Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjør 3dmark (en eller annen versjon), evt pcmark, og se om timings hjelper på scoren. Da har du en slags pekepinn på om det hjelper til daglig, og til en viss grad hvor mye det hjelper.

3DMark (og PCMark) kan ikke akkurat kalles nøyaktige da, når man kan se store endringer på poengscoren fra runde til runde med samme settings, så det er ikke sikkert det er det beste å bruke. Nå vet ikke jeg helt hvor mye man vil tjene på stramming av minnetimings (i 3DMark-sammenheng), og om det vil markere seg ut tydelig likevel, men i utgangspunktet ville jeg tro det var bedre å kjøre kun programmer som Everest osv for den slags.

Jeg mener også jeg så et minnetestingsprogram et eller annet sted, men kan ikke komme på hva det het. Skal si fra om jeg finner det igjen. :)

Edit: Ang å hoppe fra 5970 til 6000-serien vil nok ikke føre med seg noen ytelsesgevinst i starten før de virkelig spreke kortene kommer.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er da at de kommer med råeste kortet med begrenset opplag ved lansering.

Etter en stund kommer kortene med dual gpu.

Men antar jo at siden vannsoppen har hovedkort med støtte for 4 x pci-e x16 så vil han ha skjermkort med kun en gpu processor. såvidt meg bekjent så er dagens software/os kun støtte for 4 gpu processorer

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Problemet med everest er at det er altfor syntetisk. Nå er jo 3dmark og pcmark syntetiske også, men i mindre grad enn everest. Strengt tatt er det enkleste å finne et program man bruker mye og måle selv.

At båndbredden i everest øker trenger ikke gi en merkbar ytelsesboost overhodet, det er hvertfall helt sikkert :tease:

PS: om scorene varierer, kjør samme test noen ganger med en reboot mellom hvert run, da får du etter hvert noen OK snittverdier som er noenlunde representative for det man skal måle.

Lenke til kommentar

Idleman: Fra 8-8-8-24 til 7-7-7-20 på 2000 merker du ikke noe så og si i spill osv.

Men fra 7-7-7-20 på 1600mhz til 2000mhz så merker man litt.

Så det er syntetiske tester du må ta hvis du skal se noe forskjell.

Ellers så hadde jeg lastet ned foreks. AvP-benchmarken og prøvd.

Angående de nye skjermkortene så snur Amd\Ati på lista denne gangen, de kommer med low og mid først :)

Og du har helt rett i det vannsoppen vil ja :love:

Lenke til kommentar

Gene-serien er meget god, Evga er også bra.

Har prøvd high-end kortene til asus og evga og for min sin del så føler jeg begge 2 gir det jeg ønsker til en viss grad. Evga litt mer, men tviler på at det er slike ting som du bryr deg om :tease:

Vil skyte inn at Gene-serien er kjent for og være like god som sine atx-brødre når det gjelder oc-egenskaper osv.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Idleman: Fra 8-8-8-24 til 7-7-7-20 på 2000 merker du ikke noe så og si i spill osv.

Men fra 7-7-7-20 på 1600mhz til 2000mhz så merker man litt.

så konklusjonen er at 8-8-8-24 eller 7-7-7-20 på 2000 Mhz uansett slår 7-7-7-20 på 1600 MHz og at utifra ditt resonnement er bedre å sette minnet til 8-8-8-24 for stabilitetens skyld ?

Lenke til kommentar

idle: kan du kjøre 7-7-7-20 stabilt på 2000 uten og måtte bruke masse volt så bruker du det :thumbup:

Mr.A: Evga er ikke noe bedre enn de andre stoe og high-end kortene.

Bclk-klokke messig så er Evga best, men i dag så er rampage 3 extreme det beste.

Toppkortene til evga,asus, gigabyte osv. er gode kort.

Godt valg Wiki :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva i svarte roter du med nå Wiki?

Jeg svarte idle kjapt og skrev mye lengre til deg, noe jeg har prøvd hele tiden!!!!

Vi har begge sagt at hvis folk trenger hjelp til klokking så kan de også spørre her, og jeg kommer ALLTID til og hjelpe de jeg kan...selv om jeg blir utestengt fra forumet her så gjør jeg det ;)

OG er det ikke bedre at han spør folk han kanskje stoler på istedenfor og gå inn i en tråd der han ikke vet om kunnskapen til noe.

JEg sier dette rett ut hvis du mener jeg gjør noe feil så rapporter meg.

Jeg sa over hva jeg alltid kommer til og gjøre.

Du tok opp det med server-problemer her osv.

Dette er latterlig.

Vi har prøvd og holde det kort som mulig.

Idle: Her har du msn-adressen min: [email protected] så kan du spørre hull i huet på meg om du vil.

Så kan de dobbeltmoral-rytterne for herje som de vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...