart og cayman er høyere core og mem settings så vil det vel i praksis si at med vannblokk montert på så blir det liten forskjell mellom dagens 5xxx kort og cayman serien eller er die størelse blitt enda mere krympet ? 22 nm teknologi ? På et luftkjølt skjermkort vil jeg si at 6xxx er vesentlig bedre enn 5xxx kortene, mens på vannkjølt skjermkort så spiller det ikke noen stor rolle hvor høy TDP det er på skjermkortet.

Generelt bør en jo hoppe over 1-2 generasjoner før kjøpe ny hardware er nå min mening. En kan jo selvsagt selge hardware for å kjøpe ny om en får god pris.

Ja, jeg har ikke brukt å kjøpe nytt kort sånn ved neste generasjon heller, men siden jeg skal bygge en rigg til likevel (som også skal vannkjøles) kunne jeg jo bare satt 5870et i den nye riggen (som sannsynligvis ikke blir like heftig som den jeg bruker nå), og kjøpe 6xxx-kort til denne, da jeg uansett må ha et kort til. Eventuelt kan jeg jo bruke 9800GTXet som ligger og støver ned her. ;) Det kortet klokker så godt at det nesten er synd å ikke bruke det til noe. :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke det. 100-dollaren er bare word-on-street. Er jo ingenting som er kommet i butikkene enda. Feser var jo alt for raske med å kutte ut Xchanger, ettersom de ikke klarer å levere Admiral til riktig tid.

Jeg tenker jeg prøver å få pølsefingrene mine på en 4x120mm - siden jeg har en Xchanger 480 liggende. Blir lettere å sammenligne da :)

Lenke til kommentar

Hadde killcoil fungert med lavere renhet så ville vel produsenten ha brukt lavere renhets grad på sølvet. Samt at om en blander inn forskjellige metaller så kan det hende at legeringens elektroner er mere bundet og at ioniserings processes ikke blir igangsatt. Er bedre å spørre på XS. Jeg er ikke noen kjemiker :)

Lenke til kommentar

wonder if Bundymania reads here..

Just wonder if Bundymania did look at xspc rasa cpu cooler, that he reviewed some time ago -> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=253470&highlight=rasa

At end of this thread there were a few questioning xspc flowrate/durchfluss in this review and bundy replied xspc might had done a little change into cpu block and bundy had a beta block or ?

In bundy's review it seemed xspc were on top on both flow and tempwise scored second best in both.

Would like to hear what were fact about this!

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare beklage offtopic, men jeg må bare.

Har kjøpt meg hus i dag :)

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22956256

Huset er ikke ferdig før godt ut i neste år, så dere får klare dere med annonsen inntil videre. Gira nå gitt ;)

Bra jeg ble "ferdig" med riggen før denne bomben kom. Vi får se om det kanskje blir litt lenger enn noen måneder mellom hver oppgradering framover. Kanskje jeg lager en egen worklogg tråd etter hvert, med litt building in progress bilder etc :)

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare beklage offtopic, men jeg må bare.

Har kjøpt meg hus i dag :)

http://www.finn.no/f...nnkode=22956256

Huset er ikke ferdig før godt ut i neste år, så dere får klare dere med annonsen inntil videre. Gira nå gitt ;)

Bra jeg ble "ferdig" med riggen før denne bomben kom. Vi får se om det kanskje blir litt lenger enn noen måneder mellom hver oppgradering framover. Kanskje jeg lager en egen worklogg tråd etter hvert, med litt building in progress bilder etc :)

Nå som folk vet hvor du bor må du forvente et par stalkere. Gratulere så mye :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...