Habitats Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Veide min nå, 28kg! Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ser virkelig bra ut Breidablikk! Må bare spørre hva du har brukt til å feste Radden med? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Takk for det! Jeg kjøpte noen avstandsstykker av Wiki, som han brukte i sin mod av Antec p180. Hvor han fikk dem fra må du nok spørre ham selv om, men så vidt jeg vet fikk han "spesiallaget" dem for seg. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) hmmm, de var virkelig simple og pene. Solide ser de også ut! Har du mulighet til å oppgi temps + clocks og RPM ? Edit: Dumme meg, fant dem tidligere, ser bra ut det der! Endret 15. oktober 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg quoter like gjerne meg selv fra noen sider tilbake. Det er nå ganske så lenge siden jeg bygde The Green Nerve, men bilder har jeg ikke fått tatt ennå. Uansett, her er en skjermdump med temps og OC. Dette er bare et midlertidig oppsett som jeg har kjørt nå en stund, men jeg skal nok tyne mer ut av det senere. Dette oppsettet er iallefall 100% stabilt, og kjølig nok etter min smak. Laveste temperaturverdi jeg har registrert på noen kjerne var vel 29 grader, tror jeg. Støynivået er veldig fint, dvs mye stillere enn luftkjølingen jeg hadde før, som også må anses som svært stille. Kan også legge til at minnet ikke er klokket noe ennå. Jeg satte det bare til en lav verdi og konsentrerte meg om CPU. Skjermkortet kjører som dere ser foreløpig på tilnærmet stock. Edit: RPM har jeg ikke sjekket, men jeg har satt viftene til det laveste kontrolleren tillater, noe jeg mener skal være mellom 30-50%. Det er uansett stille, det er egentlig det viktigste for meg. Endret 15. oktober 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ser meget bra ut! Har du fått klokket Skjermkortet noe mer enda? Du har fortsatt litt å gå på vil jeg tro Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 fikk veid radiator kasse + pc kabinett 65 kg Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Ser meget bra ut! Har du fått klokket Skjermkortet noe mer enda? Du har fortsatt litt å gå på vil jeg tro Nei, jeg har hatt nok av problemer med drivere til å i det hele tatt tenke på noe mer klokking. Hvilke drivere bruker dere med 5870? Jeg har prøvd alt fra 10.3 og oppover (til 10.9), men jeg får bare artifacts og kræsj. Eldre drivere enn dette er uaktuelt, da 10.3 er den første som støtter eyefinity. Ellers går ikke kjerneklokken høyere enn 900 MHz i noen av de programmene jeg har prøvd (ATi OverDrive og MSI AfterBurner. RivaTuner, som jeg brukte litt med det gamle kortet mitt, ville ikke engang finne 5870...). Noen som vet noe om dette? Om det er noe spesielt program jeg bør bruke til dette kortet? Om det er et vanlig problem? Om kjernefrekvensen rett og slett ikke går høyere? Setter stor pris på svar! fikk veid radiator kasse + pc kabinett 65 kg Fytti satan! Da blir det nok ikke mye drassing på den, vil jeg tro? Endret 15. oktober 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Man bygger vel en liten og grei lan-pc hvis man drar mye på lan Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Skulle likt å sett rigen til idle oppå de palle-bordene på tg. Hadde revet ned alt som var :!: Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) med sekketralle blir det vel grei skuring å flytte på pc'n selv til lan aldri vært på TG, eller jo var innom engang i en times tid for å hilse på en kompis. største fordelen er vel at en tyv ikke bare kan ta pc under armen og løpe avgårde med denne :!: Endret 15. oktober 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Man bygger vel en liten og grei lan-pc hvis man drar mye på lan Hadde jeg trengt en pc til lan ville jeg tatt med laptop. disse har bra specs nå om dagen. forskjellen mellom stasjonær pc og laptop er mindre idag enn for 4-5 år siden når core2duo cpu'ene kom på markedet (kjenner ikke til amd cpu's for laptop med tanke på laptop ytelse vs stasjonære) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Idle: poenget mitt er det samme Og bærbar er like flott, men jeg hadde heller satt sammen en liten pc siden jeg hater og ikke ha muligheten til å oppgradere eller forandre. Like bra specs ja, men like "fornuftig"....nei Ikke hvis man er på lan 3-4 ganger i året. Da er det like greit og ha en liten kasse man klasker reservedelene sine inni eller noe sånt. Men er man mye ute og farter så er bærbar en fin invistering ja ( generelt jobb, skole osv.) Endret 15. oktober 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Da er tråden oppdatert igjen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1257789 Har endelig fått på plass viftene mine. Classified kortet får vente til jeg river ned loopen neste gang (av en eller annen grunn) Orker bare ikke nå. Greit å faktisk få bruke maskinen sin litt også, å ikke bare mekke. Akkurat nå er det 38 grader kjernetemperatur på skjermkortene, og 42 grader på cpu. Enda ikke helt sikker på om den har stabilisert seg helt. Kryper stadig nedover. Dette er da selvfølgelig idle. Load kommer senere når jeg har funnet rock bottom. Det ble i alle fall stoor forskjell mellom 3 stk Noctua og 4 stk Ultra Kaze Skulle bare mangle kanskje men. CPU er litt sulten på spenning, så jeg tror kanskje denne trekker opp litt. Den vil ha ca 1,25v vCore på rundt 3800MHz og nærmere 1,35v vCore på 4050MHz. Ser andre som kjører stabilt 4200MHz på rundt 1,25v :/ Får prøve å finne sweetspot litt senere. Regner med det blir mellom 3800MHz og 4100MHz en plass. Dårlig cpu dessverre, men sånn er det. (mens jeg skrev dette krøp den ned til 37 på skjermkort og 41 på cpu). Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Man bygger vel en liten og grei lan-pc hvis man drar mye på lan Enig. På lan er man vel gjerne avhengig av litt diskplass også, og da er det mye greiere med stasjonær Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 eksterne disker løser jo den biten wd 2 1/2 lette å ha med seg og en får disse opptil 1TB Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Men, endel tregere, og flere småting å drasse på Men, smak og behag. Har omsider fått opp systemet. Denne ganger med Heatkiller, Phobya pumpe og 480-radiator Skal få opp noen bilder etterhvert. Er det fortsatt stemning for ny galleritråd med separat kommentartråd? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg er i hvert fall for separat tråd, så lenge det blir linket godt til den fra denne tråden. Endret 15. oktober 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så absolutt Wiki. Galleritråder med kommentarer har aldri vært en god idé. Blir gjerne 1:1 bilde:side ratio, og da kan man like så godt være foruten. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Ok, men da ordner jeg det til uka. Får vel bli regler på at det skal linkes i kommentartråden til den aktuelle posten, når nye bilder legges ut På den måten er det også lettere å holde styr på hvilket system som blir kommentert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå