Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hadde laget tegninger og alt for et slikt prosjekt en gang, men skrinla det fordi jeg endte med å få den 3. skjermen halvveis inni synsfeltet når jeg satt og så på film.

Eventuelt kan jeg vinkle de enda mer, men begrenset hvor mye jeg får gjort det... Kan ikke ha bredere pult heller, for da havner den enda lenger utpå gulvet :(

Laget også en plan hvor jeg satte 2 skjermer vertikalt til høyre. Men tok ikke lang tid før jeg innså at vertikale skjermer var sinnssykt upraktisk, og lite digg å se på.

En siste løsning var å stable 2 skjermer oppå hverandre til høyre, men da følte jeg bare den øverste ble alt for... Høyt oppe.

Og ikke diss stolen min. Den er helvetes god å sitte i! :tease:

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Grom og grom. Det er 4 stk Scythe Ultra Kaze 3000rpm (120x120x38mm) vifter. Sammenlignet med de 3 stk Noctua 1300rpm jeg har per i dag på radiatoren min så er det jo ganske gromt ;)

Jeg forsøkte å slå av den ene viften en dag for å se hvor stor innvirkning det hadde på temperaturen, og den endret seg med 10 grader under idle. Derfor har jeg ganske store forventninger til disse nye viftene. Sånn sett så hadde det vel sikkert blitt ganske stor forskjell med å legge til en fjerde Noctua også, men disse UK viftene til Scythe skal ha _mye_ bedre mottrykksegenskaper enn Noctua uansett, mye grunnet 38mm høyde mot vanlig 25mm, og en ganske ulik profil på viftebladene.

Målet er å kunne kjøre 1000-1500rpm til vanlig, også videre opp mot 2500-3000rpm ved benchmarking/behov. Alle viftene er uansett koblet på viftekontroller som kan stille fra 0 - 12volt analogt.

Lenke til kommentar

Ut fra specs så ser det faktisk ut som Koolance viften der bråker mindre, og allikevel har dobbelt så høye mottrykksegenskaper.. Noe jeg synes høres rart ut. Koolance har i følge spec 0,6cm - 0,65cm H2O, mens Scythe Ultra Kaze 3000 rpm er målt til maks 0,35cm H2O.

Hvis det der stemmer så må jeg kanskje bestille 4 stk Koolance også ;) I tillegg så har San Ace en modell som heter 1011 som er 120x120x38, og den skal visstnok være enda bedre igjen, men vanskelig å skaffe i Europa (noe som egentlig ikke er et problem i 2010).

Får prøve disse UK 3000 viftene først nå også får vi se.

Habitats: Bråke sammenlignet med hva? 2stk 480 GTX som er luftkjølt? Eller sammenlignet med 4 stk 1300rpm Noctua? Jeg vet svaret på begge spørsmålene, men så var det disse temperaturene også da, hehe. Har ingen planer om å kjøre dem på 3000rpm ved idle. Hvor mye dem bråker på rundt 1000rpm aner jeg ikke, men det finner vi fort ut. Kan jo slå av 2-3 av dem også kanskje, og bare kjøre 1 stk på lav hastighet til vanlig. Mulighetene er mange.

Akkurat nå så hører jeg viften i PSU, samt kabinettviftene mine (140mm Noctua) over vannkjølingen i alle fall. Det sier litt om støynivået.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...