Cortinarius rubellus Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) 5870 er fremdeles et meget godt kort Forandrer seg ikke over natten det, 2-3x5870 tar alt om dagen. Endret 22. oktober 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jeg tenkte på er jo at om og hvis bart 6xxx serien ikke yter noe bedre enn dagens 5xxx serie og eneste forskjell mellom bart og cayman er høyere core og mem settings så vil det vel i praksis si at med vannblokk montert på så blir det liten forskjell mellom dagens 5xxx kort og cayman serien eller er die størelse blitt enda mere krympet ? 22 nm teknologi ? På et luftkjølt skjermkort vil jeg si at 6xxx er vesentlig bedre enn 5xxx kortene, mens på vannkjølt skjermkort så spiller det ikke noen stor rolle hvor høy TDP det er på skjermkortet. Generelt bør en jo hoppe over 1-2 generasjoner før kjøpe ny hardware er nå min mening. En kan jo selvsagt selge hardware for å kjøpe ny om en får god pris. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Vært å handlet meg ei remse med sølv som skal brukes som killcoil, men fikk "kun" tak i 92,5%(7,5% kobber) rent sølv. Har det noe og si at det ikke er helt rent? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 5870 er fremdeles et meget godt kort Forandrer seg ikke over natten det, 2-3x5870 tar alt om dagen. Det jeg tenkte på er jo at om og hvis bart 6xxx serien ikke yter noe bedre enn dagens 5xxx serie og eneste forskjell mellom bart og cayman er høyere core og mem settings så vil det vel i praksis si at med vannblokk montert på så blir det liten forskjell mellom dagens 5xxx kort og cayman serien eller er die størelse blitt enda mere krympet ? 22 nm teknologi ? På et luftkjølt skjermkort vil jeg si at 6xxx er vesentlig bedre enn 5xxx kortene, mens på vannkjølt skjermkort så spiller det ikke noen stor rolle hvor høy TDP det er på skjermkortet. Generelt bør en jo hoppe over 1-2 generasjoner før kjøpe ny hardware er nå min mening. En kan jo selvsagt selge hardware for å kjøpe ny om en får god pris. Ja, jeg har ikke brukt å kjøpe nytt kort sånn ved neste generasjon heller, men siden jeg skal bygge en rigg til likevel (som også skal vannkjøles) kunne jeg jo bare satt 5870et i den nye riggen (som sannsynligvis ikke blir like heftig som den jeg bruker nå), og kjøpe 6xxx-kort til denne, da jeg uansett må ha et kort til. Eventuelt kan jeg jo bruke 9800GTXet som ligger og støver ned her. Det kortet klokker så godt at det nesten er synd å ikke bruke det til noe. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Da er vannkjølinga tatt ut som første stegat på og flytte inn i ett lakkert Lian-Li A05 NB. Bare ett problem virker som pc-en ikke vil laste bios nå. Endret 23. oktober 2010 av martin808 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Skjer det noe nytt i VK-verdenen da? Ingen som har snufs i noen rykter eller noe? Bør vel egentlig bli mer aktiv på Xtremesystems. Er jo der det meste foregår. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Bittech.com er en syk god side for moddere:D ogg XtremeS er must for hw og kjøle-elskere Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 vel wiki, jeg har postet om de nye TFC radiatorene hvis det er av interesse tråden under denne atm Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 De har jeg fått med meg. Monsta 700 blir bra. Skrev forresten om dem på freezelabs her om dagen. Må få den dritten igang. Har renovert siden, så dere får rope ut om hva dere syns. Kommer mer innhold etterhvert. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hmmm, leste akkurat artikkelen, det ser bra ut! Men når du sier prisen på 120 MM'en, vet du da f eks hva monsta 700 kommer til å koste? P.S: Hvilke av radiatorene kan vi vente review av? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Nei, jeg vet ikke det. 100-dollaren er bare word-on-street. Er jo ingenting som er kommet i butikkene enda. Feser var jo alt for raske med å kutte ut Xchanger, ettersom de ikke klarer å levere Admiral til riktig tid. Jeg tenker jeg prøver å få pølsefingrene mine på en 4x120mm - siden jeg har en Xchanger 480 liggende. Blir lettere å sammenligne da Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hadde killcoil fungert med lavere renhet så ville vel produsenten ha brukt lavere renhets grad på sølvet. Samt at om en blander inn forskjellige metaller så kan det hende at legeringens elektroner er mere bundet og at ioniserings processes ikke blir igangsatt. Er bedre å spørre på XS. Jeg er ikke noen kjemiker Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Er null stress. Kan heller ikke skryte på meg å være kjemiker, men Sølv og kobber er null stress. Det er jo uansett kobber-ioner i vannet ditt fra før. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 høres bra ut kan komme med rapport når jeg evt får alger Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 wonder if Bundymania reads here.. Just wonder if Bundymania did look at xspc rasa cpu cooler, that he reviewed some time ago -> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=253470&highlight=rasa At end of this thread there were a few questioning xspc flowrate/durchfluss in this review and bundy replied xspc might had done a little change into cpu block and bundy had a beta block or ? In bundy's review it seemed xspc were on top on both flow and tempwise scored second best in both. Would like to hear what were fact about this! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Først vil jeg bare beklage offtopic, men jeg må bare. Har kjøpt meg hus i dag http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22956256 Huset er ikke ferdig før godt ut i neste år, så dere får klare dere med annonsen inntil videre. Gira nå gitt Bra jeg ble "ferdig" med riggen før denne bomben kom. Vi får se om det kanskje blir litt lenger enn noen måneder mellom hver oppgradering framover. Kanskje jeg lager en egen worklogg tråd etter hvert, med litt building in progress bilder etc Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Grattis Silent:D Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Stilig! Gratulerer! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Først vil jeg bare beklage offtopic, men jeg må bare. Har kjøpt meg hus i dag http://www.finn.no/f...nnkode=22956256 Huset er ikke ferdig før godt ut i neste år, så dere får klare dere med annonsen inntil videre. Gira nå gitt Bra jeg ble "ferdig" med riggen før denne bomben kom. Vi får se om det kanskje blir litt lenger enn noen måneder mellom hver oppgradering framover. Kanskje jeg lager en egen worklogg tråd etter hvert, med litt building in progress bilder etc Nå som folk vet hvor du bor må du forvente et par stalkere. Gratulere så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå